تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پورشه ماکان GTS برقی معرفی شد ؛ کراس اووری  با ۵۶۳ اسب بخار قدرت و شتاب ۳.۶ ثانیه

منتشر شده در 03 آبان 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
پورشه ماکان GTS برقی معرفی شد ؛ کراس اووری  با ۵۶۳ اسب بخار قدرت و شتاب ۳.۶ ثانیه

پورشه ماکان در نسل دوم خود به یک کراس اوور برقی تبدیل شده و دیگر نمی‌توان آن را با پیشرانه درون‌سوز خریداری کرد. در حال حاضر این نسل در نسخه‌های ۴، 4S و توربو تولید می‌شود. برای گسترش تیپ‌های این نسل، پورشه ماکان جی تی اس (Macan GTS) برقی نیز اخیراً رونمایی شده است. این نسخه از مشخصات جذاب‌تری برخوردار بوده و از نظر عملکرد در رده‌ای بالاتر قرار دارد.

کنار رفتن پورشه ماکان درون سوز در آینده نزدیک

به گفته پورشه، فروش نسخه برقی ماکان در سال جاری میلادی از مدل بنزینی آن پیشی گرفته؛ موضوعی که تا حدی به دلیل توقف فروش نسخه درون‌سوز در اتحادیه اروپا رخ داده است. البته رقابت میان این دو مدل به زودی پایان می‌یابد، زیرا نسخه بنزینی ماکان در سال ۲۰۲۶ به طور کامل از خط تولید جهانی خارج خواهد شد. تا آن مقطع پورشه ماکان جی تی اس برقی فرصت دارد برادران بنزینی خود را به چالش بکشد.

پورشه ماکان GTS برقی

مشخصات فنی پورشه ماکان جی تی اس برقی

پورشه ماکان GTS برقی بین مدل‌های 4S و توربو قرار می‌گیرد. این نسخه از پیشرانه به کار رفته در نسخه توربو بهره می‌برد. آنطور که اعلام شده، این پیشرانه در ماکان جی تی اس ۵۰۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در حالت لانچ کنترل میزان خروجی برای لحظاتی به ۵۶۳ اسب بخار افزایش می‌یابد؛ گشتاور لحظه‌ای نیز به ۹۵۵ نیوتن متر می‌رسد. با اتکا به این پیشرانه پورشه ماکان جی تی اس برقی قادر است شتاب صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۳.۶ ثانیه طی کند. برای مقایسه باید گفت این رکورد فقط نیم ثانیه از شتاب نسخه پرچمدار توربو که پیشرانه آن ۶۳۰ اسب بخار دارد، کندتر است.

پورشه ماکان GTS برقی معرفی شد ؛ کراس اووری  با ۵۶۳ اسب بخار قدرت و شتاب ۳.۶ ثانیه

پورشه ماکان GTS برقی در حالت استاندارد با پک اسپرت کرونو، سیستم تورک وکتورینگ پلاس و تنظیم اختصاصی سیستم تعلیق بادی به دست مشتری می‌رسد. مرکز ثقل در این نسخه از تمامی مدل‌های ماکان برقی پایین‌تر است و امکان سفارش قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز وجود دارد. پورشه کمک‌فنرها و میله‌های ضد واژگونی را بازتنظیم کرده تا نسخه GTS حس رانندگی اسپرت‌تر و چابک‌تری ارائه دهد.

طراحی تهاجمی پورشه ماکان GTS برقی

پورشه نسخه GTS از محصولات مختلف خود را با تزئینات مشکی در قسمت‌های مختلف بدنه و چراغ‌های جلو و عقب دودی‌شده تولید می‌کند. ماکان جی تی اس هم از این الگو پیروی کرده و ویژگی‌های مشابهی دارد. این کراس اوور برقی به طور استاندارد با پکیج اسپرت دیزاین فروخته می‌شود. پکیج مذکور شامل سپرهای جلو و عقب بازطراحی‌شده است. این پکیج ابتدا با مدل GTS عرضه می‌شود و از تابستان ۲۰۲۶ به سایر نسخه‌های ماکان برقی نیز راه پیدا خواهد کرد..

ماکان جی تی اس همچنین با رنگ موسوم به آبی لوگانو قابل انتخاب خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم پورشه برای این مدل ۱۵ رنگ استاندارد و حدود ۶۰ رنگ سفارشی را از طریق سرویس Exclusive Manufaktur ارائه می‌دهد. رینگ‌های استاندارد این کراس اوور اسپرت ۲۱ اینچی هستند، اما خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۲ اینچی با رنگ خاکستری آنتراسیت را از لیست آپشن‌ها انتخاب کنند.

پورشه ماکان GTS برقی

کابینی اسپرت با جزئیات دقیق

پورشه مطابق سنت خود، خریداران ماکان GTS را با گزینه‌های سفارشی متنوع وسوسه می‌کند. در نسخه جدید، پکیج کابین GTS Interior معرفی شده که دوخت‌های متضاد آن با رنگ بدنه همخوانی دارد. این پکیج را می‌توان تنها با تزئینات فیبرکربنی سفارش داد. برای یادآوری به سرنشینان، لوگوی جی تی اس روی فرمان و صفحه کیلومتر ماکان برقی قرار گرفته است.

قیمت و زمان عرضه

پورشه هم ‌اکنون دریافت سفارش برای ماکان GTS برقی را در بازار آمریکا آغاز کرده؛ قیمت پایه این کراس اوور جذاب ۱۰۳ هزار دلار اعلام شده که ۶.۵ هزار دلار کمتر از مدل توربو است. برای مقایسه ماکان GTS بنزینی که حدود یک دهه پیش با موتور شش سیلندر معرفی شده بود، حدود ۱۰ هزار دلار قیمت کمتری داشت. تحویل سفارشات مشتریان هم از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X