%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰

پیکاپ حیرت انگیز هیوندای در راه است ؛ رقیب جدید تویوتا هایلوکس و فورد رنجر تا سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد

منتشر شده در 19 آبان 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
پیکاپ حیرت انگیز هیوندای در راه است ؛ رقیب جدید تویوتا هایلوکس و فورد رنجر تا سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد

هیوندای تصمیم خود را گرفته و می‌خواهد یک پیکاپ جان سخت روانه بازار کند. هرچند در مقایسه با رقبا این شرکت کمی عقب مانده، اما برنامه‌ای دقیق و بلندپروازانه دارد. این خودروساز کره‌ای تأیید کرده که در حال توسعه یک پیکاپ جدید برای بازار آمریکای جنوبی است. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این پیکاپ با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته و تا سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد. علاوه بر این، هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک پیکاپ اختصاصی برای آمریکای شمالی بسازد؛ یک شاسی بلند آفرودی جدید نیز در برنامه تولید قرار دارد.

اما تازه‌ترین خبر از استرالیا می‌رسد؛ جایی که مدیرعامل هیوندای در این کشور از پروژه‌ای با عنوان «یک وانت خارق‌العاده» سخن گفته است.

مدیر هیوندای در استرالیا: تا زمانی که وانت نداشته باشم، نمی‌روم!

دان رومانو رئیس و مدیرعامل هیوندای در استرالیا، در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی اظهار کرده این کشور به یک وانت واقعی نیاز دارد. وی در این رابطه گفته: «من استرالیا را ترک نمی‌کنم تا زمانی که یک وانت واقعی برای بازار این کشور داشته باشیم، و نه هر وانتی!» او با اشاره به تمدید مجوز کاری‌اش برای دو سال و نیم دیگر، از عرضه این پیکاپ در استرالیا تا سال ۲۰۲۸ خبر داده است.

تأکید بر نوآوری

به گزارش CarExpert، رومانو تأکید کرده که هیوندای به دنبال راه میان‌بر یا استفاده از لوگوی کمپانی روی پلتفرم دیگر برندها نیست. او در این باره گفته:

«می‌توانستیم خیلی راحت از یک پلتفرم موجود استفاده کنیم و فقط آن را تغییر نشان دهیم، اما این کار برای ما قابل ‌قبول نیست. رقابت روز به روز سخت‌تر می‌شود و ما باید با فناوری‌های تازه‌ای که هیچ‌کس هنوز عرضه نکرده، خودمان را متمایز کنیم.»

پیکاپ حیرت انگیز هیوندای در راه است ؛ رقیب جدید تویوتا هایلوکس و فورد رنجر تا سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد

«تاریخ عرضه مشخص است، خودرو مشخص است، ویژگی‌های منحصربفرد هم مشخص هستند. اگر تیم توسعه بتواند آنچه اکنون روی آن کار می‌کند را به نتیجه برساند، محصول نهایی واقعاً حیرت انگیز خواهد بود.»

احتمال استفاده از پیشرانه هیبریدی مجهز به ژنراتور

آقای رومانو درباره قوای محرکه این پیکاپ جدید گفته:

«فعلاً نمی‌توانیم وارد جزئیات شویم، اما یک گزینه داریم که در راه است؛ نه الزاماً یک هیبرید پلاگین، بلکه نوعی از هیبرید متفاوت. فقط همین را می‌توانم بگویم.»

این گفته‌ها نشان می‌دهد احتمالاً هیوندای در حال توسعه یک پیشرانه هیبریدی مجهز به افزایش‌دهنده حرکتی (EREV) برای این پیکاپ است. شاید بدانید در این نوع پیشرانه نیروی چرخ‌ها از طریق موتور یا موتورهای برقی تأمین می‌شود. یک موتور بنزینی نیز نقش ژنراتور و تولید برق اضافی را ایفا می‌کند. به این ترتیب، برد حرکتی افزایش پیدا کرده و با شارژ کامل باتری و باک پر می‌تواند مسافتی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر را پشت سر گذاشت. البته بعضی از مدل‌های جدید چینی توانسته‌اند از مرز ۲۰۰۰ کیلومتر نیز عبور کنند.

