دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پایان یک اسطوره آلمانی؛ تولید فولکس واگن توارگ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود؟

منتشر شده در 18 مرداد 1404 ساعت 19:00
نویسنده سعید علیپور
فولکس واگن توارگ

چند سالی می‌شود فولکس واگن مدل توارگ را از بازار آمریکا کنار گذاشته و تمرکز خود را بر مدل‌های اقتصادی‌تری چون اطلس معطوف کرده است. حالا خبرهایی از اروپا به گوش می‌رسد که ممکن است به پایان رسمی تولید این شاسی ‌بلند نمادین منجر شود. به‌ گزارش منابع آگاه که با نشریه اتوکار انگلستان گفت‌وگو کرده‌اند، تولید توارگ در سال ۲۰۲۶ به ‌طور کامل متوقف خواهد شد. این منابع افزوده‌اند فولکس واگن برنامه‌ای برای معرفی جانشینی مستقیم توارگ ندارد.استراتژی جدید فولکس واگن؛ تمرکز بر خودروهای اقتصادی

بر اساس ادعای منابع داخلی شرکت، فولکس واگن در پی تغییر سیاست‌گذاری‌های کلان خود است. این خودروساز آلمانی قصد دارد به جای مدل‌های گران‌قیمت و لوکس، سبدی متنوع از خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی را برای مشتریان حساس به قیمت عرضه کند. کارشناسان این استراتژی را متأثر از نوسانات بازار جهانی، افزایش قیمت مواد اولیه و رقابت شدید با برندهای نوظهور برقی، به خصوص چینی‌ها، می‌دانند.

نگاهی به تاریخچه توارگ؛ از جاه‌طلبی تا افول تدریجی

تولید توارگ در سال ۲۰۰۲ و به عنوان مدل سال ۲۰۰۳ آغاز شد. شاید بدانید این کراس اوور حاصل همکاری فنی میان فولکس واگن، آئودی و پورشه بود که منجر به تولد پلتفرمی مشترک با مدل‌هایی مانند کاین و Q7 شد. این خودرو در کنار سدان لوکس فیتون، تلاشی از سوی فولکس واگن برای ورود به بازار خودروهای لوکس بود.

فولکس واگن توارگ

فولکس واگن توارگ در بدو ورود به بازار آمریکا توانست توجهات را به خود جلب کند، به ویژه آنکه با پیشرانه‌های متنوع از جمله موتور دیزلی V10 قابل انتخاب بود. با این حال، با ورود مدل اطلس و تمایل بازار به خودروهای ارزان‌تر و جادارتر، توارگ از سال ۲۰۱۷ دیگر در آمریکا عرضه نشد و در سایر بازارها نیز فروش آن به ‌مرور کاهش یافت.

جایگزین توارگ در اروپا چه مدلی خواهد بود؟

جایگزین توارگ در اروپا چه مدلی خواهد بود؟

اگرچه توارگ در آستانه خروج از خط تولید قرار دارد، ولی فولکس واگن به ‌طور کامل از بازار شاسی‌بلندهای بزرگ کنار نمی‌رود. این شرکت اکتبر سال گذشته از مدل تایرون رونمایی کرد، شاسی بلندی جدید با چینش دو یا سه ردیف صندلی که روی پلتفرم تیگوان ساخته شده و قرار است در اروپا جایگزین محصولات بزرگ‌تر شود.

جایگزین توارگ در اروپا چه مدلی خواهد بود؟

در مجموع، اگر خبر توقف تولید توارگ صحت داشته باشد، باید آن را پایان یک دوران برای فولکس واگن دانست؛ دورانی که با جسارت و جاه‌طلبی آغاز شد و حالا با در اولویت قرار گرفتن مدل‌های اقتصادی جدید، به پایان می‌رسد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “پایان یک اسطوره آلمانی؛ تولید فولکس واگن توارگ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود؟”

  1. حمید گفت:

    خفن بود واقعا یا طراحی خوب و مخصوصا مدل w12

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X