%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰

پرودوآ QV-E معرفی شد ؛ اولین خودروی ملی برقی مالزی با قیمت ۱۹ هزار دلار

منتشر شده در 12 آذر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور

کراس اوور برقی پرودوآ QV-E رونمایی شد. این کراس اوور جثه کوچکی داشته و اولین خودروی برقی مالزی محسوب می‌شود. به گفته کمپانی، نام این مدل از عبارت Quest for Visionary Electric Vehicle برگرفته شده که به معنای «جستجو برای خودروی برقی رویایی» است. جالب اینکه شرکت پرودوآ این کراس اوو را با طرح اجاره باتری نیز عرضه می‌کند تا قیمت نهایی به کمترین حد برسد.

اولین خودروی برقی توسعه‌یافته در داخل مالزی

پرودوآ QV-E یک جایگاه ویژه در صنعت خودروی مالزی دارد؛ زیرا اولین خودروی ملی برقی این کشور به شمار رفته و تمام مراحل طراحی و ساخت را در داخل طی کرده است. پیشتر دیگر برند مشهور مالزیایی یعنی پروتون دو مدل برقی e.MAS 7 و e.MAS 5 را معرفی کرده، اما آنها در واقع نسخه‌های تغییر نام‌ یافته از محصولات جیلی هستند. پرودوآ مسیر متفاوتی را برگزیده و با سرمایه‌گذاری سنگین به سراغ توسعه یک محصول مستقل رفته است.

فرایند ساخت کراس اوور برقی پرودوآ QV-E در سال ۲۰۲۳ کلید خورده؛ در این پروژه در مجموع ۸۰۰ میلیون رینگیت، معادل حدود ۱۹۴ میلیون دلار، صرف تحقیق و توسعه شده است.

پرودوآ QV-E معرفی شد ؛ اولین خودروی ملی برقی مالزی با قیمت ۱۹ هزار دلار

ابعاد کامپکت و طراحی کوپه مانند

پرودوآ QV-E با طول ۴۱۷۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۶۸۰ میلی‌متر، یک کراس‌اوور جمع و جور بوده و جثه‌ای مشابه با ایران خودرو ری را دارد. این کراس اوور با ظاهری اسپرت و جذاب آمده تا مشتریان جوان را هدف قرار دهد. در نمای جلو، چراغ‌ LED سرتاسری شاخص‌ترین المان است. چراغ‌های اصلی در ارتفاعی پایین‌تر و در گوشه‌های سپر نصب شده‌اند. کاپوت عضلانی بوده و برجستگی‌هایی روی خود دارد؛ این ویژگی در گلگیرها نیز به چشم می‌خورد. استایل جانبی خودرو شبیه نسل قبلی تویوتا C-HR و نیسان جوک دیده می‌شود. دستگیره‌های درِ جلو با بدنه یکپارچه بوده و دستگیره‌های درِ عقب روی ستون C پنهان شده‌اند.

در بخش عقب نیز سقف شیب‌دار در کنار نوار نوری سرتاسری و دیفیوزر یکپارچه قرار گرفته و شخصیت اسپرت پرودوآ QV-E را تکمیل می‌کند. این کراس‌اوور روی رینگ‌های ۱۸ اینچی قرار دارد و فعلاً در دو رنگ آبی یخی و خاکستری خاویاری عرضه می‌شود.

پرودوآ QV-E

کابین ساده و کاربردی

طراحی داخلی پرودوآ QV-E بیشتر بر کاربری و سادگی تمرکز دارد تا جذابیت بصری. دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری به عنوان پنل پشت فرمان، شاخص‌ترین المان‌های این بخش هستند. کنسول میانی شناور، نورپردازی محیطی و تزئینات طرح آلومینیوم تلاش می‌کنند فضای داخلی را مدرن جلوه دهند، اما همچنان حس اقتصادی بودن کابین غالب است. ایمنی اولین خودروی برقی ملی مالزی در سطح قابل قبولی قرار دارد، چرا که از شش ایربگ و سیستم‌های کمک ‌راننده پیشرفته سود می‌برد.

