جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰

گرد و خاک چری در چین؛ برند لوکس اکسید از چهار مدل ES7 GT، ES8، ET8 و ET9 به طور همزمان رونمایی کرد

منتشر شده در 03 دی 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
گرد و خاک چری در چین؛ برند لوکس اکسید از چهار مدل ES7 GT، ES8، ET8 و ET9 به طور همزمان رونمایی کرد

برند اکسید که زیرمجموعه لوکس چری است، طی رویدادی اختصاصی از چهار مدل کاملاً جدید رونمایی کرد. این محصولات شامل ES7 GT شوتینگ بریک، ES8 شوتینگ بریک، شاسی بلند ET8 و شاسی بلند ET9 می‌شوند. همانطور که مشخص است، این مدل‌ها در قالب دو سری ES و ET توسعه یافته‌اند. بر اساس اطلاعیه رسمی، اکسید ES7 GT طی ۱۰ ماه آینده وارد بازار خواهد شد و سه مدل دیگر نیز حداکثر ظرف ۲۰ ماه به صورت مرحله‌ای معرفی و عرضه می‌شوند.

تمرکز چری بر رانندگی خودران و باتری‌های آینده‌نگر

اکسید اعلام کرده که هر چهار مدل جدید به طور تدریجی به سیستم پیشرفته کمک‌ راننده فالکون (Falcon) چری مجهز خواهند شد. این مجموعه شامل نسخه فالکون ۹۰۰ با قابلیت رانندگی خودران سطح ۳ است که طبق برنامه‌ ریزی‌ها، در سال ۲۰۲۶ عملیاتی خواهد شد. علاوه بر این، چری قصد دارد باتری تماماً جامد راینو اس (Rhino S) را از سال آینده برای آزمایش میدانی روی این خودروها نصب کند؛ اقدامی مهم که می‌تواند جایگاه اکسید را در میان برندهای پیشرو خودروهای برقی و هوشمند تقویت کند.

اکسید ES7 GT ؛ نخستین خودروی شوتینگ بریک اکسید با شتاب زیر ۳ ثانیه

مدل اکسید ES7 GT به ‌عنوان نخستین شوتینگ بریک تاریخ برند اکسید معرفی شده است. نیروی این مدل توسط یک پیشرانه برقی دارای افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) تأمین می‌شود. این پیشرانه شامل سه موتور الکتریکی بوده و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه ممکن می‌کند. برد حرکتی این مدل ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام شده و به لطف معماری شارژ سریع ۱۰۰۰ ولتی، امکان افزودن ۴۵۰ کیلومتر برد تنها با ۵ دقیقه شارژ وجود دارد؛ عددی که ES7 GT را در میان سریع‌ترین خودروهای برقی-هیبریدی بازار قرار می‌دهد.

گرد و خاک چری در چین؛ برند لوکس اکسید از چهار مدل ES7 GT، ES8، ET8 و ET9 به طور همزمان رونمایی کرد

اکسید ES8؛ شوتینگ بریک آینده ‌محور با باتری جامد

دومین شوتینگ بریک این خانواده یعنی اکسید ES8، جایگاهی ویژه در برنامه‌های آینده چری دارد. این مدل قرار است نخستین خودروی اکسید مجهز به باتری تماماً جامد باشد و با ضریب درگ بسیار پایین ۰.۲۲ Cd، از آیرودینامیکی پیشرفته برخوردار است. برد این خودرو در حالت برقی ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام شده و از فناوری‌هایی مانند موتورهای دوگانه با توزیع گشتاور برداری، فرمان‌پذیری هر چهار چرخ و ترمزهای قدرتمند با کالیپرهای شش ‌پیستونه سود می‌برد.

