%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی با همکاری هواوی خودرو را به خانه متصل می کند؛ امکان روشن کردن لوازم خانگی از راه دور

منتشر شده در 01 دی 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بی وای دی با همکاری هواوی خودرو را به خانه متصل می کند؛ امکان روشن کردن لوازم خانگی از راه دور

شرکت بی وای دی یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت خودروهای برقی و هوشمند جهان محسوب می‌شود. این خودروساز چینی برای افزایش قابلیت‌های پیشرفته محصولات خود اخیراً یک گام جدید برداشته و برای عضویت در اتحاد جهانی اینترنت اشیای هوشمند (GIIC) و حضور در شورای راهبری این نهاد بین‌المللی درخواست داده است. 

اتحاد GIIC چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

اتحاد جهانی اینترنت اشیای هوشمند (Global Intelligent Internet of Things Alliance) در ژوئن ۲۰۲۴ تأسیس شده و یک سازمان صنعتی بین‌المللی به حساب می‌آید. تمرکز اصلی این سازمان، ادغام فناوری اینترنت اشیا با اکوسیستم HarmonyOS شرکت هواوی است. این اتحاد تلاش می‌کند شرکت‌ها، موسسات و نهادهای تحقیقاتی داخلی و بین‌المللی را گرد هم بیاورد تا زیرساختی استاندارد و دیجیتال برای توسعه کاربردهای اینترنت اشیا ایجاد شود.

در حال حاضر، بیش از ۳۵۰ شرکت و سازمان عضو GIIC هستند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به هواوی، هایر، چاینا موبایل و آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین اشاره کرد. هدف اصلی این اتحاد، تسریع توسعه صنعتی اکوسیستم HarmonyOS در مقیاس گسترده و کاهش پراکندگی استانداردها در حوزه اینترنت اشیا است.

نقش بی وای دی در اکوسیستم HarmonyOS و خودروهای هوشمند

ورود بی وای دی به GIIC با هدف استفاده از تجربه گسترده این شرکت در فناوری‌های هوشمند خودرویی و هم‌افزایی با منابع صنعتی اتحاد صورت می‌گیرد. بی وای دی قصد دارد در کنار GIIC، نقش فعالی در تعریف استانداردهای اتصال هوشمند ایفا کند؛ استانداردهایی که نه ‌تنها خودرو، بلکه خانه و کاربر را در یک اکوسیستم واحد به هم متصل می‌کنند.

استانداردسازی اتصال «انسان، خودرو و خانه»

بر اساس برنامه‌های اعلام‌شده، بی وای دی و GIIC قصد دارند رهبری توسعه استانداردهای اتصال  میان انسان، خودرو و خانه را در تمام سناریوها بر عهده بگیرند. تمرکز اصلی این همکاری بر نوآوری‌های مشارکتی در سطح سامانه‌های هوش مصنوعی و همچنین استانداردسازی فنی رابط‌ها و پروتکل‌های داده میان دستگاه‌های خودرویی مبتنی بر HarmonyOS و تجهیزات هوشمند خانگی خواهد بود.

این اقدام با هدف حل یکی از چالش‌های بزرگ صنعت، یعنی ناهماهنگی پروتکل‌ها و ناسازگاری رابط‌ها انجام می‌شود؛ مشکلی که سال‌ها مانع شکل‌گیری یک تجربه کاربری یکپارچه در حوزه خودروهای هوشمند و خانه‌های هوشمند بوده است.

اتصال هوشمند در تمام سناریوهای زندگی روزمره

همکاری بی وای دی و GIIC بر اتصال کل خودروهای تولیدی بی وای دی به دستگاه‌های موجود در خانه هوشمند و پوشیدنی‌های متصل متمرکز خواهد بود. هدف این است که کاربران بتوانند تجربه‌ای یکپارچه در سناریوهای سفر، زندگی روزمره و سرگرمی داشته باشند.

برای نمونه، راننده می‌تواند از داخل خودرو و از طریق فرمان صوتی، سیستم تهویه، روشنایی و آب‌گرم‌کن خانه را پیش از رسیدن فعال کند. در مقابل، پنل‌ های کنترل خانه هوشمند نیز قادر خواهند بود پیش‌ گرمایش خودرو، مسیریابی، وضعیت باتری و اطلاعات فنی خودرو را مدیریت کنند.

امنیت هوشمند؛ پیوند خودرو و خانه در یک شبکه امن

یکی دیگر از محورهای مهم این همکاری، ادغام قابلیت‌های امنیتی میان خودرو و خانه است. در این چارچوب، سیستم‌های ایمنی منزل می‌توانند به ‌صورت دو طرفه با وضعیت خودرو در ارتباط باشند و هشدارهای لازم را در شرایط خاص منتقل کنند. این یکپارچگی، یک شبکه حفاظتی پیوسته میان محیط خانگی و خودرویی ایجاد می‌کند که سطح ایمنی کاربران را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد.

گامی مهم در آینده خودروهای هوشمند

در مجموع، درخواست بی وای دی برای پیوستن به اتحاد جهانی اینترنت اشیای هوشمند، گامی مهم در مسیر استانداردسازی اتصال هوشمند میان خودرو و خانه در چارچوب اکوسیستم HarmonyOS به شمار می‌رود؛ مسیری که می‌تواند آینده صنعت خودروهای برقی، خودروهای متصل و حتی موتورسیکلت‌های هوشمند را دگرگون کند و تجربه‌ای یکپارچه و هوشمند را برای کاربران رقم بزند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X