%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

منتشر شده در 10 آذر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

شرکت پورشه دپارتمانی به نام Sonderwunsch (به معنای آرزوی خاص) دارد که در زمینه ساخت و احیای مدل‌های بسیار خاص و سفارشی‌ ساز فعالیت می‌کند. در جدیدترین پروژه، این بخش دست به کاری غیرمنتظره زده و با خرید یک دستگاه پورشه کاین GTS نسل اول، به‌ طور کامل و با وسواس مثال‌ زدنی آن را بازسازی کرده است. این پروژه در قالب برنامه Factory Re-Commission انجام شده؛ برنامه‌ای که خودروهای قدیمی‌تر را دوباره به کارخانه بازمی‌گرداند تا مثل روز اول یا حتی بهتر، بازسازی شوند.

ترکیبی کمیاب؛ موتور V8 قدرتمند و گیربکس ۶ سرعته دستی

آنچه این پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ را از ابتدا خاص کرده، ترکیب منحصر بفرد موتور ۸ سیلندر ۴.۸  لیتری ۴۰۵ اسب‌ بخاری با گیربکس ۶ سرعته دستی است. این ترکیب در زمان عرضه، برای عموم بسیار کم‌ طرفدار اما برای کلکسیونرها خیلی ارزشمند بود. حالا ارزش این مدل چند برابر شده، طوری که یک دستگاه کاین V6 دستی مدل ۲۰۱۴ اخیراً در حراجی با قیمت ۱۲۵ هزار دلار به فروش رفته است.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹

سفارش یک کلکسیونر آمریکایی؛ تنها یک درخواست غیرقابل مذاکره

مالک این خودرو فیلیپ سارفیم، کارآفرین و کلکسیونر مشهور آمریکایی است. او یک کاین GTS مدل ۲۰۰۹ با حدود ۵۰ هزار مایل کارکرد را به پورشه سپرد و اختیار کامل طراحی و بازسازی را به تیم Sonderwunsch داد. البته در این بین وی یک شرط را الزامی کرده و آن اینکه باید امکان نصب قلاب یدک‌کش وجود داشته باشد تا بتواند کاروان خود را با این خودرو متصل کند!

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

از احیای رنگ تا بازسازی کامل کابین

پورشه برای این پروژه، بدنه کاین جی تی اس را با رنگ خاص زیتونی تیره رنگ‌آمیزی کرده؛ استفاده از این رنگ ظاهر خودرو را کاملاً کلاسیک نشان می‌دهد. بخش‌های پایینی بدنه و رینگ‌ها نیز مشکی مات شده و تایرهای جدید آفرودی هستند.

در داخل کابین پورشه کابین GTS تغییرات چشمگیرتر هستند. بخش Sonderwunsch از چرم سبز انگلیسی در کنار پارچه نمادین نقش پاشا و ترکیب مشکی و زیتونی بهره برده است؛ طرحی که حتی محفظه داشبورد را نیز پوشانده است. تریم‌ها، دستگیره‌ها و قاب‌ها با آلومینیوم برس‌ خورده روشن تکمیل شده‌اند تا کنتراست جذابی ایجاد کنند.

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

پروژه‌ای که مرزهای پورشه Sonderwunsch را جابجا کرد

الکساندر فابیک، معاون بخش سفارشی‌سازی و کلاسیک پورشه، درباره اهمیت این پروژه گفته است:
«تا امروز، پروژه‌های بازسازی کامل عمدتاً برای خودروهای کلاسیک یا مدل‌های کمیاب مانند کاررا GT   انجام شده است. اینکه حالا یک کاین ۱۶ ساله را به شرایط یک خودروی صفر کیلومتر رسانده‌ایم و آن را به یک نمونه تک‌نسخه تبدیل کرده‌ایم، نشان می‌دهد رویای علاقه‌مندان پورشه چقدر متنوع است. این کار همچنین بار دیگر جایگاه نمادین کاین را ثابت می‌کند.»

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

سه برنامه متفاوت بخش Sonderwunsch

بخش Sonderwunsch سه برنامه دارد که عبارتند از: Factory Commission، Factory Re-Commission و Factory One-Off. برنامه Factory Commission مخصوص مشتریانی است که می‌خواهند خودروی صفر خود را با رنگ‌ها و تریم‌های منحصر‌بفرد سفارش دهند. برنامه Factory Re-Commission مانند همین پروژه، بر بازسازی کامل خودروهای قدیمی‌تر تمرکز می‌کند. طبق انتظار برنامه Factory One-Off هم توسعه قطعات کاملاً جدید برای ساخت خودروهای تک‌نسخه را بر عهده دارد.

احیای یک اسطوره؛ بازسازی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ و تبدیل آن به خودرویی صفر کیلومتر

هزینه‌ها و زمان‌بندی؛ همه ‌چیز بستگی به رویای مشتری دارد

پورشه هزینه دقیق چنین پروژه‌هایی را اعلام نمی‌کند، اما می‌گوید قیمت کاملاً به مدل خودرو و جزئیات سفارش بستگی دارد. تجربه پروژه‌های گذشته نشان می‌دهد پرداخت مبالغ شش ‌رقمی (فراتر از ارزش خود خودرو) برای چنین بازسازی‌هایی کاملاً معمول است. درباره زمان انجام پروژه نیز قراردادها کاملاً منعطف هستند و بر اساس دامنه کار تعیین می‌شوند.

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۰۹
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X