%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

جهشی بزرگ در صنعت خودروسازی ؛ چری از فولاد فوق‌ مقاوم ‌۲۴۰۰ مگاپاسکالی رونمایی کرد

منتشر شده در 22 آذر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
جهشی بزرگ در صنعت خودروسازی ؛ چری از فولاد فوق‌ مقاوم ‌۲۴۰۰ مگاپاسکالی رونمایی کرد

چری و صنایع فولاد HBIS یک تحول بزرگ در دانش مواد رقم زده‌اند. این دو شرکت از فولاد فوق‌ مقاومی رونمایی کرده‌اند که میزان استحکام آن به ۲۴۰۰ مگاپاسکال می‌رسد. چنین دستاوردی ضمن به رخ کشیدن چینی‌ها در زمین علم مواد، می‌تواند استانداردهای ایمنی خودرو و ساختار بدنه را در سطحی جهانی متحول کند.

نقش فولاد مقاوم در خودروها

به گزارش آخرین خودرو، ورق‌های فولادی که تحت حرارت بسیار بالا فرم‌ دهی می‌شوند، نقشی حیاتی در ساخت سازه‌های مربوط به ایمنی خودرو دارند. این ورق‌ها در ساخت قسمت‌هایی مثل ستون‌ها، میله‌های مقاوم، چارچوب درها و دیاق‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتماً می‌دانید که این قطعات مستقیماً با ایمنی سرنشینان و استحکام بدنه در زمان تصادف در ارتباط هستند.

سال‌هاست که در صنعت خودروسازی از ورق‌هایی با استحکام ۱۳۰۰ تا ۱۸۰۰ مگاپاسکال استفاده شده است. اما دستیابی به استحکام‌های بالاتر بدون قربانی کردن مقاومت، پایداری و امکان شکل‌دهی جزو چالش‌های اصلی بوده و تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

اکنون همکاری مشترک چری و HBIS توانسته این محدودیت دیرینه را برطرف کند و فولادی عرضه کند که نه ‌تنها استحکام را ارتقا می‌دهد، بلکه فرم‌دهی مطلوب، پایداری فرایند تولید و قابلیت پردازش صنعتی را نیز حفظ می‌کند.

سه مزیت کلیدی فولاد جدید ‌۲۴۰۰ مگاپاسکالی چری و HBIS

دستیابی به استحکام ۲۴۰۰ مگاپاسکالی در فولاد جدید چری و HBIS مزیت‌های مهمی دارد که عبارتند از افزایش چشمگیر ایمنی، کاهش وزن خودرو ضمن حفظ استحکام و ترکیب کم‌نظیر استحکام، مقاومت و قابلیت شکل‌دهی.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم به دلیل استحکام بالاتر فولاد جدید چری، مقاومت  قطعات کلیدی در برابر ضربات به طور قابل توجهی ارتقا می‌یابد؛ در نتیجه ایمنی بدنه خودرو نیز به تبع آن افزایش پیدا می‌کند. این فولاد امکان استفاده از ورق‌های نازک‌تر را فراهم کرده و به تولید خودروهای سبک‌تر هم کمک می‌نماید؛ موضوعی که بهبود مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش چابکی خودرو را به همراه دارد. در کنار این‌ها باید گفت این محصول جدید مشکل رایج فولادهای فوق‌ مقاوم، یعنی شکنندگی و سختی پردازش، را برطرف کرده و مسیر تولید انبوه قطعات حساس را هموار می‌سازد.

سه مزیت کلیدی فولاد جدید ‌۲۴۰۰ مگاپاسکالی چری و HBIS

فولاد فوق مقاوم چری آماده تولید انبوه

چری اعلام کرده که فولاد ‌۲۴۰۰ مگاپاسکالی پس از آزمایش‌های گسترده، شامل تست‌های واقعی پرس‌کاری قطعات، نصب روی خودرو و چندین مرحله اعتبارسنجی عملی، توانسته عملکردی کاملاً پایدار و دقیق به نمایش بگذارد. این نتایج شامل ثبات خواص مکانیکی، قابل‌ کنترل بودن فرایند شکل‌دهی و دقت ابعادی بالا بوده و نشان می‌دهد این ماده برای تولید انبوه آماده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های چری و HBIS، این فولاد در آینده نزدیک برای قطعات مهم دیگری مانند چارچوب درها، تیرهای طولی و تیرک‌های عرضی بدنه نیز به کار گرفته خواهد شد؛ مسیری که می‌تواند به افزایش مقاومت ساختاری خودروها در سطح جهانی منجر شود.

ناگفته نماند تاکنون رکورد جهانی استحکام فولاد فوق ‌مقاوم در خودروهای تولید انبوه متعلق به شیائومی YU7 با استحکام ۲۲۰۰ مگاپاسکال بود. اما اکنون چری و HBIS یک گام فراتر رفته‌اند و با معرفی فولاد ‌۲۴۰۰ مگاپاسکالی مرزهای فناوری مواد پیشرفته در صنعت خودروسازی را جابجا کرده‌اند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X