%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت دوباره رومن گروژون به F1

منتشر شده در 05 مهر 1404 ساعت 13:00
نویسنده علیرضا تمدنی
بازگشت دوباره رومن گروژون به F1

رومن گروژون (Romain Grosjean) برای اولین بار پس از تصادف گرندپری بحرین در سال ۲۰۲۰، در یک سفر ویژه با تیم هاس (Haas)، خودروی فرمول یک این تیم را رانندگی کرد. پنج سال پس از آخرین مسابقه‌ رومن گروژون و هاس، در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۵ و در روز جمعه دیداری ویژه برای رومن و تیم هاس برگزار شد و او پشت فرمان یک خودروی F1 هاس مدل ۲۰۲۳ در طول یک تست در پیست Mugello نشست.

به گزارش آخرین خودرو، ماشین هاس گروژون در دور ابتدایی گرندپری بحرین ۲۰۲۰ با برخورد به موانع، در شعله‌های آتش سوخت و رومن دچار سوختگی شدید در هر دو دست شد. این مسابقه، صد و هفتاد و نهمین و آخرین گرندپری رومن بود و این راننده فرانسوی بعد از بهبودی، در سری مسابقات ایندی‌ کار (IndyCar) آمریکا شرکت کرد و در طول چهار فصل حضور، شش podium و سه pole postilion کسب کرد.

بازگشت دوباره رومن گروژون به F1

روز جمعه، او به دعوت تیم سابقش هاس که پنج فصل بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ برای آنها رقابت کرده بود، به مسابقات فرمول یک باز گشت و در این روز با خودروی VF-23 در تست خودروهای (TPC) شرکت کرد. آیائو کوماتسو (Ayao Komatsu)، مدیر تیم هاس که مهندس مسابقه‌ای گروژون در زمان همکاری‌شان در لوتوس بود، بار دیگر به عنوان مهندس مسابقه‌ای او در Mugello فعالیت کرد.

کوماتسو گفت: «من از استقبال از رومن گروژون برای اولین بار پس از پنج سال در مسابقات فرمول یک بسیار هیجان‌زده‌ام و به ویژه افتخار می‌کنم که او با یکی از خودروهای ما بازگشته است و این موضوع کاملاً حس خوبی دارد.»

بازگشت دوباره رومن گروژون به F1

کوماتسو  ادامه می‌دهد: «من و رومن در تمام دوران حرفه‌ای فرمول یک او با هم کار کرده‌ایم، بنابراین این تست در Mugello برای هر دوی ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خوشحالم که او این فرصت بازگشت را به تیم هاس داد و از نشستن پشت فرمان استقبال کرد، روزی که با حضور تعداد زیادی از اعضای تیم اصلی برای تماشای آن، بسیار ویژه بود.»

گروژون می‌گوید که او از جین هاس (Gene Haas) و آیائو کوماتسو برای دعوتش برای شرکت در TPC در این پیست بسیار سپاسگزار است. رومن افزود: «اگر بگویم از اینکه دوباره پشت فرمان یک ماشین فرمول یک نشسته‌ام هیجان‌زده‌ام، طبیعتاً کم گفته‌ام. واقعاً باورم نمی‌شود که تقریباً پنج سال گذشته است اما برگشتن و این سفر با تیم سابقم واقعاً موضوع خاصی است. از دیدن همه هیجان‌زده‌ام، مطمئنم که کمی وقت صرف یادآوری روزهای گذشته خواهیم کرد اما همچنین مشتاقم که در مورد برنامه کنار پیست با VF-23 مفید بوده باشم.»

از نکات قابل توجه این رویداد حضور جیمز هینچ‌کلیف (James Hinchcliffe)، راننده سابق مسابقات ایندی‌کار و گوینده تلویزیونی مسابقات F1 بود که در روز جمعه برای اولین بار فرصت رانندگی با یک خودروی فرمول یک را پیدا کرد که او در بخشی از یک برنامه تلویزیونی برای F1 TV، همان خودروی VF-23 را رانندگی کرد و بسیار ابراز رضایت و خشنودی مثبتی داشت.

بازگشت دوباره رومن گروژون به F1
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X