فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰

کوپه دنزا Z در نمایشگاه شانگهای معرفی شد؛ محصول بی وای دی برای رقابت با پورشه ۹۱۱

منتشر شده در 07 اردیبهشت 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
کوپه دنزا Z

خودرو جذاب و اسپرت کوپه دنزا Z در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. این خودروی به جدیدترین فناوری‌های کمپانی مادر، یعنی بی وای دی، مجهز شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چینی‌ها امیدوارند با این کوپه بخشی از مشتریان پورشه ۹۱۱ را به محصول خود جذب کنند.

طراحی ظاهری اسپرت و پویا

دنزا Z با ارتفاع پایین و طراحی اسپرت خود توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. سپر جلوی برجسته و چراغ‌های جلوی زاویه‌دار چهره‌ای پرانرژی و تهاجمی به به این کوپه چینی بخشیده‌اند. خطوط نرم و روان بدنه هم حس پویایی را تقویت می‌کنند. به گفته دنزا، این خودرو در دو نسخه دارای سقف ثابت فلزی و سقف بازشونده (کانورتیبل) راهی بازار خواهد شد.

در محصول جدید گروه بی وای دی، بدنه از ستون B به عقب باریک‌تر شده تا فرم عضلانی‌تری بالای چرخ‌های عقب ایجاد شود. درهای بدون فریم شیشه، دستگیره‌های مخفی و رینگ‌های بزرگ، از دیگر ویژگی‌های جذاب دنزا Z هستند.

طراحی ظاهری کوپه دنزا Z

نوآوری‌ها در زمینه رانندگی

یکی از ویژگی‌های برجسته دنزا Z، بهره‌مندی آن از سیستم فرمان سیمی (Steer-by-Wire) است که توسط الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود. به گفته دنزا، این سیستم ضمن ارائه تجربه‌ای نرم‌تر و روان‌تر در جاده‌های شهری، فرمان‌پذیری دقیق‌تر و سریع‌تری را در پیست به ارمغان می‌آورد. در کنار این باید گفت فرمان این کوپه تاشو طراحی شده که هم حس آینده‌نگرانه‌ای به کابین می‌بخشد و هم در صورت وقوع تصادف، ایمنی را افزایش می‌دهد.

کوپه دنزا Z

سیستم تعلیق هوشمند Disus-M

دنزا Z از سیستم تعلیق جدید Disus-M بهره می‌برد. این سیستم در واقع نسخه ارتقایافته از Disus-Z محسوب می‌شود. با اتکا به فناوری مغناطیسی، این سیستم پیشرفته می‌تواند در زمانی کمتر از ۱۰ میلی ثانیه واکنش نشان دهد و وضعیت تعلیق را بر اساس شرایط مسیر تنظیم کند. دنزا اعلام کرده این فناوری باعث بهبود پایداری و عملکرد خودرو در پیچ‌ها و پیست‌ می‌شود. لازم به ذکر است که فناوری Disus-M در دیگر مدل‌های دنزا و بی وای دی نیز به کار گرفته خواهد شد.

سیستم تعلیق کوپه دنزا Z

مشخصات فنی و قیمت احتمالی

هرچند هنوز جزئیات کامل مشخصات فنی و قیمت نهایی دنزا Z منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌شود نیروبخش خودرو همان موتور برقی جدید که توانایی عبور از مرز ۳۰ هزار دور بر دقیقه را دارد، خواهد بود. این موتور قبلاً در مدل‌های هان L و تانگ L معرفی شده است.

مشخصات فنی کوپه دنزا Z

با معرفی دنزا Z، به نظر می‌رسد بی وای دی قصد دارد جایگاه خود را در بخش خودروهای اسپرت لوکس جهان تقویت کند. قیمت این کوپه حدود ۳۰۰ هزار یوان، معادل ۴۲ هزار دلار تخمین زده شده است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X