فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

منتشر شده در 15 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده علیرضا تمدنی
۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

در طول ۷۵ سال قهرمانی خود تاکنون، F1 شاهد لحظات نمادین بی‌شماری چه در داخل و چه در خارج از پیست بوده است. از نبردهای هیجان‌انگیز گرفته تا رقابت‌های شدید، از فوران‌های احساسی گرفته تا تصادفات دراماتیک، این ورزش همچنان صحنه‌های فراموش‌نشدنی را به نمایش گذاشته است. بسیاری از این لحظات با دوربین ثبت شده‌اند و این عکس‌ها به خودی خود به افسانه‌ای تبدیل می‌شوند؛ در ادامه، بخش دوم این تصاویر از روزهای اولیه تا دوران مدرن را روایت می‌کنیم.

تعظیم فتل در برابر ماشین ردبول RB9: گرندپری هند ۲۰۱۳

۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

به گزارش آخرین خودرو، پس از موفقیت باتن در کسب عنوان قهرمانی، سباستین فتل (Sebastian Vettel) نفر بعدی بود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ افتخار قهرمانی را تجربه کرد، موفقیتی که او سه بار دیگر نیز تکرار کرد و چهار عنوان قهرمانی متوالی چشمگیر را به دست آورد. آخرین این عناوین در طول فصل ۲۰۱۳ فتل به دست آمد، فصلی که فتل با اقتدار به پایان رساند و این راننده آلمانی چهارمین قهرمانی خود را در سه مسابقه مانده به پایان مسابقات در گرندپری هند به دست آورد. پس از آخرین پیروزی خود، قهرمان چهار دوره مسابقات جهانی در مقابل ماشین ردبول RB9 خود زانو زد.

اجرای سه donuts همزمان توسط سه قهرمان جهان: گرندپری ابوظبی ۲۰۱۸

۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

در حالی که هر دو عنوان قهرمانی قبل از آخرین مسابقه فصل ۲۰۱۸ در ابوظبی قطعی شده بود که توسط لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) و تیم مرسدس (Mercedes) به دست آمده بود، این فصل به لطف لحظه‌ای خاص پس از پرچم شطرنجی به شکلی فراموش‌نشدنی به پایان رسید. با توجه به اینکه این رویداد آخرین مسابقه فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) در آن زمان بود، قبل از بازگشت بعدی او در سال ۲۰۲۱، این راننده اسپانیایی در کنار دیگر قهرمانان جهان، همیلتون و فتل، برای اجرای جشن و پایکوبی در پیست صف کشید.

برابری همیلتون با هفت عنوان قهرمانی شوماخر: گرندپری ترکیه ۲۰۲۰

۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

در بحبوحه یک فصل کوتاه به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، لوئیس همیلتون و مرسدس به روند موفقیت‌های خود ادامه دادند، به طوری که این راننده بریتانیایی پیش از دور چهاردهم در ترکیه، ۹ پیروزی کسب کرده بود. پیروزی دیگری در آن آخر هفته، هفتمین قهرمانی تاریخی جهان را برای همیلتون به ارمغان آورد و با رکورد مایکل شوماخر برابری کرد. این لحظه، به وضوح برای این راننده‌ لحظه‌ای احساسی بود.

نجات گروژان از تصادفی وحشتناک: گرندپری بحرین ۲۰۲۰

۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

یکی از تکان‌دهنده‌ترین حوادث اخیر این ورزش در مراحل پایانی فصل ۲۰۲۰ در بحرین رخ داد، زمانی که رومن گروژان (Romain Grosjean) از تیم Haas در دور ابتدایی مسابقه با برخورد به موانع دچار سانحه شد و ماشینش آتش گرفت. این راننده فرانسوی موفق شد خود را از میان لاشه خودرو بیرون بکشد و با کمک تیم پزشکی حاضر، خود را به آمبولانس رساند و سپس به بیمارستان منتقل شد. او به دلیل سوختگی دست‌ها و مچ پایش تحت درمان قرار گرفت، در حالی که این مسابقه آخرین مسابقه گروژان در F1 بود.

