یک بعدظهر سگی برای اسکار پیاستری در آذربایجان!
مکس ورشتپن (Max Verstappen) در گرندپری باکو هرگز مورد چالش قرار نگرفت و با خیالی آسوده مسابقه را در جایگاه اول و جلوتر از راسل و ساینز به پایان رسانید. لاندو نوریس نیز با ایستادن در رتبه هفتم، پس از تصادف بچگانه راننده استرالیایی (اسکار پیاستری) در دور اول، فاصله را با رقیب عنوان قهرمانی فصل به ۲۵ امتیاز کاهش داد.

به گزارش آخرین خودرو، مکس تماما در خیابانهای باکو پیشتاز بود و در تمام ۵۱ دور با قتدار رو به جلو رانندگی کرد و با بیش از ۱۴ ثانیه اختلاف نسبت به جورج راسل (George Russell) از تیم مرسدس و کارلوس ساینز (Carlos Sainz) از تیم ویلیامز، جایگاه اول را کسب کرد. نکته قابل توجه کسب اولین سکوی کارلوس ساینز برای تیم ویلیامز (Williams) بود.

کیمی آنتونلی با وجود اینکه تمام مسیر را به خوبی رانندگی کرده بود، با اختلاف کمی بر روی قرار نگرفت اما از نبرد شدید برای جایگاه پنجم که توسط لیام لاوسون (Liam Lawson) از تیم Racing Bulls اجرا میشد، کاملاً فاصله داشت. البته لاوسون نیز بهترین نتیجه دوران حرفهای خود را کسب کرد.

یوکی سونودا پس از تحمل فشار شدید در دقایق پایانی ششم شد اما در این پیست بهترین نتیجه خود را برای تیم ردبول کسب کرد در حالی که نوریس هفتم شد؛ این راننده بریتانیایی که در طول زمان مسابقه حتی به رتبه نهم نیز سقوط کرد، در دور آخر نتوانست از سونودا سبقت بگیرد و تنها شش امتیاز از اختلاف امتیاز خود با پیاستری را در بالای جدول قهرمانی کم کرد. پیاستری استرالیایی دور آغازین فاجعهباری را پشت سر گذاشت و قبل از پیچ ۵ از مسابقه خارج شد.

لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک از فراری در روزی سخت به ترتیب هشتم و نهم شدند و دومین راننده تیم ریسینگ بولز یعنی ایزاک هاجار، در جمع ده نفر برتر قرار گرفت. الکس آلبون، راننده تیم ویلیامز در جایگاه یازدهم، گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر در جایگاه دوازدهم و اولی بیرمن از تیم هاس در جایگاه سیزدهم قرار گرفتند.
استبان اوکان که پس از غیرقانونی بودن باله عقب خودروی خود پس از دور تعیین خط، آخرین راننده بود، جلوتر از فرناندو آلونسو، راننده تیم آستون مارتین، به مقام چهاردهم رسید. نیکو هالکنبرگ (کیک سائوبر)، لنس استرول (آستون مارتین) و دو رانندهی آلپین یعنی پیر گسلی و کولاپینتو رتبههای شانزدهم الی نوزدهم را به خود اختصاص دادند و اسکار پیاستری تنها رانندهای بود که نتوانست مسابقه را به اتمام برساند!

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!
شکست نوریس و پیاستری توسط ورشتپن در مسابقه تعیین خط ابوظبی
مقایسه عملکرد نوریس، ورشتپن و پیاستری در آستانه کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰۲۵
چه رانندگانی برای فصل ۲۰۲۶ در ترکیب اصلی تیمهای F1 قرار دارند؟




