ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

۴۳ ساله اما صفر کیلومتر؛ مرسدس بنز 500SL استثنایی پس از چهار دهه در معرض دید عموم قرار می گیرد

منتشر شده در 01 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
مرسدس بنز 500SL

به تازگی یک اتومبیل استثنایی توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده؛ این خودروی بسیار منحصربفرد یک دستگاه مرسدس بنز 500SL مدل ۱۹۸۲ است که گویی همین الان از خط تولید خارج شده و هیچ تفاوتی با مدل صفر کیلومتر ندارد.

در طول بیش از چهار دهه، این آلمانی جذاب در گاراژی مجهز به سیستم کنترل دما و رطوبت مشغول استراحت بوده است. طبق اطلاعات موجود، این خودرو در تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۸۲ خریداری شده و مالک بلافاصله پس از تحویل، آن را در گاراژ شخصی خود خوابانده است. روی کیلومترشمار این 500SL زیبا تنها ۴۲ مایل (۶۷.۵ کیلومتر) کارکرد دیده می‌شود؛ یعنی هر سال تقریباً یک مایل حرکت!

جواهری از دهه ۸۰ میلادی

این اشتوتگارتی خوش استیل اکنون در کارگاه SLShop بریتانیا به سر می‌برد، جایی که خدمات تخصصی در زمینه مرسدس‌های کلاسیک سری SL ارائه می‌شود. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر خورجینی قرار دارد. میزان خروجی این موتور که در زمان خود جزو روان‌ترین و لوکس‌ترین پیشرانه‌های بازار به حساب می‌آمد، با ۲۴۰ اسب بخار قدرت برابر است. شاید بدانید مرسدس بنز 500SL در زمان عرضه اولیه در سال ۱۹۸۰ با قیمت پایه ۲۴٬۴۰۰ پوند به فروش می‌رسید. با احتساب نرخ تورم، این رقم امروزه معادل بیش از ۸۷٬۰۰۰ پوند یا ۱۱۶٬۷۱۹ دلار آمریکا می‌شود.

مرسدس بنز 500SL

فول‌آپشن‌ترین مرسدس 500SL با رنگی خاص

نمونه مورد نظر تمامی امکانات سفارشی زمان خود را داراست. از جمله این امکانات باید به مواردی مثل سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های گرم‌شونده، ترمز ضدقفل (ABS)، تودوزی چرمی، صندلی عقب و رنگ خاص آبی‌ـ‌سبز متالیک اشاره کنیم. این آپشن‌ها در آن زمان ۲٬۳۳۱ پوند به قیمت مرسدس بنز SL500 اضافه می‌کردند که معادل ۸٬۳۶۰ پوند امروزی (حدود ۱۱٬۲۱۶ دلار) است و بیش از ۱۰ درصد قیمت پایه خودرو را تشکیل می‌دهد.

فول‌آپشن‌ترین مرسدس 500SL با رنگی خاص

بدنه بدون خط و خش و اصالتی سیال در زمان

این مرسدس بنز 500SL در شرایطی فوق‌العاده سالم حفظ شده است. هیچ نشانه‌ای از زنگ‌زدگی در بدنه و شاسی دیده نمی‌شود و هنوز هم لایه محافظ روی موتور و اگزوز باقی مانده است. تمامی برچسب‌های کارخانه‌ای اصلی دست‌نخورده‌ بوده و اسناد خرید اولیه و فرم‌های ثبت نام موجود هستند.

نمایش در موزه SLShop

مالک این مرسدس کلاسیک فردی به نام «آقای هاو» معرفی شده است. وی ۱۵ سال پیش به شرکت SLShop برای نگهداری از SL500 خود مراجعه کرده و از آن تاریخ همکاری بین وی و این شرکت شکل گرفته است.

فول‌آپشن‌ترین مرسدس 500SL با رنگی خاص

با وجود آنکه مرسدس 500SL به خودی خود خودرویی کمیاب به شمار نمی‌رود، اما نسخه‌هایی با کارکرد پایین و شرایط ایده‌آل در میان علاقه‌مندان به مدل‌های کلاسیک جایگاه ویژه‌ای دارند. این خودرو قرار است در مقر اصلی SLShop در واریک‌شر (Warwickshire) انگلستان به نمایش گذاشته شود. به گفته مدیران این مرکز مدل مورد بحث اصلاً فروشی نیست!

سم بیلی بنیانگذار و مدیرعامل SLShop، در این باره گفته:

فول‌آپشن‌ترین مرسدس 500SL با رنگی خاص

«این خودرو در واقع یک کپسول زمان است. ما هرگز آن را برای فروش عرضه نخواهیم کرد. هدف ما ساخت یک نمایشگاه دائمی با کنترل دما در شهر استراتفورد است تا میراث آقای هاو و آینده جامعه خودروهای کلاسیک را گرامی بداریم.»

آقای بیلی افزوده این خودرو در نمایشگاه‌ها و رویدادهای خاص مانند مرسدس بنز ورلد (Mercedes-Benz World) حضور خواهد یافت تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک شاهد این اثر تاریخی بی‌نظیر باشند.

ویدیو های پیشنهادی

۶ Responses to “۴۳ ساله اما صفر کیلومتر؛ مرسدس بنز 500SL استثنایی پس از چهار دهه در معرض دید عموم قرار می گیرد”

  1. مصطفی گفت:

    بنز رالی خیال بشید درچهل ودو سال تورم چهار برابر شده فقط چهار برابر ؟ایران چی فکر میکنید چندبرابر دلاردران زمان حدود بیست و هفت تومان تک تومانی بود ولی الان بالای صدهزار یعنی تورم سه هزاربرابری یعنی تورم سیصدهزاردرصدتورم حالا بنز جالبه باتورم ایران

    ۱۱
    ۰
  2. امیر گفت:

    صنعت خودرو باید در دهه هفتاد و هشتاد میلادی متوقف و فریز میشد . ولی هنر اصیل خودروسازی جایش را با پلاستیک و شیشه و طراحی های مزخرف و خشن امروزی عوض کرد .

    ۱۳
    ۰
  3. علی صیدی گفت:

    احسنت به این مالک با سلیقه

    ۱۱
    ۱
  4. حمید گفت:

    واقعا بعضی ها رو درک نمیکنم چرا از چیزی که داریم استفاده نکنیم.
    مگه چندبار به دنیا می آییم؟
    خدا چه پولهایی رو دست چه کسایی میده

    ۵
    ۰
    • رامین گفت:

      دوست گرامی
      کسیکه اینکار را می‌کنه مطمئن باش از این مدل یک جفت خریده .
      هیچوقت کسی مثل من و شما نمیاد ماشینی را که با مشقت خریده بخوابونه ضمن اینکه اگر مقاله را دقیق مطالعه می‌کردید ایشون با شرکتی که نگهداری خودروهای خاص را بعهده داره قرارداد بسته .

      ۲
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X