فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کوئنیگزگ رکورد شتاب و ترمز ۰-۴۰۰-۰ کیلومتر را از ریمک نورا R پس گرفت!

منتشر شده در 27 مرداد 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور

کوئنیگزگ با اعمال چند تغییر نرم‌افزاری روی ابرخودروی یسکو ابسولوت (Jesko Absolut) موفق شد رکورد جهانی شتاب و ترمز ۰-۴۰۰-۰ کیلومتر بر ساعت را از ریمک نورا R پس بگیرد. این تغییرات شامل کالیبراسیون مجدد جعبه‌ دنده، سیستم مدیریت موتور و معرفی یک سیستم کنترل گشتاور جدید می‌شود. به گفته مهندسان، سیستم مذکور توانایی خودرو در مدیریت کشش را به شکلی بی‌سابقه ارتقا داده است.

این پکیج ارتقا که با نام ابسولوت اووردرایو (Absolut Overdrive) شناخته می‌شود، قرار است برای مشتریان فعلی یسکو نیز ارائه شود. نتیجه این تغییرات شگفت‌انگیز بوده و یسکو ابسولوت توانسته شتاب و ترمز ۰-۲۴۹-۰ مایل بر ساعت را در ۲۵.۲۱ ثانیه و رکورد ۰-۲۵۰-۰ مایل بر ساعت را در ۲۵.۶۷ ثانیه ثبت کند؛ این یعنی ابرخودروی سوئدی نیم‌ ثانیه عملکردی سریع‌تر از ریمک نورا R داشته است.

مقایسه رکوردهای کوئنیگزگ و ریمک

رکوردکوئنیگزگ یسکو ابسلوتریمک نورا Rاختلاف
۰-۴۰۰-۰ کیلومتر بر ساعت (۲۴۹ مایل)۲۵.۲۱ ثانیه۲۵.۷۹ ثانیه۰.۵۸ ثانیه
۰-۴۰۰ کیلومتر بر ساعت۱۶.۷۷ ثانیه۱۷.۳۵ ثانیه۰.۵۸ ثانیه
۴۰۰-۰ کیلومتر بر ساعت۸.۴۴ ثانیه
۰-۲۵۰-۰ مایل بر ساعت۲۵.۶۷ ثانیه۲۶.۲۰ ثانیه۰.۵۳ ثانیه
۰-۲۵۰ مایل بر ساعت۱۷.۱۸ ثانیه
۲۵۰-۰ مایل بر ساعت۸.۴۹ ثانیه

دو ابرخودرو با دو فلسفه متفاوت

ریمک نورا R یک هیولای تمام برقی است که ۲۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد. در مقابل کوئنیگزگ یسکو ابسولوت از موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر توئین توربو با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۹ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

کوئنیگزگ رکورد شتاب و ترمز ۰-۴۰۰-۰ کیلومتر را از ریمک نورا R پس گرفت!

کریستین ون کوئنیگزگ بنیانگذار کمپانی کوئنیگزگ درباره این رکوردشکنی گفته:

«اینکه بتوانیم چنین عملکردی را با یک خودروی تولیدی مجهز به موتور درون‌سوز و دیفرانسیل عقب به دست بیاوریم و همه خودروهای برقی چهارچرخ متحرک را در مسیر مستقیم شکست دهیم، تقریباً جادویی است و نشان می‌دهد که می‌توان حقایق را بازنویسی کرد.»

ثبت رکورد در پیست Örebro

این رکوردشکنی در تاریخ ۷ آگوست در پیست هوایی Örebro با هدایت راننده تست کارخانه، مارکوس لوند، انجام شد. نکته جالب اینکه همین یسکو ابسولوت، رکورد قبلی کوئنیگزگ را در سال ۲۰۲۴ ثبت کرده بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X