فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰

معرفی کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس؛ پیش‌ نمایش پرچمدار جدید کمپانی با طراحی جذاب

منتشر شده در 25 مهر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس

شرکت سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ از کانسپت جدید خود پرده‌برداری کرد. این کانسپت C5 ایرکراس نامگذاری شده و طراحی پیشرفته و جذابی دارد. به گفته خودروساز فرانسوی، این خودرو فقط یک فیس‌ لیفت از مدل فعلی C5 ایرکراس نیست، بلکه نویدبخش نسل جدیدی از این شاسی‌بلند محبوب است که با ظاهری جسورانه و البته پیشرانه الکتریکی به بازار خواهد آمد.

طراحی و ابعاد

کانسپت C5 ایرکراس با طراحی نسبتاً جعبه‌ای شکل اتاق توجه‌ها را به خود می‌کند. برخلاف کراس اوورهای فعلی کمپانی، در این مفهومی از خطوط نرم خیلی کم استفاده شده و اکثر خطوط و زوایا تیز هستند. سیتروئن این خودرو را «یک بلوک متراکم، عضلانی و ارگانیک» می‌داند. اما نکته جالب اینکه با وجود طراحی جعبه‌ای، آیرودینامیک C5 ایرکراس در سطح مطلوبی قرار دارد.  بهره‌گیری از اسپویلر انتهای سقف، فرم خاص چراغ‌های عقب و انحناهای ظریف در نقاط مختلف از جمله عواملی هستند که باعث بهبود آیرودینامیک این مدل مفهومی شده‌اند.

طراحی کانسپت سیتروئن C5

کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس با بدنه ۴.۶۵ متری، حدود ۱۵۰ میلی‌متر طویل‌تر از مدل فعلی است، به همین خاطر فضای بیشتری را برای سرنشینان و لوازم سفر آنها فراهم می‌کند. سیتروئن هنوز تصاویر از کابین کانسپت جدید خود در اختیار رسانه‌ها قرار نداده، با این حال فضای داخلی را با عباراتی مثل «منطقه سلامتی» و «پیله‌ای روی چرخ‌ها» توصیف می‌کند. این کمپانی می‌گوید کابین C5 ایرکراس کاملاً راحت بوده و از مواد باکیفیت و آخرین فناوری‌ها – مثل سیستم‌های کمک راننده پیشرفته و سیستم سرگرمی مدرن – در آن استفاده شده است.

مشخصات فنی کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس

تازه‌ترین مفهومی سیتروئن بر اساس پلتفرم STLA Medium ساخته شده؛ این پلتفرم که به کمپانی مادر سیتروئن یعنی استلانتیس تعلق دارد، با انواع پیشرانه‌ های بنزینی، هیبریدی و تمام برقی سازگاری دارد. از این رو نسخه تولید انبوه به احتمال زیاد با پیشرانه‌ های هیبریدی و الکتریکی وارد بازار خواهد شد.

مشخصات کانسپت سیتروئن C5

جزئیات دقیق پیشرانه کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس هنوز اعلام نشده است. پیش‌بینی می‌شود نسخه تولید انبوه این خودرو در مدل پایه از پیشرانه هیبرید نرم با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر و ۱۳۴ اسب بخار قدرت بهره خواهد برد. نسخه تمام الکتریکی e-C5 ایرکراس نیز احتمالاً با باتری‌های ۷۳ و ۹۸ کیلووات ساعتی و برد حدوداً ۷۰۰ کیلومتر به دست مشتریان خواهد رسید. این مدل ممکن است در دو نسخه تک‌ موتوره (محور جلو) و دو موتوره (چهار چرخ متحرک) عرضه شود.

پرچمدار جدید سیتروئن

با توجه به شایعاتی که در رابطه با حذف سدان C5 X از سبد محصولات سیتروئن شکل گرفته، C5  ایرکراس جدید پس از ورود به بازار پرچمدار جدید کمپانی لقب خواهد گرفت. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود و به تدریج اطلاعات بیشتری درباره پیشرانه، طراحی داخلی و فناوری‌های آن منتشر خواهد شد.

طراحی بدنه کانسپت سیتروئن C5
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X