ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰

کوپرا تیندایا معرفی شد؛ کراس اووری کانسپت از دنیای بتمن!

منتشر شده در 20 شهریور 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور

کراس اوور مفهومی کوپرا تیندایا (Cupra Tindaya) معرفی شد. این کراس اوور طراحی بسیار متمایزی داشته و گویی به بتمن تعلق دارد! با تصمیم گروه فولکس واگن که مادر برند کوپرا محسوب می‌شود، این کانسپت به یک پیشرانه EREV مجهز بوده و قادر است تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوختگیری یا شارژ باتری طی کند.

طراحی خارجی تهاجمی کوپرا تیندایا

در حالی که بسیاری از خودروسازان جهانی به سمت طراحی‌های ساده و دوری از پیچیدگی می‌روند، برند اسپانیایی کوپرا مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. مفهومی تیندایا نشان می‌دهد که این برند همچنان بر طراحی پر از زوایا و خطوط تیز و تهاجمی پافشاری دارد. این کراس اوور کانسپت ترکیبی جسورانه از طراحی، فناوری و ایده‌های آینده‌نگرانه را به نمایش می‌گذارد.

کوپرا تیندایا معرفی شد؛ کراس اووری کانسپت از دنیای بتمن!

نام تیندایا از آتشفشانی در جزایر قناری اقتباس شده است. با طول ۴.۷۲ متر، این خودرو بزرگ‌ترین محصول کوپرا و یکی از شاخص‌ترین کانسپت‌ های گروه فولکس واگن در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. از هر زاویه که به این خودرو نگاه کنید، جزئیات خاصی خواهید دید. دماغه‌‌ای الهام‌ گرفته از پوزه کوسه، اسپویلر سقفی با طرح دوگانه و دیفیوزر عقبی دو تکه، همگی جلوه‌ای متفاوت خلق کرده‌اند. این کانسپت روی رینگ‌های عظیم ۲۳ اینچی با پره‌های متعدد سوار شده است.

کابین آینده‌نگر با تمرکز بر رانندگی

فضای داخلی کوپرا تیندایا به‌ صورت ۲+۲ طراحی شده و صندلی‌های جداگانه و اسپرت آن به خوبی از بدن حمایت می‌کنند. کنسول میانی این کراس اوور سرتاسری بوده و تا عقب امتداد پیدا کرده است. فرمان هم ساختاری یوغی‌ شکل دارد. کوپرا حداقل‌ گرایی را در به اوج رسانده و بیشتر کلیدهای فیزیکی را حذف نموده؛ در مقابل، یک نمایشگر خمیده ۲۴ اینچی در پشت فرمان نصب شده که وظیفه ارائه تمام اطلاعات را بر عهده دارد. جالب اینکه کوپرا اعلام کرده تمرکز این کانسپت صرفاً بر لذت رانندگی است، به همین خاطر خبری از نمایشگر مخصوص سیستم سرگرمی نیست.

کوپرا تیندایا معرفی شد؛ کراس اووری کانسپت از دنیای بتمن!

مشخصات فنی کانسپت کوپرا تیندایا

نیروی چرخ‌های کراس اوور مفهومی تیندایا توسط دو موتور برقی تأمین می‌شود، اما یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر به عنوان ژنراتور و افزایش‌دهنده برد حرکتی عمل می‌کند. این تصمیم چندان عجیب نیست؛ چرا که پلتفرم جدید گروه فولکس واگن مقیاس‌پذیر بوده و با انواع پیشرانه‌ ها سازگاری دارد.

اما برویم سراغ ارقام و اعداد؛ موتورهای برقی به کار رفته در کوپرا تیندایا با همکاری هم ۴۸۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. با اتکا به این موتورها، شتاب صفر تا صد تنها ۴.۱ ثانیه زمان می‌برد. چنین رکوردی، تیندایا را به سریع‌ترین کوپرای تاریخ تبدیل می‌کند.

کوپرا تیندایا معرفی شد؛ کراس اووری کانسپت از دنیای بتمن!

باتری کوپرا تیندایا توانایی تأمین انرژی برای پیمایش ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) مسافت را دارد؛ عددی که با استانداردهای سال ۲۰۲۵ کمی پایین به شمار می‌رود. اما با ورود موتور بنزینی به مدار و تولید برق بیشتر، برد حرکتی به ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) افزایش می‌یابد.

آینده تولید و بازار

هرچند احتمال دارد برخی از ویژگی‌های طراحی و فناوری کوپرا تیندایا به مدل‌های آینده راه پیدا کنند، اما این کانسپت به طور مستقیم نمایانگر یک خودروی تولیدی خاص نیست. کوپرا در حال بررسی زبان طراحی آینده و پیشرانه‌ های EREV بوده و به احتمال زیاد در سال‌های پیش رو محصولات خود را با این سبک از طراحی روانه بازار خواهد کرد.

ناگفته نماند کوپرا اخیراً عرضه محصولات خود در آمریکای شمالی را تا بعد از سال ۲۰۳۰ به تعویق انداخته؛ دلیل این امر چالش‌های صنعت خودروسازی و تغییرات پویای بازار عنوان کرده است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X