کابین دیجیتال ES8 با سیستم عامل HarmonyOS هواوی

فضای داخلی ES8 به یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز شده که توسط چیپ کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵ پشتیبانی می‌شود. این نمایشگر به طور کامل با اکوسیستم HarmonyOS هواوی یکپارچه شده است و تجربه‌ای پیشرفته از ارتباطات دیجیتال و کنترل هوشمند خودرو را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

گرد و خاک چری در چین؛ برند لوکس اکسید از چهار مدل ES7 GT، ES8، ET8 و ET9 به طور همزمان رونمایی کرد

اکسید ET8 ؛ شاسی بلند شش ‌نفره با تمرکز بر رفاه و لوکس‌گرایی

مدل اکسید ET8 یک شاسی بلند بزرگ شش نفره با طراحی مکعبی و قرص است که نمای جلوی آن با نوارهای هندسی چراغ‌ها جلوه‌ای مدرن و متمایز دارد. تمرکز اصلی این خودرو بر آسایش سرنشینان بوده و از امکانات رفاهی سطح بالا در آن استفاده شده است. از جمله ویژگی‌های شاخص ET8 می‌توان به صندلی‌های دارای ماساژور مکانیکی 4D و سیستم صوتی بویا (Boya) با ۳۱ بلندگو اشاره کرد. چنین امکاناتی ET8 را به یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای گروه چری در آینده تبدیل می‌کند.

اکسید ET9 ؛ پرچمدار لوکس با درهای خاص و فناوری‌های متفاوت

در رأس این خانواده، اکسید ET9 به عنوان پرچمدار لوکس شش‌ نفره اکسید قرار می‌گیرد. این شاسی بلند پیشرفته به فرمان‌پذیری محور عقب و قابلیت دور در جا یا چرخش تانکی (Tank Turn) مجهز است و از نظر طراحی ویژگی‌های خاصی دارد. در نمای جلو از چراغ‌های C شکل استفاده شده و در عقب چراغ‌ها دارای گرافیکی مدرن هستند. اما نکته‌ای که ET9 را متمایز می‌کند، نصب شدن درهای عقب روی لولای معکوس است؛ موضوعی که معمولاً در خودروهای فوق ‌لوکس و محصولات کمپانی رولزرویس دیده می‌شود.

اکسید ET9 ؛ پرچمدار لوکس با درهای خاص و فناوری‌های متفاوت

فضای داخلی پیشرفته و درِ صندوق دو‌تکه در ET9

در کابین اکسید ET9، صندلی‌ها قابلیت چرخش دارند و سیستم تولید اکسیژن نیز برای افزایش رفاه سرنشینان در نظر گرفته شده است. در بخش عقب خودرو، درِ صندوق بار دارای طراحی دو‌تکه است و بخش بالایی و پایینی آن به ‌صورت مستقل و رو به بیرون باز می‌شوند. چنین ساختاری هم جنبه لوکس دارد و هم کاربری روزمره را آسان‌تر می‌کند.

استراتژی جسورانه اکسید برای آینده بازار خودرو

این چهار محصول نشان می‌دهند برند اکسید از گروه چری برنامه‌ای جدی و بلندپروازانه برای حضور پررنگ در بازار خودروهای برقی، شوتینگ بریک‌های اسپرت و شاسی بلندهای لوکس هوشمند دارد. ترکیب باتری ‌جامد، رانندگی خودران سطح ۳، طراحی آینده‌نگر و امکانات رفاهی پیشرفته می‌تواند اکسید را در سال‌های آینده به یکی از بازیگران مهم و تأثیرگذار صنعت خودرو در بازار داخلی و بازارهای صادراتی تبدیل کند. شایان ذکر است برند اکسید به طور غیرمستقیم در بازار ایران حضور دارد. محصولات این برند بالارده در کشور ما با نام اکستریم به فروش می‌رسند که معروف‌ترین آنها شاسی بلند سایز متوسط VX است.

گرد و خاک چری در چین؛ برند لوکس اکسید از چهار مدل ES7 GT، ES8، ET8 و ET9 به طور همزمان رونمایی کرد
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X