%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

کالمر اتوموتیو ۹×۹ معرفی شد ؛ اولین هایپرکار رتروی دنیا با ۹۳۰ اسب بخار قدرت

منتشر شده در 31 مرداد 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
کالمر اتوموتیو 9x9

شرکت کالمر اتوموتیو (Kalmar Automotive) از یک خودروی جذاب در هفته خودرویی مونته‌ری پرده‌برداری کرد. این خودرو ۹×۹ نام دارد و آمده تا دل علاقه‌مندان سرعت و هیجان را برباید. به گفته کمپانی اصالتاً دانمارکی، این خودرو «اولین هایپرکار رتروی دنیا» محسوب می‌شود.

هر چند در معرفی این خودروی سبز زیبا، هیچ اشاره‌ای به پورشه نشده، اما فهمیدن ارتباط آن با کمپانی آلمانی و مدل نمادین آن اصلاً کار سختی نیست! این خودرو یک کپی دقیق از مدل مسابقه‌ای ۹۵۹ به نظر می‌رسد؛ نام آن هم که به نوعی برگرفته از این مدل است!

Kalmar Automotive

اینکه آیا محصول جدید کالمر اتوموتیو با وجود شباهت‌های ظاهری خواهد توانست به عملکردی مشابه با پورشه ۹۵۹ دست پیدا کند یا خیر، موضوعی است که فقط زمان آن را مشخص خواهد کرد. البته این شرکت سابقه و تجربه حضور در مسابقات اتومبیلرانی را در کارنامه دارد و با مدل‌های مسابقه‌ای بیگانه نیست. طی سال‌های اخیر، این شرکت مدل ۹×۹ را همواره از طریق نمایندگان خود در مسابقات لمان تبلیغ کرده است.

طراحی کالمر اتوموتیو 9x9

مشخصات فنی کالمر اتوموتیو ۹×۹

نیروی کالمر اتوموتیو ۹×۹ توسط یک موتور ۳.۸ لیتری توربو شارژ تأمین می‌شود. این موتور که در قسمت عقب نصب شده، توانایی تولید ۹۳۰ اسب‌ بخار را دارد. نیروی این موتور قدرتمند از طریق یک جعبه‌دنده دو کلاچه در اختیار هر چهار چرخ قرار می‌گیرد. اگر این قدرت بیش از حد به نظر می‌رسد، نسخه‌ای سر به‌ زیرتر از ۹×۹ با پسوند اسپرت وجود دارد. در این نسخه خروجی پیشرانه به ۶۵۰ اسب‌ بخار کاهش یافته و وظیفه انتقال نیرو به جعبه‌دنده دستی هفت‌ سرعته محول می‌شود. همچنین نسخه دیگری توسعه یافته که پسوندLeichtbau  را در نام خود دارد. این نسخه سبک‌تر بوده و به موتور ۴.۰ لیتری تنفس طبیعی و جعبه‌دنده دستی شش‌ سرعته مجهز است. در این نسخه فقط چرخ‌های محور عقب نیرو را دریافت می‌کنند. کالمر اتوموتیو اشاره‌ای به قدرت این نسخه نکرده، اما می‌دانیم که وزن آن تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم است.

کابین کالمر اتوموتیو 9x9

بدنه‌ای تماماً از فیبر کربن، سیستم تعلیق دوبل جناغی با کمک‌ فنرهای تطبیق‌پذیر و چرخ‌های عقب فرمان‌ پذیر از جمله ویژگی‌های استاندارد ۹×۹ هستند. کالیپر های تیتانیومی تولیدشده با فناوری چاپ سه‌بعدی، دیسک‌های سرامیکی و رینگ‌های منیزیمی نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌روند. کالمر اتوموتیو می‌گوید مباحث آیرودینامیک در ۹×۹ با دقت زیادی رعایت شده تا تعادل مناسبی بین سبک طراحی رترو و نیروی رو به پایین ایجاد شود.

نمای رو به رو کالمر اتوموتیو 9x9

تجربه رانندگی مقدم بر همه چیز

کالمر اتوموتیو ۹×۹ اتومبیلی دونفره بوده و در آن تجربه رانندگی بر هر چیز دیگر اولویت دارد. به همین خاطر در داخل کابین این خودرو خبری از سیستم سرگرمی دیجیتال و حتی رادیویی نیست! البته در پشت فرمان دو نمایشگر دیجیتال به چشم می‌خورد که برای ارائه اطلاعات لازم کاربرد دارند. برای محافظت از سرنشینان از میله‌های مقاوم در داخل کابین استفاده شده، این میله‌ها با اجزای کابین یکپارچه هستند.

نمای پشت کالمر اتوموتیو 9x9

شایان ذکر است ۹×۹ از سامانه‌های کنترل پایداری و کنترل چسبندگی سود می‌برد؛ بنابراین خودرویی کاملاً آنالوگ محسوب نمی‌شود. درباره قیمت این خودروی خاص جزئیاتی منتشر نشده، با این حال قابل حدس است که خرید آن نیازمند بودجه بالایی خواهد بود. کالمر اتوموتیو امیدوار است که تحویل سفارشات مشتریان از جولای ۲۰۲۵ آغاز شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X