%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰

کاهش تمایل جوانان برای خرید خودروهای نو به خاطر هزینه های سنگین و بدهی زیاد

منتشر شده در 21 خرداد 1404 ساعت 19:00
نویسنده سعید علیپور
کاهش تمایل جوانان برای خرید خودروهای نو به خاطر هزینه های سنگین و بدهی زیاد

در حالی که تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال برای خودروهای جدید اغلب با حضور زوج‌ های جوان و خانواده‌های نوپا طراحی می‌شود، واقعیت بازار چیز دیگری را نشان می‌دهد. یافته‌های جدید گویای آن هستند که جوانان کمتر از گذشته سراغ خرید خودروهای نو می‌روند!

بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت S&P Global Mobility منتشر شده، سهم خریداران ۱۸ تا ۳۴ ساله از بازار خودروهای نو در آمریکا از ۱۲ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به زیر ۱۰ درصد در دو فصل اخیر کاهش یافته است. در همین بازه زمانی، سهم افراد بالای ۵۵ سال از این بازار از ۴۵ درصد به تقریباً ۴۹ درصد رسیده است؛ گروهی که حالا تقریباً نیمی از بازار خودروهای نو آمریکا را در اختیار دارند.

نسل جوان، گرفتار هزینه‌های سرسام‌آور و بدهی‌های تحصیلی

یکی از اصلی‌ترین موانع خرید خودرو برای جوانان، موضوع توان مالی است. به گفته S&P، اقساط ماهانه خودرو طی ۴ سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و حالا نزدیک به ۲۰ درصد خودروهای جدید، قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار در ماه دارند. این مبلغ برای جوانان، به‌ ویژه خانواده‌هایی که با اقساط وام تحصیلی پس از دوران کرونا مواجه شده‌اند، چالش بزرگی محسوب می‌شود.

همین فشارهای مالی سبب شده بسیاری از خریداران جوان، به جای خرید خودروی نو، به سراغ خودروهای دست دوم با هزینه‌های کمتر برای خرید و بیمه بروند. برخی دیگر حتی از مالکیت خودرو چشم‌پوشی کرده‌اند و به سرویس‌های اشتراکی، خودروهای اجاره‌ای، پلتفرم‌ های اشتراک خودرو یا حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ روی آورده‌اند.

آیا جوانان پیشگام موجی جدید در صنعت حمل و نقل هستند؟

با توجه به کاهش مداوم خرید خودرو توسط جوانان، برخی تحلیلگران معتقدند این گروه، پیشگامان تغییر نگاه به مالکیت خودرو هستند. هرچند افراد بالای ۵۵ سال هنوز بزرگ‌ترین گروه خریداران خودروهای نو را تشکیل می‌دهند، اما بعید نیست این افراد هم در آینده به جریان استفاده اشتراکی و غیر مالکانه بپیوندند.

جالب است بدانید با وجود افت سهم جوانان، در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۵، اعضای این گروه موفق به خرید ۱.۱ میلیون دستگاه خودرو نو شده‌اند. ترجیح اصلی آنها در این بازه زمانی، کراس‌اوورهای کوچک بوده؛ خودروهای کامپکت سنتی نیز اولویت بعدی جوانان هستند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با ورود خودروهای الکتریکی اقتصادی از برندهایی مثل فورد و فولکس واگن، احتمال افزایش دوباره خرید در این رده سنی وجود دارد.

چالش بازاریابی خودروسازان؛ تبلیغات برای جوانان، فروش به سالمندان

نکته‌ طنزآمیز و در عین حال نگران‌کننده برای خودروسازان این است که تبلیغات برای جوانان طراحی می‌شوند، اما سالمندان هستند که محصولات آنها را خریداری می‌کنند! به عبارت دیگر، بازار واقعی در حال تغییر است، اما بازاریابی همچنان روی گروهی متمرکز شده که عملاً کمتر از گذشته به دنبال خرید هستند.

در این بین، شاید بازتعریف مفاهیم سنتی مالکیت خودرو و طراحی راه‌حل‌های جدید برای تأمین نیازهای حمل و نقل نسل جوان بتواند پاسخ مناسبی به شرایط کنونی باشد. اگر خودروسازان نتوانند پاسخ درستی به این چالش بدهند، ممکن است موجی از بی‌میلی نسبت به خرید خودروهای نو، آینده‌ صنعت خودرو را به طور اساسی تغییر دهد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. حجت‌اله براهنی گفت:

    ای‌کاش یک موسسه بی‌طرف و درستکار در ایران این موضوع رو مطالعه می‌کرد. فکر می‌کنم وضعیت در ایران خیلی جالب توجه باشه.

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X