یک پروژه خاص و متفاوت؛ همکاری مکلارن و eBay در ارتقا پلیموث باراکودا

مکلارن هم به خودروهای عضلانی آمریکایی علاقه زیادی دارد. نمونه بارز این علاقه، پلیموث باراکودا ۱۹۷۳ است که با همکاری تیم فرمول یک مکلارن و ای بی (eBay) ارتقا پیدا کرده است.
اولین چیزی که در برخورد با این پروژه منحصر بفرد جلب توجه میکند، رنگ زیبای بدنه آن است. به لطف رنگ نارنجی کلاسیک، محصول مشترک مکلارن و ای بی ظاهر بسیار جذابی دارد. بد نیست بدانید این رنگ مخصوص مکلارن بوده و از مدلهای مسابقهای آن اقتباس شده است.

بازنگری در تعلیق و ترمز
در این پروژه، سیستم تعلیق و ترمزهای اصلی بارا کودا جای خود را به کمکهای ساخت موپار و دیسکهای ترمز از برند ویل وود دادهاند. برای ممکن شدن استفاده از سیستم ترمز جدید، از مجاری متفاوت، سوپاپهای تنظیم و سیلندرهای اصلی دوگانه بهره گرفته شده است. به لطف این سامانه جدید به جرأت میتوان گفت قدرت ترمز گیری بارا کودای مکلارن و ای بی بسیار بهتر از بارا کودای اصلی متعلق به دهه ۷۰ میلادی میباشد.

مشخصات فنی پلیموث باراکودا ارتقایافته توسط مکلارن و ایبی
شاید فکر کنید که در زیر کاپوت پلیموث بارا کودا از موتور قدرتمند ساخت مکلارن استفاده شده است. اما باید گفت که تغییرات اصلی در پیشرانه توسط ای بی انجام شده و تیم مکلارن پیشنهاداتی برای ارتقاء ارائه کرده است. به نظر میرسد موتور موجود همان نمونه V8 با حجم ۳۴۰ اینچ مکعب (معادل ۵.۵ لیتر) باشد. هنوز مشخص نیست که در این موتور بازنگریهایی صورت گرفته یا خیر. در صورت استاندارد بودن موتور، خروجی آن نسبت به سال ۱۹۷۳ نباید تغییری نکرده باشد. این موتور در شرایط استاندارد حدود ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد. نیروی موتور از طریق یک جعبهدنده اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. این بار کودای خاص روی رینگهای ۱۵ اینچی کلاسیک از برند American Racing سوار شده است.

از دیگر تغییرات این خودرو میتوان به چراغهای جدید جلو و عقب، نصب فرمان مدرن، استفاده از صندلیهای مسابقهای و کف پوش های بروز اشاره کرد. به دلیل اینکه این پروژه یک همکاری با ای بی است، تمام قطعات از طریق این فروشگاه آنلاین تهیه شده، حتی خود خودرو! این پروژه درست به موقع برای گرند پری ایالات متحده به پایان رسیده و لاندو نوریس قرار است با آن در تگزاس حضور پیدا کند.