ناامیدی‌ ورشتپن در مبارزه برای کسب عنوان قهرمانی: گرندپری آذربایجان ۲۰۲۱

۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

در سال ۲۰۲۱، نبرد سختی برای کسب عنوان قهرمانی رانندگان بین لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن (Max Verstappen) درگرفت که تا مرز سقوط پیش رفت و لحظات جنجالی متعددی در طول مسیر رقم خورد. این دوئل آنقدر تنگاتنگ بود که هر امتیاز بیش از هر زمان دیگری اهمیت داشت و این اهمیت زمانی خود را نشان داد که ترکیدگی لاستیک ورشتپن در اواخر مسابقه او را از گرندپری آذربایجان حذف کرد، راننده هلندی با ناامیدی و در حالی که از ماشین آسیب دیده خود دور می‌شد، به طرز معروفی به سمت چپ عقب که دچار ترکیدگی شده بود، لگد زد.

پیروزی خانگی برای لکلرک: گرندپری ۲۰۲۴ موناکو

۱۶ تصویر نمادین از تاریخچه F1 ؛ بخش دوم

به نظر می‌رسد چارلز لکلرک (Charles Leclerc) در بیشتر دوران حرفه‌ای F1 خود، در گرندپری موناکو، نوعی نفرین مسابقه خانگی را با خود حمل می‌کرد، راننده تیم فراری از زمان اولین حضورش در این رویداد در سال ۲۰۱۸، عموماً در این رویداد بدشانسی آورده بود. اما همه چیز در مسابقه ۲۰۲۴ تغییر کرد، جایی که او pole position را به یک پیروزی احساسی تبدیل کردند. این نتیجه پس از اهتزاز پرچم شطرنجی، صحنه‌های فراموش‌نشدنی را رقم زد زیرا لکلرک با تیمش نتیجه مطلوب را بدست آورده بود.

چهارمین عنوان قهرمانی برای ورشتپن: گرندپری ۲۰۲۴ لاس وگاس

چهارمین عنوان قهرمانی برای ورشتپن: گرندپری ۲۰۲۴ لاس وگاس

گرندپری لاس‌وگاس (Las Vegas) از زمان پیوستن به تقویم مسابقات در سال ۲۰۲۳، چه در داخل پیست و چه در خارج از آن، همیشه تماشایی بوده است و این مسابقه به ویژه برای مکس ورشتپن در سال ۲۰۲۴ مهم بود زیرا که این راننده تیم ردبول (Red Bull) چهارمین قهرمانی متوالی خود در جهان را قطعی کرد. در حالی که او در طول قهرمانی قبلی خود در فرم مسلطی بود، این بار برای این راننده هلندی سخت‌تر و نفس‌گیرتر بود و شادی کسب تاج قهرمانی به وضوح قابل مشاهده بود زیرا او چهار انگشت خود را برای دوربین‌ها بالا نگه داشت.

اولین رانندگی همیلتون با فراری: پیش فصل ۲۰۲۵

اولین رانندگی همیلتون با فراری: پیش فصل ۲۰۲۵

خبر پیوستن لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) به تیم فراری (Ferrari) برای فصل ۲۰۲۵، قبل از شروع فصل ۲۰۲۴، دنیای F1 را شوکه کرد و این حرکت به همکاری طولانی و موفق این راننده بریتانیایی با تیم مرسدس پایان داد. نیازی به گفتن نیست که انتظارات زیادی از اولین روزهای حضور قهرمان هفت دوره جهان در اسکودریا (Scuderia) وجود داشت و عکس‌هایی که او را در اولین سفرش به مارانلو (Maranello) به عنوان راننده تیم فراری نشان می‌دادند، به سرعت جایگاه نمادینی پیدا کردند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X