پیشتر، آقای رومانو به شاسی نردبانی کیا تاسمان اشاره کرده و آن را «زیرساختی عالی برای شروع کار» دانسته بود. او هرچند نگرانی‌هایی درباره موتور دیزل فعلی داشت، اما اعلام کرد که تا گذار کامل به هیبرید، از پیشرانه دیزل به ‌عنوان راه‌حل موقت استفاده خواهد شد. کیا نیز قبلاً تأیید کرده تاسمان در آینده نزدیک با پیشرانه‌ های برقی و هیبریدی نیز به فروش خواهد رسید.

پیکاپ حیرت انگیز هیوندای در راه است ؛ رقیب جدید تویوتا هایلوکس و فورد رنجر تا سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد

همکاری با جنرال موتورز روی میز، اما نه هدف اصلی

وقتی از رومانو درباره پلتفرم مشترک با جنرال موتورز سوال شده، وی پاسخ داده:
«فکر نمی‌کنم بخواهیم پلتفرم مشترک داشته باشیم. باید گزینه را روی میز نگه داریم اگر مشکلی پیش آمد، اما هدف اصلی ما این نیست. هدف ما توسعه یک پیکاپ تمام‌ عیار هیوندای با فناوری و طراحی منحصربفرد خودمان است.»

هدف‌گذاری مستقیم روی پیکاپ‌های متوسط

هرچند هنوز مشخص نیست پیکاپ هیوندای برای بازار استرالیا همان مدلی است که برای آمریکای جنوبی یا شمالی ساخته خواهد شد یا خیر، اما در هر صورت در بخش پیکاپ‌های متوسط رقابت خواهد کرد.

رومانو تأیید کرده که هیوندای برای حضور موفق در استرالیا باید رقابتی جدی با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس داشته باشد؛ دو مدلی که جزو محبوب‌ترین‌های بازار این کشور هستند. از دیگر رقبا می‌توان به نیسان ناوارا، میتسوبیشی ترایتون، ایسوزو D-Max، مزدا BT-50، کیا تاسمان و همچنین وانت‌های چینی اشاره کرد که به سرعت در بازار استرالیا در حال گسترش هستند.

در ایالات متحده نیز، پیکاپ شاسی مستقل هیوندای با مدل‌هایی چون فورد رنجر، شورولت کلرادو، جی ام سی کنیون، تویوتا تاکوما و نیسان فرانتیر رقابت خواهد کرد. در آمریکای جنوبی هم محصول مشترک با جنرال موتورز با فولکس واگن آماروک، شورولت S10، رم داکوتا، فیات تیتانو و پژو لندتِرِک روبرو می‌شود.

آینده تمام‌ برقی؛ احتمال تولد پیکاپ آیونیک

آینده تمام‌ برقی؛ احتمال تولد پیکاپ آیونیک

هیوندای علاوه بر پروژه‌های هیبریدی و سنتی، در حال توسعه یک پیکاپ تمام‌ برقی است که احتمال دارد با برند آیونیک (IONIQ) تولید شود. در صورت تحقق این برنامه، خانواده آیونیک که تاکنون شامل کراس‌ اوورهای خانوادگی بوده، می‌تواند میزبان پیکاپ‌های کاری و قدرتمند برقی نیز باشد.

هیوندای با این برنامه گسترده در سه قاره مختلف، عملاً به‌ دنبال حضور جدی در تمامی بخش‌های بازار پیکاپ‌هاست. اگر وعده‌های مدیران این برند عملی شود، جهان تا پایان دهه جاری شاهد تولد یکی از متفاوت‌ترین پیکاپ‌های تاریخ هیوندای خواهد بود؛ پیکاپی که شاید طبق گفته‌های آقای رومانو واقعاً حیرت‌انگیز باشد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “پیکاپ حیرت انگیز هیوندای در راه است ؛ رقیب جدید تویوتا هایلوکس و فورد رنجر تا سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد”

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X