موضوعات داغ روز:

آینده ای تاریک ؛ فروش ناامیدکننده خودروهای هیبریدی شارژی در آمریکا

منتشر شده در 29 مهر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
فروش خودروهای هیبریدی شارژی در آمریکا

خودروهای هیبریدی شارژی یا پلاگین (PHEV) نتوانسته‌اند آن‌ طور که خودروسازان امیدوار بودند، مورد استقبال مشتریان قرار گیرند. یکی از دلایل این امر این است که بسیاری از خریداران، خودروهای هیبریدی شارژی را نوعی راه‌حل موقت و ناقص دانسته و آنها را ترکیبی از معایب مدل‌های بنزینی و الکتریکی می‌دانند! این خودروها نه تنها گران‌تر از مدل‌های هیبریدی سنتی (نرم) هستند، بلکه تجربه مالکیت آن‌ها به اندازه خودروهای تمام الکتریکی متفاوت یا جذاب نیست. حال این ایجاد سوال برای خریداران ایجاد می‌شود که آنها واقعاً پول چه چیزی را پرداخت می‌کنند؟

سهم بازار ناچیز خودروهای هیبریدی شارژی

در آمریکا و تا پایان ماه آگوست، خودروهای هیبریدی شارژی تنها ۱.۹ درصد از آمار فروش کل را به خود اختصاص داده‌اند. برای مقایسه، مدل‌های الکتریکی سهمی ۹.۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارند و هیبرید های سنتی با ۱۰.۷ درصد سهم، خیلی محبوب‌تر هستند. چنین آمار ناامیدکننده‌ای در شرایطی ثبت شده که ۴۱ مدل هیبریدی شارژی در بازار آمریکا وجود دارد؛ تعداد خودروهای هیبریدی سنتی هم به ۳۹ مدل و تعداد خودروهای تمام الکتریکی به ۶۰ مدل می‌رسد.  

مشکلات اصلی خودروهای هیبریدی شارژی

یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت خودروهای هیبریدی شارژی، قیمت بالای آن‌ها است. بر اساس مطالعه جدید J.D. Power، میانگین قیمت شاسی بلندهای کامپکت هیبریدی شارژی در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا آگوست، حدود ۴۸,۷۰۰ دلار بوده است. این رقم به‌ مراتب بیشتر از قیمت میانگین ۳۶,۹۰۰ دلاری برای شاسی‌ بلندهای الکتریکی کامپکت می‎‌باشد. قیمت میانگین برای مدل‌های هیبرید نرم مشابه نیز ۳۷,۷۰۰ دلار محاسبه شده است.

مشکل خودروهای هیبریدی شارژی

علاوه بر قیمت بالا، رضایت مشتریان نیز چندان چشمگیر نیست. مطالعه اخیر J.D. Power نشان می‌دهد که رضایت کلی از خودروهای هیبریدی در یک مقیاس ۱۰۰۰ امتیازی، تنها ۶۶۹ امتیاز بوده؛ در حالی که در همین مطالعه، خودروهای الکتریکی رایج ۷۱۶ امتیاز و مدل‌های لوکس و بالارده ۷۳۸ امتیاز کسب کرده‌اند.

آینده خودروهای هیبریدی شارژی

خودروهای هیبریدی شارژی با چالش‌های بزرگی در متقاعد کردن خریداران مواجه هستند. هزینه بالای نگهداری، نیاز به سوخت و شارژ همزمان و هزینه‌های گزاف تعویض باتری پس از اتمام گارانتی از جمله عواملی هستند که باعث شده بسیاری از مصرف‌ کنندگان به سمت گزینه‌های سنتی‌ تر تمایل پیدا کنند. با توجه با این چالش‌ها، به نظر می‌رسد که آینده چندان روشنی برای این خودروها، حداقل در بازار آمریکا، وجود ندارد.

آینده خودروهای هیبرید شارژی
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.