%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰

پایان زودهنگام یک آزمایش بحث‌برانگیز؛ مرسدس C63 چهار سیلندر از بازار خداحافظی می کند

منتشر شده در 09 آذر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
پایان زودهنگام یک آزمایش بحث‌برانگیز؛ مرسدس C63 چهار سیلندر از بازار خداحافظی می کند

مرسدس AMG طی یک اقدام جنجالی، تصمیم گرفت نسل فعلی C63 را با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ روانه بازار کند. اگرچه این موتور با یک سامانه هیبریدی شارژی قدرتمند ترکیب شده و خروجی تحسین‌ برانگیزی دارد، اما C63 نتوانسته با این پیشرانه دل مشتریان را به دست بیاورد. بسیاری از مشتریان و کارشناسان این خودرو را یک شاهکار فنی بدون روح می‌دانند.

حالا گزارشی که توسط Electroauto News منتشر شده، از توقف تولید C63 با پیشرانه هیبریدی شارژی حکایت دارد، آن هم تنها چند سال بعد از معرفی. بر اساس یک یادداشت داخلی که لو رفته، چندین مدل چهار سیلندر مرسدس AMG از جمله نسخه فعلی C63 پس از مدل‌ سال ۲۰۲۶ دیگر تولید نخواهند شد.

چه مدل‌هایی حذف می‌شوند؟

در این سند که در ماه اکتبر در داخل شرکت منتشر شده، آمده C43، GLC43 و GLA35 در فوریه ۲۰۲۶ از خط تولید کنار خواهند رفت. C63 و GLC63 هم در می ۲۰۲۶ به انتهای خط خواهند رسید. طبق این سند تنها خودروی چهارسیلندر AMG که حفظ خواهد شد،GLA45+  است.

دلیل عجیب توقف تولید C63 با موتور چهار سیلندر

سند داخلی مرسدس نشان می‌دهد اعمال قوانین سختگیرانه جدید توسط کمیسیون اقتصادی اروپا در سازمان ملل (UNECE) دلیل اصلی کنار گذاشتن این مدل‌هاست. در این سند گفته شده:

«قوانین جدید باعث کاهش محدودیت سطح صدای خارجی خودروها خواهد شد… بنابراین قصد داریم اطلاع‌رسانی لازم را درباره تاریخ‌های توقف تولید برخی پیشرانه‌های AMG انجام دهیم.»

به این ترتیب، محدودیت‌های صوتی و نه عملکرد فنی یا فروش، عامل حذف این خودروها اعلام شده است.

امید تازه برای طرفداران موتورهای بزرگ‌تر

این خبر برای علاقه‌مندان به موتورهای پرحجم و قدرتمند، بسیار خوشحال‌کننده است. از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی درباره بازنگری کامل پیشرانه مدل C63 شنیده شده و گزارش‌های مختلف از تمرکز مرسدس بر توسعه یک نسخه جدید با موتور حجیم‌تر حکایت داشته‌اند.

پایان زودهنگام یک آزمایش بحث‌برانگیز؛ مرسدس C63 چهار سیلندر از بازار خداحافظی می کند

در ماه ژوئن، مدیران مرسدس اعلام کردند که مدل چهارسیلندر C63 نتوانسته با هواداران AMG ارتباط برقرار کند. چند ماه بعد، ماتیاس گیزن عضو هیئت ‌مدیره بخش فروش و بازاریابی مرسدس، در اظهاراتی تأکید کرد که نسل بعدی C63 احتمالاً به موتور بزرگ‌تری مجهز خواهد شد. او مستقیماً به بازگشت موتور V8 را اشاره نکرده، از این رو شاید بهره‌گیری از موتور شش سیلندر محتمل‌تر باشد.

آینده مرسدس C63؛ نامشخص اما امیدوارکننده

درباره نسل بعدی C63 جزئیات چندانی در دست نیست، اما به وضوح می‌توان دید که مرسدس بازخوردهای منفی را کاملاً جدی گرفته است. هر چند شاخه AMG همچنان بر الکتریکی‌سازی تمرکز خواهد داشت، اما احتمالاً از پیشرانه‌هایی که جذابیت و شخصیت بیشتری دارند، بهره خواهد گرفت. طرفداران مرسدس امیدوارند نسل بعدی C63 بتواند ترکیبی از فناوری مدرن و هیجان اصیل موتورهای بزرگ را دوباره به جاده‌ها برگرداند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X