تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کانسپت میتسوبیشی Elevance معرفی شد؛ شاسی بلند مفهومی با پیشرانه هیبریدی پنج موتوره

منتشر شده در 08 آبان 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت‌های ژاپنی این روزها آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن (Japan Mobility Show) در معرض دید عموم قرار داده‌اند. با توجه به حضور پرشور خودروسازان، شاهد معرفی مدل‌های متنوع، به خصوص انواع کانسپت‌ های آینده‌نگرانه‌ هستیم. یکی از این کانسپت‌ های جذاب میتسوبیشی Elevance است که آمده تصویری متفاوت از شاسی بلندهای آفرودی ارائه دهد. با توجه به رونمایی از این شاسی بلند مفهومی، برخی معتقدند میتشوبیشی خود را برای عرضه نسل جدید پاجرو آماده می‌کند.

مشخصات فنی میتسوبیشی Elevance ؛ پیشرانه هیبریدی چهار موتوره

میتسوبیشی Elevance از یک پیشرانه هیبریدی شارژی (PHEV) بسیار پیشرفته بهره می‌برد. این پیشرانه شامل چهار موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی می‌شود. از این موتورها، دو موتور برقی درون چرخ‌های محور جلو نصب شده؛ دو موتور برقی دیگر هم که به سیستم کنترل فعال حرکت میتسوبیشی مجهز هستند، در عقب قرار دارند.

موتور درون‌سوز کانسپت Elevance که جزئیات فنی آن هنوز از سوی میتسوبیشی اعلام نشده، موتوری با راندمان بالا و قابلیت استفاده از سوخت کربن‌ خنثی توصیف می‌شود. این موضوع تمرکز برند ژاپنی بر کاهش آلایندگی بدون حذف کامل پیشرانه‌ های بنزینی را نشان می‌دهد.

کانسپت میتسوبیشی Elevance معرفی شد؛ شاسی بلند مفهومی با پیشرانه هیبریدی پنج موتوره

میتسوبیشی اشاره نکرده که آیا موتور بنزینی نقش ژنراتور را برای شارژ باتری ایفا می‌کند یا خیر. بنابراین احتمالاً Elevance یک خودروی هیبریدی شارژی سنتی است و موتور درون‌سوز همچنان ارتباط مکانیکی با چرخ‌ها دارد و بخشی از نیروی مورد نیاز توسط آن تأمین می‌شود. با این حال، میتسوبیشی ادعا کرده این موتور عملکردی «پاک و هیجان‌انگیز مانند یک خودروی تمام‌ برقی» دارد.

باتری بزرگ و تریلری با امکانات رفاهی کامل

میتسوبیشی ظرفیت باتری شاسی بلند مفهومی Elevance را فاش نکرده، اما گفته این خودرو از یک باتری بزرگ سود می‌برد. برای مقایسه، خودروی چینی زیکر 9X از باتری ۷۰ کیلووات ‌ساعتی استفاده می‌کند و ولوو XC70 جدید نیز از باتری ۳۹.۶ کیلووات ‌ساعتی برخوردار است. احتمالاً باتری Elevance ظرفیتی بین اعداد مذکور دارد.

نکته جالب اینکه باتری مفهومی جدید میتسوبیشی توانایی تأمین انرژی برای تریلر مجهز به آشپزخانه و دوش حمام را نیز داراست. طبیعتاً چنین قابلیتی Elevance را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ماجراجویی‌های خارج از جاده تبدیل می‌کند.

کابین مدرن و شبیه به خودروهای آینده

کانسپت میتسوبیشی Elevance سه ردیف صندلی دارد که به صورت ۲+۲+۲ چیده شده؛ بنابراین، این خودرو توانایی حمل شش سرنشین را دارد. صندلی‌های جلو به طور کامل چرخان هستند و امکان گفتگوی رو در رو را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

داشبورد Elevance میزبان سه نمایشگر سرتاسری است که تقریباً تمام عرض کابین را فرا گرفته‌اند. به غیر از این‌ها، میتسوبیشی یک نمایشگر دیگر درون فرمان هشت‌ ضلعی تعبیه کرده است. در این مفهومی کنترل تهویه از طریق نوار لمسی باریک انجام می‌شود. خوشبختانه با وجود طراحی دیجیتال‌ محور، برخی کنترل‌های فیزیکی همچنان حفظ شده‌اند. یک کلید گردان مرکزی برای انتخاب حالت‌های رانندگی و دو کلید عمودی پشت فرمان برای کنترل‌های سریع در نظر گرفته شده است.

کانسپت میتسوبیشی Elevance

بازگشت احتمالی پاجرو با چهره‌ای آینده‌نگر؛ آیا Elevance به مرحله تولید انبوه می‌رسد؟

ابعاد بزرگ بدنه میتسوبیشی Elevance نشان می‌دهد این خودرو احتمالاً جثه‌ای مشابه با پاجرو دارد و شاید پیش‎‌نمایشی از نسل بعدی آن را ارائه می‌کند. با این حال، سابقه‌ میتسوبیشی در معرفی خودروهای مفهومی جاه‌طلبانه‌ای که هرگز به مرحله تولید نرسیده‌اند، باعث شده تا کارشناسان محتاطانه به آن نگاه کنند. با این وجود، امید می‌رود حداقل بخشی از طراحی یا فناوری‌های به‌کاررفته در Elevance در محصولات آینده این برند دیده شود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X