مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پایانی بر نمایشگرهای دیجیتال؟ مشتریان در اروپا خواهان دکمه های فیزیکی هستند

منتشر شده در 10 خرداد 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
پایانی بر نمایشگرهای دیجیتال؟ مشتریان در اروپا خواهان دکمه های فیزیکی هستند

در سال‌های اخیر، بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای گروه فولکس واگن، از تغییرات گسترده در طراحی داشبورد محصولات این شرکت، به ویژه حذف دکمه های فیزیکی و جایگزینی آنها با نمایشگرهای لمسی، اظهار نارضایتی کرده‌اند. این تغییرات که از اواخر دهه ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد، در راستای دستیابی به ظاهری مینیمالیستی و دیجیتالی‌تر بود، اما حالا به نظر می‌رسد خود فولکس واگن نیز به اشتباه بودن این مسیر پی برده است.

اختلاف سلیقه خریداران اروپایی و چینی

«رالف براندشتر»، مدیر ارشد گروه فولکس واگن در چین، در اظهار نظری جالب به تفاوت‌های عمیق بین بازار اروپا و چین اشاره کرده است. او در این رابطه گفته مشتریان اروپایی همچنان خواهان کنترل‌های لمسی فیزیکی، دوام طولانی مدت و پویایی رانندگی هستند. در مقابل، خریداران چینی، به ویژه در بخش خودروهای برقی، بیشتر به هوش مصنوعی، قابلیت‌های ارتباطی، کنترل صوتی هوشمند و کابین‌های دیجیتالی علاقه دارند.

البته این تفاوت سلیقه فقط به خودروهای برقی محدود نمی‌شود؛ حتی در خودروهای درون‌سوز نیز فولکس واگن دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی را به حداقل رسانده است. برای مثال، مدل جدید پاسات استیشن به طور کامل به نمایشگرهای بزرگ لمسی وابسته شده و همین روند در مدل برقی ID.7 تورر نیز ادامه دارد.

پایانی بر نمایشگرهای دیجیتال؟ مشتریان در اروپا خواهان دکمه های فیزیکی هستند

بازگشت دکمه‌های فیزیکی به محصولات فولکس واگن

در واکنش به انتقادات گسترده، فولکس واگن وعده داده است که در نسل‌های بعدی محصولات خود، به سراغ بازطراحی داشبورد خواهد رفت. مدل‌هایی چون گلف GTI و گلف R که اخیراً معرفی شده‌اند، مجدداً از دکمه‌های فیزیکی روی فرمان بهره می‌برند؛ اقدامی که مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته است.

«آندریاس میندت» مدیر طراحی فولکس واگن، به صراحت رویکرد دیجیتالی محض را یک اشتباه دانسته و گفته از این پس در تمامی خودروهای تولیدی گروه، پنج عملکرد اصلی شامل تنظیم صدا، سیستم گرمایش برای هر سمت خودرو، تنظیم فن و فلاشرها با دکمه‌های فیزیکی در زیر نمایشگر کنترل خواهند شد. او افزوده:

«دیگر هرگز این اشتباه را تکرار نخواهیم کرد. روی فرمان هم فقط دکمه‌های واقعی خواهیم داشت. هیچ حدسی در کار نخواهد بود، بازخورد واقعی، فیزیکی و قابل لمس است. بالاخره با خودرو سروکار داریم، نه با تلفن همراه!»

پایانی بر نمایشگرهای دیجیتال؟ مشتریان در اروپا خواهان دکمه های فیزیکی هستند

آیا بازگشت به سبک کلاسیک، روی دیگر برندها نیز تأثیر می‌گذارد؟

با توجه به سیاست گروه فولکس واگن در اشتراک‌گذاری پلتفرم‌ ها و طراحی‌ها میان برندهایی چون اشکودا، سئات، کوپرا و آئودی، به ‌احتمال زیاد این تغییرات به سایر مدل‌ها نیز سرایت خواهد کرد. البته افزودن کنترل‌های مجزا و فیزیکی، به معنی افزایش هزینه تولید است که ناگزیر به قیمت نهایی خودروها منتقل خواهد شد. با وجود این، بسیاری از مشتریان حاضرند برای داشتن تجربه کاربری بهتر و راحت‌تر، این هزینه را بپردازند.

در همین حال، براندشتر با انتشار پستی جالب گفته میانگین سنی خریداران خودروهای برقی در اروپا ۵۶ سال و در چین زیر ۳۵ سال است. این اختلاف سنی، به‌ خوبی نشان‌دهنده تفاوت اولویت‌ها، انتظارات و سبک زندگی میان مشتریان این دو بازار بزرگ جهانی است.

وی همچنین به این موضوع پرداخته که چرا خودروهایی که در چین توسط گروه فولکس واگن طراحی و تولید می‌شوند، معمولاً به بازار اروپا راه پیدا نمی‌کنند. پاسخ او روشن بوده: «تفاوت در قوانین، هزینه‌ها و سلایق مشتریان.»

پایانی بر نمایشگرهای دیجیتال؟ مشتریان در اروپا خواهان دکمه های فیزیکی هستند

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “پایانی بر نمایشگرهای دیجیتال؟ مشتریان در اروپا خواهان دکمه های فیزیکی هستند”

  1. هادی گفت:

    حالم از این طراحی های مدرنیته بهم می خوره.
    همه چی رو میریزن تو مانیتور.
    واقعا ماشین های دهه ی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ یه دنیای دیگه ای داشتن‌.
    ماشین های مدرن واقعا بی روح و زشت شدن …. .
    حذف دکمه های فیزیکی و اینکه همه چی رو گذاشتن تو مانیتور هم خیلی مزخرفه.
    خصوصا تو چینی ها و ماشین های برقی‌‌.

    ۶
    ۱
  2. محمد گفت:

    نمایشگر وقتی کاربردیه که کلید میانبرش هم روی داشبرد باشه…
    نه نمایشگر به تنهایی بدرد میخوره و نه کلید به تنهایی

    ۳
    ۰
  3. mamad گفت:

    اینکه تنظیم تهویه رو گذاشتن تو مانیتور یا esp و دوربینای ۳۶۰رو باید توی مانیتور بگردی تا فعال و غیرفعالشون کنی یا کلاسترای دیجیتالی که حتی حالت انالوگ هم ندارن مثل خیلی از این چینیای مونتاژی خیلی کاربری ماشینو سخت کرده باید وسط رانندگی کلی بگردی تا بخوای یه کولر روشن کنی یا حتی حذف دسته دنده و جایگزینش با دکمه و انجور چیزا ماشین اسباب بازی کرده ماشینو

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X