%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

گام بزرگ شرکت تازه تاسیس چینی؛ اولین تاکسی رباتیک اکسپنگ ۲۰۲۶ وارد بازار میشود

منتشر شده در 15 مرداد 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
تاکسی رباتیک اکسپنگ

شرکت چینی اکسپنگ (Xpeng) قصد دارد اولین تاکسی رباتیک خود را در سال ۲۰۲۶ وارد بازار کند. اگرچه این برنامه شباهت زیادی به برنامه‌های تسلا دارد، اما برخلاف کمپانی آمریکایی کنترل تاکسی‌های رباتیک اکسپنگ در اختیار خود این شرکت نخواهد بود.

به گزارش آخرین خودرو، شاید بدانید اکسپنگ جزو شرکت‌های پیشگام چینی در زمینه فناوری‌ های هوشمند رانندگی به شمار می‌رود. این شرکت جزو اولین خودروسازانی بود که محصولات خود را به لایدار تجهیز کرد و تمامی مدل‌های تولیدی آن از این فناوری بهره می‌برند. اما نکته تأمل برانگیز اینکه این کمپانی در جدیدترین محصول خود، یعنی سدان مونا M03 لایدار را حذف کرده و سامانه رانندگی هوشمند XNGP، بر اساس داده‌های مبتنی بر تصویر کار می‌کند. پردازش‌های این سامانه دو تراشه انویدیا Orin X با توانایی پردازش ۵۰۸ تاپس انجام می‌گیرد. پیش بینی می‌شود محصول آتی اکسپنگ، یعنی P7+ نیز بدون فناوری لایدار به فروش برسد.

پیشتر و در ماه ژوئن، هی شیائوپنگ بنیانگذار شرکت اکسپنگ در سفری به ایالات متحده ملاقاتی با محصولات تسلا و سیستم FSD آن داشت. به گفته وی، سیستم FSD تسلا گامی بزرگ رو به جلو برداشته و عملکرد بسیار بهتری نسبت به قبل دارد. این سیستم به جای داده‌های مبتنی بر نقشه از شبکه الگوریتم‌های عصبی بسیار پیشرفته بهره می‌برد.

از دید آقای شیائوپنگ این تکنولوژی با فناوری خودران سطح L2 و L3 هماهنگی بیشتری دارد، اما مناسب سطح L4 نیست، چرا که در این سطح برای عملکرد مطمئن باید از داده‌های وسیع مبتنی بر نقشه کمک گرفت.

با توجه به این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که تاکسی رباتیک اکسپنگ با سیستم خودران مبتنی بر تصویر راهی بازار خواهد شد. به دلیل قیمت بالای لایدار، این تصمیم هزینه نهایی را کاهش می‌دهد. این شرکت در توسعه سیستم خودران خود با چند کمپانی دانش‌بنیان همکاری می‌کند که بر اساس برخی گزارش‌ها Didi یکی از آنها خواهد بود.

بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر شرکت بایدو بزرگ‌ترین ناوگان تاکسی‌های خودران را در چین دارد. RT6  که جدیدترین تاکسی این شرکت محسوب می‌شود، در مقایسه با مدل‌های قبلی از قیمت به مراتب کمتری برخوردار است. این خودرو ۲۰۶,۴۰۰ یوان، معادل ۱.۷۵ میلیارد تومان، قیمت دارد. ناگفته نماند ظهور تاکسی‌های رباتیک اعتراضات زیادی در چین داشته است. قشر معترض اصلی رانندگی تاکسی هستند که معتقدند این نوع تاکسی‌ها آینده شغلی و زندگی آنها را تهدید می‌کنند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X