کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

گامی بلند در راستای حفظ محیط زیست ؛ یک سوم از ب ام و iX3 جدید از مواد بازیافتی ساخته می شود

منتشر شده در 16 مرداد 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
گامی بلند در راستای حفظ محیط زیست ؛ یک سوم از ب ام و iX3 جدید از مواد بازیافتی ساخته می شود

ب ام و خود را برای معرفی مدل‌های جدید مبتنی بر پلتفرم نئو کلاس آماده می‌کند. این پلتفرم هم از نظر فناوری و هم از نظر سازگاری با محیط زیست، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. نخستین مدلی که بر اساس این پلتفرم پرسروصدا تولید می‌شود، کراس اوور iX3 است. به گفته ب ام و، تقریباً یک سوم از کل مواد به کار رفته در ساخت این کراس اوور، بازیافتی هستند.

قرار است نخستین نمایش عمومی ب ام و iX3 پاییز پیش رو و در نمایشگاه مونیخ انجام شود. تولید رسمی این کراس اوور سبز نیز برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است. اما پیش از رونمایی رسمی، ب ام و جزئیات مهمی از فناوری و مواد اولیه به‌ کار رفته در iX3 منتشر کرده که نشان می‌دهد این خودرو فراتر از یک کراس اوور برقی معمولی است.

طراحی بر پایه بازیافت و پایداری زیست ‌محیطی

یکی از جالب‌ترین نکات فاش‌ شده درباره iX3 این است که حدود ۳۳ درصد از قطعات این خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. ب ام و این فرایند را «طراحی برای چرخه‌ پذیری» نامیده؛ به این معنا که در تمام مراحل تولید، از مواد ثانویه و قابل بازیافت استفاده شده است.

طراحی بر پایه بازیافت و پایداری زیست ‌محیطی

به‌ عنوان مثال، پارچه‌های مورد استفاده در صندلی‌ها از الیاف PET بازیافتی تولید شده‌اند و حتی پوشش موتور و بخش زیر کاپوت جلو نیز حاوی ۳۰ درصد پلاستیک بازیافتی از دریاست که از تورهای ماهیگیری، طناب‌ها و ضایعات بدست آمده‌ است.

بازیافت آلومینیوم در اجزای مهم خودرو

از نظر مهندسی نیز ب ام و در این پروژه دست به نوآوری زده است. آنطور که این کمپانی پیشگام اعلام کرده، ۸۰ درصد از آلومینیوم مورد استفاده در قطعاتی همچون نگهدارنده چرخ‌ها و مفصل‌ها از منابع بازیافتی تأمین می‌شود. همچنین ۷۰ درصد از کل چرخ‌های خودرو نیز از آلومینیوم بازیافتی تولید خواهد شد.

در بخش باتری و سیستم محرکه نیز ۵۰ درصد از کبالت، لیتیوم و نیکل مورد نیاز از منابع ثانویه تهیه می‌شود. فرایند ساخت آند و کاتد باتری هم با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌پذیرد.

گامی بلند در راستای حفظ محیط زیست ؛ یک سوم از ب ام و iX3 جدید از مواد بازیافتی ساخته می شود

کاهش ۳۵ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای

نتیجه‌ این تلاش‌ها، کاهش ۳۵ درصدی انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در زنجیره تأمین ب ام و iX3 نسبت به مدل‌های قبلی است. این کاهش به اندازه‌ای تأثیرگذار بوده که طبق محاسبات ب ام و، تنها پس از ۱۳,۳۶۰ مایل (۲۱,۵۰۰ کیلومتر) رانندگی، iX3 موفق می‌شود اثرات زیست‌ محیطی ناشی از تولید خود را جبران کند و به خودرویی کاملاً پایدار بدل شود.

رونمایی رسمی ب ام و iX3 در پاییز

نسل جدید ب ام و iX3 بدون شک یکی از محصولات کلیدی این برند در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. تلفیق هوش مصنوعی، طراحی مینیمال و سازگار با محیط زیست، پلتفرم کاملاً تازه و برد پیمایشی ۶۴۰ کیلومتری، این خودرو را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های بازار خودروهای برقی تبدیل می‌کند. اطلاعات دقیق‌تر درباره مشخصات نهایی، قیمت و امکانات در پاییز و در نمایشگاه خودرو IAA مونیخ اعلام خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “گامی بلند در راستای حفظ محیط زیست ؛ یک سوم از ب ام و iX3 جدید از مواد بازیافتی ساخته می شود”

  1. محمود گفت:

    دنا دارم با افتخار صد در صد مواد بازیافتی، داخلش میشینی از بو و لمس متریال متوجه میشی زندگی قبلی این پلاستیک تشت و لگن حمام بوده، تارا و شاهین و… هم همین هستند.

    ۴
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X