%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰

کیا PV5 رسماً معرفی شد ؛ یک ون الکتریکی مدرن برای مسافربری و حمل بار

منتشر شده در 11 اسفند 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور

کیا در رویداد EV Day 2025 که در اسپانیا برگزار شد، از تازه‌ترین محصولات خود رونمایی کرد. در کنار کانسپت EV2 و نسخه تولیدی EV4، این شرکت از ون PV5 نیز به طور کامل پرده برداشت و آن را رسما معرفی کرد. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این ون بر مبنای مفهوم «پلتفرم فراتر از خودرو» (به اختصار PBV) توسعه یافته است.

کیا این خودرو را در سه نسخه مختلف عرضه می‌کند که عبارتند از Passenger، Cargo و Chassis Cab. طبق انتظار نسخه Passenger برای مسافربری ساخته شده؛ نسخه Cargo مخصوص حمل بار است و نسخه Chassis Cab به صورت شاسی قابل شخصی‌سازی به دست مشتریان خواهد رسید.

معرفی کیا PV5

ابعاد و طراحی

ون الکتریکی کیا PV5 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۵۹، ۱۸۹۵ و ۱۸۹۹ میلیمتر دارد. با این ابعاد باید گفت محصول کیا کمی کوچک‌تر از فولکس واگن ID. Buzz استاندارد است. در مقابل فاصله محوری این خودرو به ۲۹۹۵ میلیمتر می‌رسد که اندکی بیشتر از نماینده فولکس واگن می‌باشد. نسخه مسافربری PV5 سه ردیف صندلی با چینش ۲-۳-۳ دارد و می‌تواند هشت سرنشین را با خود حمل کند. درب عقب این نسخه رو به بالا باز می‌شود.

نمای جانبی کیا PV5

مشخصات فنی کیا PV5

کیا PV5 روی پلتفرم جدید E-GMP.S ساخته شده که نسخه‌ای بهینه‌شده از پلتفرم E-GMP است. شاید بدانید این پلتفرم به طور اختصاصی برای خودروهای برقی کیا، هیوندای و جنسیس طراحی شده است. برخلاف اکثر خودروهای الکتریکی مبتنی بر این پلتفرم که محور عقب محرک هستند، در PV5 نیرو فقط به چرخ‌های محور جلو انتقال می‌یابد. موتور موجود روی این محور توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

کیا PV5 با سه پک باتری عرضه خواهد شد که عبارتند از:

باتری ۵۱.۵ کیلووات ‌ساعتی (NCM) برای همه نسخه‌ها

باتری ۷۱.۲ کیلووات‌ ساعتی (NCM) برای همه نسخه‌ها

باتری ۴۳.۳ کیلووات ‌ساعتی (LFP) مخصوص نسخه Cargo

بیشترین برد حرکتی اعلام‌شده برای این خودرو ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) است. این رقم بر مبنای استاندارد WLTP محاسبه شده و به نسخه مسافربری با بزرگ‌ترین باتری مربوط می‌شود. گفتنی است در صورت استفاده از شارژر سریع DC، زمان رسیدن شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد فقط ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

طراحی کیا PV5

طراحی داخلی و قابلیت‌های ویژه

اکثر مدل‌های جدید کیا از دو نمایشگر چسبیده به هم بهره می‌برند. اما در کیا PV5 پنل پشت فرمان و نمایشگر سیستم سرگرمی از هم مجزا هستند. پنل موجود در پشت فرمان ۷ اینچی است و نمایشگر اختصاصی سیستم سرگرمی اندازه‌ای برابر با ۱۲.۹ اینچ دارد. کیا برخی دکمه‌های فیزیکی را در کنسول مرکزی حفظ کرده تا کار با تنظیمات اصلی آسان‌تر باشد.

کیا نسخه‌ای ویژه از PV5 را برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، طراحی کرده است. این نسخه به اختصارWAV  نام دارد و یک رمپ مقاوم با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم دارد. به لطف این ویژگی، نسخه مذکور گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در سرویس‌های حمل و نقل مخصوص افراد کم‌توان خواهد بود.

کابین کیا PV5

برنامه تولید و عرضه جهانی

کیا برنامه دارد ون برقی PV5 را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ در کره جنوبی و اروپا عرضه کند. از سال ۲۰۲۶ هم این مدل به سایر بازارها راه پیدا خواهد کرد. البته ورود این خودرو به آمریکای شمالی به دلیل قوانین مالیات ۲۵ درصدی واردات با چالش‌هایی مواجه خواهد شد، اما مدیرعامل کیا اعلام کرده که این شرکت در حال بررسی راه‌هایی برای عرضه PV5 در آمریکاست.

ناگفته نماند از آنجایی که کیا این ون جدید را PV5 نام‌گذاری کرده، احتمال آن وجود دارد که مدل‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر دیگری در آینده به خانواده PBV اضافه شوند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X