%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰

اقرار پاگانی ؛ پروژه ابرخودروی الکتریکی به دلیل تقاضای صفر مشتریان لغو شد!

منتشر شده در 30 تیر 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
اقرار پاگانی ؛ پروژه ابرخودروی الکتریکی به دلیل تقاضای صفر مشتریان لغو شد!

شرکت پاگانی در حال حاضر هیچ مشکلی در فروش محصولات خود ندارد. با تولید سالانه حدود ۵۰ دستگاه خودرو، خریداران ثروتمند این برند با رضایت کامل در لیست‌های انتظار طولانی باقی می‌مانند تا ابر خودروی ایتالیایی دست‌ساز خود را تحویل بگیرند. اما اکنون مشخص شده اگر این شرکت به تولید یک ابر خودروی برقی رو می‌آورد، در فروش آن با مشکلات زیادی مواجه می‌شد!

ایده‌ای که در نطفه خفه شد؛ داستان ابرخودروی برقی پاگانی

سباستین بریدی سخنگوی پاگانی اخیراً در مصاحبه با وب‌سایت CarBuzz، به موضوعات جالبی اشاره کرده است. یکی از این موضوعات، به تمایل کمپانی برای توسعه یک ابر خودروی تمام الکتریکی مربوط می‎شود. به گفته آقای بریدی، زمانی که این ایده به مشتریان وفادار پاگانی ارائه شد، هیچ کس علاقه‌ای به آن نشان داد. به عبارت دیگر تقاضا برای یک مدل تمام الکتریکی با برند پاگانی مطلقاً صفر بود! در نتیجه، این پروژه به طور کامل کنار گذاشته شد.

سباستین بریدی در این مصاحبه افزوده:

«زمانی که هشت سال پیش توسعه مدل اتوپیا را آغاز کردیم، تیمی را به طور ویژه به یک مدل تمام الکتریکی اختصاص دادیم. ایده ما این بود که یک نسخه برقی از اتوپیا را در کنار نسخه درون‌سوز آن عرضه کنیم. ما هرگز به فکر یک مدل هیبریدی نبودیم، زیرا معتقد بودیم این فناوری بسیار پیچیده است و در آن دوره هنوز به اوج خود نرسیده بود.»

«ما این ایده را به نمایندگی‌ها و مشتریان خود نشان دادیم، اما هیچ‌کس علاقه‌ای نشان نداد. ما یک شرکت خانوادگی هستیم، بنابراین مجبور شدیم پروژه خودروی تمام برقی را رها کنیم. این مایه تاسف است، زیرا سرمایه‌گذاری زیادی در بخش تحقیق و توسعه انجام داده بودیم. ما همکاری بسیار نزدیکی با تأمین‌ کنندگان مرسدس-AMG داشتیم که در اوج تکنولوژی قرار داشتند. اما مجبور به لغو آن شدیم. ما باید شرکتی پایدار داشته باشیم و نمی‌توانیم برخلاف منافع اقتصادی خود عمل کنیم.»

با وجود سرمایه‌گذاری هنگفتی که ظاهراً برای توسعه اتوپیای برقی انجام شده بود، پاگانی در نهایت مجبور شد این خودرو را از برنامه‌های آینده خود حذف کند، صرفاً به این دلیل که هیچ کس خواهان آن نبود.

ایده‌ای که در نطفه خفه شد؛ داستان ابرخودروی برقی پاگانی

زنده باد V12! آینده روشن پیشرانه ۱۲ سیلندر

در حال حاضر، پاگانی هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن پیشرانه V12، حداقل در آینده نزدیک، ندارد. شاید بدانید این موتور توسط مرسدس-AMG تأمین می‌شود. این موتور قدرتمند و خوش صدا تا اوایل دهه آینده در بازار آمریکا حضور خواهد داشت. آقای بریدی در این باره گفته:

«AMG مجوزهای لازم برای عرضه این موتور در اروپا را تا سال ۲۰۳۰ و در کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۲ دریافت کرده و ما اطمینان داریم تاییدیه آن تمدید خواهد شد. شرایط بسیار گیج‌کننده است، زیرا قوانین مدام تغییر می‌کنند. پیشرانه V12 یک جشن است؛ توانایی دریافت تاییدیه برای گیربکس دستی متصل به موتور V12، یک جشن مهندسی مکانیک است که مشتریان ما به آن نیاز دارند. هیچ برنامه‌ای برای فاصله گرفتن از موتور V12 تدوین نشده است.»

پاگانی تنها نیست؛ بحران تقاضا برای ابرخودروهای برقی

پاگانی تنها برند اسپرتی نیست که تمایلی به تولید ابر خودروهای برقی ندارد. سایر تولیدکنندگان مدل‌های سوپر اسپرت و هایپرکار نیز دارای موضع مشابهی هستند. برای مثال کریستین ون کوئنیگزگ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت سوئدی کوئنیگزگ همین چند روز قبل بود که در مصاحبه با مجله تاپ گیر اعلام کرد تقاضا برای هایپکارهای برقی در حال حاضر «بسیار پایین» است. میت ریمک هم اعتراف کرده که شرکت ریمک هنوز نتوانسته تمام ۱۵۰ دستگاه از مدل نِورا را بفروشد، آن هم در شرایطی که این خودرو رکوردهای متعددی را در زمینه شتاب و ترمز گیری جابجا کرده است. 

در کنار این‌ها، مازراتی اخیراً برنامه‌های خود برای ساخت نسخه تمام برقی MC20 را لغو کرده؛ لامبورگینی نیز عرضه اولین خودروی برقی خود را به تعویق انداخته و رونمایی از نسخه برقی شاسی‌بلند اوروس را نیز به زمانی دیگر موکول کرده است. طبق شنیده‌ها، فراری به عنوان دیگر خودروساز مطرح ایتالیایی، عرضه دومین خودروی برقی آینده خود را به دلیل تقاضای «صفر» به عقب انداخته است. این شرکت قصد دارد نخستین مدل تمام الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۶ وارد بازار کند.

دلیل رویگردانی برند های مذکور از مدل‌های برقی واضح است. چنین مدل‌هایی با خواسته‌های مشتریان هدف آنها همخوانی ندارند و در صورت تولید بدون خریدار باقی خواهند ماند. کسانی که خواهان خودروهای برقی با خصوصیات اسپرت و شتاب دیوانه‌وار هستند، می‌توانند به سراغ سایر برند ها و مدل‌ها بروند. این مدل‌ها اتفاقاً بسیار ارزان‌تر هستند و با پرداخت مبالغ خیلی کمتری می‌توان پشت فرمان آنها نشست. تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سفایر از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه هستند.

این دو سوپر سدان الکتریکی به ترتیب ۱۰۲۰ و ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت دارند. با اتکا به نیروگاه‌های برقی فوق‌العاده قدرتمند، شتاب این دو مدل اندکی بیشتر از ۲ ثانیه است، رقمی که خیلی از ابر خودروها را به چالش می‌کشد. با وجود این، قدرت پیشرانه و چنین شتاب خارق‌العاده‌ای، برای دوستداران و علاقه‌مندان سوپر اسپرت‌ها و ابر خودروها کافی نیست. برای این دست از مشتریان، طراحی ماندگار، کمیاب بودن، غرش موتور و البته بوی بنزین بیشتر ارجحیت دارد!

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X