پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰

آئولوس L7 در راه بازار ؛ پیمایش صد کیلومتر مسافت فقط با نیم لیتر بنزین

منتشر شده در 15 فروردین 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
آئولوس L7

آئولوس که از برندهای زیرمجموعه دانگ فنگ به حساب می آید، خود را برای عرضه یک شاسی بلند جدید آماده می کند. این شاسی بلند L7 نام دارد و به پیشرانه هیبریدی شارژی قدرتمند مجهز است.

برند آئولوس (Aeolus) روی مدل های پاک تمرکز کرده و می خواهد تمامی محصولات خود را با پیشرانه های برقی شده به فروش برساند. برای تحقق این هدف آئولوس قصد دارد ۳۰ خودروی سواری و ۱۴ خودروی تجاری سبز را در آینده نزدیک راهی بازار کند.

ابعاد و طراحی آئولوس L7

شاسی بلند هیبریدی شارژی آئولوس L7 در هفته های آتی و در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این خودرو از طراحی مدرن و بروزی برخوردار است و استیل جذابی دارد. با ۴۸۶۵ میلیمتر طول، ۱۹۰۵ میلیمتر عرض، ۱۶۲۵ میلیمتر ارتفاع و ۲۷۷۵ میلیمتر فاصله محوری، L7 در دسته کراس اوورهای کامپکت قرار می گیرد. این خودرو وزنی برابر با ۱۸۰۰ کیلوگرم دارد و روی رینگ های آپشنال ۱۹ اینچی حرکت می کند.

طراحی آئولوس L7

در نمای ظاهری آئولوس L7 باید به ویژگی های بارزی مثل چراغ های اصلی باریک و مثلی شکل، دستگیره های در مخفی شونده، جلوپنجره بدون منفذ، اگزوزهای مخفی، اسپویلر دوقلوی عقب، چراغ ترمز نصب شده در انتهای سقف و چراغ های عقب سرتاسری اشاره کنیم.

محصول جدید گروه دانگ فنگ در داخل کابین هم طراحی مدرنی دارد. بدون شک شاخص ترین ویژگی آئولوس L7 در این بخش، نمایشگر بسیار بزرگ نصب شده در قسمت میانی داشبورد است. درباره ابعاد این نمایشگر فعلاً حرفی به میان نیامده، اما احتمالاً با نمونه ای بزرگ تر از ۱۴ اینچ سر و کار داریم. استفاده از این نمایشگر بزرگ باعث شده تعداد دکمه های فیزیکی کابین به حداقل برسد. طبق انتظار در پشت فرمان هم نمایشگر دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد.

نمای جانبی آئولوس L7

مشخصات فنی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، پیشرانه آئولوس L7 از نوع هیبریدی شارژی است. شرکت دانگ فنگ از این پیشرانه با نام Mach یاد می کند. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو شارژ و یک موتور برقی با کد DFMC15TE3 می شود. به گفته دانگ فنگ این دو موتور با همکاری هم ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. بد نیست بدانید از این میزان خروجی، ۱۵۱ اسب بخار توسط موتور بنزینی تولید می شود.

کابین آئولوس L7

موتور برقی آئولوس L7 انرژی خود را از پک باتری ۳۰.۳۲ کیلووات ساعتی دریافت می کند. این باتری ساخت شرکت CALB است و با اتکا به آن می توان تا ۲۰۵ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر گذاشت که البته خیلی خوشبینانه به نظر می رسد. آئولوس می گوید در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری برد حرکتی L7 چیزی در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. این برند چینی مدعی است کراس اوور جدیدش در بهینه ترین حالت، طبق استاندارد WLTP فقط و فقط ۰.۵۶ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مسافت مصرف می کند.

برای اطلاع از قیمت و زمان عرضه آئولوس L7 باید تا زمان رونمایی کامل این خودرو منتظر بمانیم.

نمای پشت
ویدیو های پیشنهادی
  1. رامین صفایی گفت:

    این دروغ شاخدار رو تحویل خود چینی ها
    بدین ( مصرف نیم لیر سوخت در
    صد کیاومتر ) مسخره ترین جوک سال !

    ۱۸
    ۴
    • وحید گفت:

      اون نیم لیتر وظیفه شارژ باطری رو بر عهده داره و فقط یک موتور شارژر رو تغذیه میکنه

      ۶
      ۰
      • فریمانی گفت:

        در عمل دروغی بیش نیست چون اگر باک مثلا شصت لیتری داشته باشه با یک باک پر باید ۱۲۰۰۰ کیلومتر بره . پس دروغه . صدی چهار لیتر میسوزونه . طرفین وسط ساده . اگر نیم لیتر ۱۵۰۰کیلومتر پس ۶۰ لیتر چقدر که مقدارش چهار لیتره ، باقی مذخرفه

        ۳
        ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X