پرودوآ QV-E معرفی شد ؛ اولین خودروی ملی برقی مالزی با قیمت ۱۹ هزار دلار

مشخصات فنی پرودوآ QV-E ؛ پیشرانه تک ‌موتوره با شتاب مناسب

این کراس‌اوور تمام ‌برقی روی پلتفرمی ماژولار ساخته شده که با همکاری شرکت اتریشی مگنا اشتایر توسعه یافته است. نیروی محرکه از طریق یک موتور برقی با ۲۰۱ اسب ‌بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود. این موتور چرخ‌های جلو را به حرکت وادار می‌کند و در عرض ۷.۵ ثانیه سرعت خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

باتری LFP پرودوآ QV-E ساخت شرکت چینی CATL بوده و ۵۲.۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. این باتری طبق استاندارد NEDC که به خوشبینانه بودن معروف است، تا ۴۴۵ کیلومتر مسافت دوام می‌آورد. نکته مهم اینکه باتری همراه خودرو نیست و باید به‌ صورت جداگانه اجاره شود.

پرودوآ QV-E معرفی شد ؛ اولین خودروی ملی برقی مالزی با قیمت ۱۹ هزار دلار

خودرو را بخرید، باتری را اجاره کنید

قیمت پایه پرودوآ QV-E از ۸۰ هزار رینگیت )حدود ۱۹۴۰۰ دلار( آغاز می‌شود. این رقم شامل باتری نیست و خریداران باید مبلغ ۲۷۵ رینگیت (۶۷ دلار) در ماه را برای اجاره باتری پرداخت کنند. به گفته کمپانی قراردادی که در این مورد امضا می‌شود، ۹ سال اعتبار دارد.

مدیرعامل پرودوآ معتقد است استفاده از مدل «باتری به ‌عنوان سرویس اجاره‌ای» باعث می‌شود مشتریان از گارانتی مادام‌العمر باتری برخوردار شوند. در نتیجه نگرانی‌های معمول درباره عمر باتری از بین می‌رود.

پرودوآ QV-E معرفی شد ؛ اولین خودروی ملی برقی مالزی با قیمت ۱۹ هزار دلار

تولید و اهداف آینده صنعت خودروی برقی مالزی

پرودوآ QV-E در ابتدا با تیراژ تولید ماهانه ۵۰۰ دستگاه شروع می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در فاز بعدی تولید تا سه ماهه سوم ۲۰۲۶ به ۳۰۰۰ دستگاه در ماه افزایش می‌یابد. بلومبرگ گزارش داده که پرودوآ قصد دارد سهم قطعات تولید داخل را تا اوایل ۲۰۲۶ به ۵۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ به ۷۰ درصد برساند.

ناگفته نماند روند استقبال از خودروهای برقی در مالزی رو به رشد است و دولت این کشور هدف‌گذاری کرده که تا پایان دهه، ۱۵ درصد فروش سالانه خودروها به این نوع مدل‌ها اختصاص پیدا کند.

مشخصات پرودوآ QV-E در یک نگاه
نوع خودروکراس‌ اوور برقی ساب‌ کامپکت
کشور سازندهمالزی
طول خودرو۴٬۱۷۰ میلی‌متر
فاصله محوری۲٬۶۸۰ میلی‌متر
رینگ‌هارینگ آلیاژی ۱۸ اینچ
پیشرانهموتور برقی تک ‌محور (دیفرانسیل جلو)
قدرت موتور۲۰۴ اسب ‌بخار
گشتاور۲۸۵ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۷.۵ ثانیه
نوع باتریلیتیم‌آهن‌فسفات (LFP) ساخت CATL
ظرفیت باتری۵۲.۵ کیلووات‌ساعت
مسافت قابل پیمایش۴۴۵ کیلومتر
ایمنیشش کیسه هوا + مجموعه کامل سیستم کمک راننده
قیمت خودرو بدون باتری۸۰٬۰۰۰ رینگیت (حدود ۱۹٬۴۰۰ دلار)
مبلغ اشتراک باتریماهانه ۶۷ دلار
گارانتی باتریضمانت در دوره اجاره ۹ ساله
پرودوآ QV-E
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X