%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰

بازهم رکوردشکنی شیائومی در بازار خودروهای برقی؛ تحویل بیش از ۴۰ هزار دستگاه در یک ماه

منتشر شده در 12 مهر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بازهم رکوردشکنی شیائومی در بازار خودروهای برقی؛ تحویل بیش از ۴۰ هزار دستگاه در یک ماه

شیائومی، غول فناوری چینی که وارد عرصه خودروسازی نیز شده، در ماه سپتامبر ۲۰۲۵ توانسته بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل دهد. این نخستین بار است که آمار تحویل ماهانه خودروهای شیائومی از این رقم عبور می‌کند. طبیعتاً ثبت چنین رکوردی، جهش چشمگیر در ظرفیت تولید این خودروساز نوپا را نشان می‌دهد.

صف خرید طولانی برای SU7 و YU7

افزایش تحویل‌ها نتیجه مستقیم تقاضای فوق‌العاده برای دو محصول نخست شیائومی یعنی سدان SU7 و شاسی‌ بلند YU7 است. با وجود رشد تولید، لیست سفارشات این شرکت به سرعت در حال طولانی شدن بوده و مشتریان جدید باید ماه‌ها برای دریافت خودروی خود منتظر بمانند.

طبق داده‌های رسمی، زمان انتظار برای دریافت SU7 به ۳۸ هفته رسیده؛ این رقم برای YU7 حتی طولانی‌تر است و تا ۴۸ هفته ادامه دارد. این یعنی اگر امروز سفارشی ثبت شود، تحویل آن ممکن است به تعطیلات سال آینده میلادی موکول شود.

بازهم رکوردشکنی شیائومی در بازار خودروهای برقی؛ تحویل بیش از ۴۰ هزار دستگاه در یک ماه

آغاز راه بخش خودروسازی شیائومی با  SU7؛ رقیب مستقیم تسلا مدل ۳

موفقیت شیائومی در بازار خودروهای برقی از ۲۸ مارس ۲۰۲۴ و با عرضه SU7 کلید خورد. این سدان الکتریکی با طراحی مدرن و قابلیت‌های فنی مناسب، مستقیماً در برابر تسلا مدل ۳ قرار گرفت و توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. پس از آن، در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ شیائومی دومین محصول خود یعنی کراس اوور YU7 را معرفی کرد؛ مدلی که با استقبال غیرمنتظره‌ای مواجه شد و فشار زیادی بر خطوط تولید وارد آورد.

جهش تولید و ثبت رکورد جدید

در ماه آگوست ۲۰۲۵، شیائومی رکورد تحویل ۳۶,۳۹۶ دستگاه را ثبت کرد. در ماه سپتامبر این شرکت توانسته رکورد تحویل خود را به بیش از ۴۰ هزار دستگاه برساند. گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که افزایش سریع ظرفیت تولید، عامل اصلی شتاب گرفتن روند تحویل‌ها بوده است.

آغاز راه بخش خودروسازی شیائومی با  SU7؛ رقیب مستقیم تسلا مدل ۳

چالش جذابیت در برابر انتظار طولانی مدت

اگرچه زمان انتظار طولانی نشانه‌ای از محبوبیت بالای محصولات است، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این روند ممکن است برخی مشتریان را به سمت رقبا با زمان تحویل کوتاه‌تر سوق دهد. به همین دلیل، شیائومی اعلام کرده قصد دارد با «بهینه‌سازی پویا در چرخه تحویل» این زمان را کاهش دهد و تعادل بین تولید و تقاضا را برقرار کند.

مقایسه با مسیر طولانی تسلا

برای درک بهتر سرعت رشد شیائومی، کافی است آن را با تسلا مقایسه کنیم. این شرکت در ژوئن ۲۰۱۲ نخستین خودروی خود یعنی مدل S را عرضه کرد، اما تا سه‌ ماهه سوم سال ۲۰۲۰ طول کشید تا بتواند به میانگین ۴۰ هزار دستگاه تحویل ماهانه برسد. به عبارت دیگر، تسلا پس از ۸ سال به این نقطه رسید، در حالی که شیائومی تنها در یک سال چنین رکوردی را ثبت کرده است.

بازهم رکوردشکنی شیائومی در بازار خودروهای برقی؛ تحویل بیش از ۴۰ هزار دستگاه در یک ماه
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X