%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰

یک دهه زودتر از پیش بینی ها؛ فروش خودروهای برقی در چین از بنزینی ها پیشی میگیرد

منتشر شده در 09 دی 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
فروش خودروهای برقی در چین

چین را اکنون باید بهشت خودروهای برقی دانست، چرا که استقبال از این نوع خودروها بسیار بالا بوده و مدام بر تعداد آنها در خیابان افزوده می‌شود. سرعت تحولات موجود به حدی است که می‌توان گفت بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان درون یک انقلاب قرار داشته و در حال گذر از مدل‌های احتراق داخلی به مدل‌های برقی می‌باشد. جدیدترین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند سال آینده فروش خودروهای برقی از خودروهای بنزینی در چین فراتر خواهد رفت. نکته عجیب اینکه انتظار می‌رفت این اتفاق در سال ۲۰۳۵ بیفتد.

رشد بی‌سابقه فروش خودروهای برقی

بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی، فروش خودروهای برقی در چین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲ میلیون دستگاه خواهد رسید. در صورت تحقق، این رقم گویای رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ خواهد بود. در مقابل فروش خودروهای بنزینی در سال جاری با کاهش ۱۰ درصدی به کمتر از ۱۱ میلیون دستگاه افت خواهد کرد. این ارقام گویای آن هستند که چینی‌ها یک دهه زودتر از تخمین‌ها، به هدف خود، یعنی اختصاص ۵۰ درصد از بازار به مدل‌های تمام الکتریکی، دست پیدا می‌کنند.

رشد فروش خودروهای برقی

آینده صنعت خودروسازی چین

فایننشال تایمز پیش‌بینی کرده در سال ۲۰۳۴ فروش خودروهای برقی در چین به حدود ۱۸ میلیون دستگاه خواهد رسید، در حالی که فروش خودروهای بنزینی احتمالاً به حدود ۲.۹۳ میلیون کاهش خواهد یافت. همچنین طبق پیش‌بینی‌های این نشریه، فروش خودروهای هیبریدی شارژی در سال ۲۰۲۵ به ۴.۳۹ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. در صورت ادامه روند کنونی، این نوع خودروها در سال ۲۰۳۳ رکورد فروش ۶.۰۵ میلیون دستگاه را ثبت خواهند کرد. خودروهای هیبریدی سنتی هم سهمی بین ۷۳۰ تا یک میلیون دستگاه را در دهه آینده خواهند داشت.

صنعت خودروسازی چین

رقابت فشرده در بازار خودروهای برقی

بازار خودروهای برقی در چین با وجود رشد سریع، شاهد رقابت شدید و کاهش حاشیه سود خواهد بود. تحلیل‌ گران معتقدند تنها خودروسازانی که بتوانند خودروهای باکیفیت را با قیمتی رقابتی ارائه دهند، در این بازار باقی خواهند ماند.

کاهش سهم خودروهای خارجی

به احتمال زیاد در پایان سال ۲۰۲۴، سهم خودروهای خارجی در چین به ۳۷ درصد کاهش یافت. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۴ درصد بود. این موضوع به خوبی تغییر در سلیقه مشتریان چینی و گرایش آنها به سمت مدل‌های داخلی را منعکس می‌کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X