کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت غیرمنتظره نیسان میکرا 350SR ؛ احیای هاچبک کانسپت پس از ۲۳ سال

منتشر شده در 28 اردیبهشت 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
بازگشت غیرمنتظره نیسان میکرا 350SR ؛ احیای هاچبک کانسپت پس از ۲۳ سال

نیسان برای بزرگداشت سالگرد «نی-سان» (عدد ۲۳ در زبان ژاپنی)، در اقدامی غیر منتظره از نسخه باز طراحی‌ شده کانسپت معروف میکرا 350SR رونمایی کرد. این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۰۲ به منظور نمایش توانایی‌های مسابقه‌ای میکرا در ژاپن معرفی شده بود و حالا پس از ۲۳ سال با روحی تازه، دوباره به صحنه بازگشته است.

طراحی ظاهری مدرن با الهام از نسل جدید میکرا

تیم طراحی نیسان در اروپا وظیفه بازسازی این مدل مفهومی را بر عهده داشته است. بارزترین تغییر بصری این نسخه جدید، چراغ‌های LED نیم‌ دایره‌ ای است که به سبک نسل ششم میکرا طراحی شده و حال و هوای مدرن‌تری به چهره کلاسیک خودرو بخشیده است.

بازگشت غیرمنتظره نیسان میکرا 350SR ؛ احیای هاچبک کانسپت پس از ۲۳ سال

بدنه خودرو با رنگ نقره‌ای و جزئیات آبی رنگ تزئین شده که ترکیبی جذاب و چشم‌نواز را ایجاد کرده‌؛ رینگ‌های ۱۸ اینچی برند RAYS هم بازسازی شده‌اند. در کنار این‌ها باید گفت تزئینات براق مشکی و گرافیک‌هایی با الهام از نماد «=III 23» که در مدل‌های آینده میکرا و لیف نیز به کار گرفته خواهند شد، از دیگر شاخصه‌های ظاهری این خودرو هستند.

میکرا 350SR

ترکیب سنت و مدرنیته در داخل کابین

در فضای داخلی کانسپت نیسان میکرا 350SR  نیز تغییرات اساسی اعمال شده است. صندلی‌های جدید به همراه کمربندهای ایمنی مسابقه‌ای و همچنین یک سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر ۹ اینچی به خودرو افزوده شده‌؛ این سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کرده و موسیقی را از طریق بلندگوهای جدید پخش می‌کند. نکته منفی اینکه این نمایشگر با تم کابین کمی ناهماهنگ دیده می‌شود.

بازگشت غیرمنتظره نیسان میکرا 350SR ؛ احیای هاچبک کانسپت پس از ۲۳ سال

مشخصات فنی کانسپت نیسان میکرا 350SR ؛ همان موتور V6 تیونینگ نیسمو

نیسان در ساختار فنی کانسپت میکرا 350SR تغییری اعمال نکرده و نیرو توسط همان پیشرانه قبلی تأمین می‌شود. در زیر کاپوت این مفهومی، موتور ۶ سیلندر V6 با حجم ۳.۵ لیتر قرار دارد که از مدل مورانو امانت گرفته شده است. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با توجه به وزن ۱٬۲۰۰ کیلوگرمی، این رقم کاملاً کافی بوده و شتاب‌ گیری فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد.

بازگشت غیرمنتظره نیسان میکرا 350SR ؛ احیای هاچبک کانسپت پس از ۲۳ سال

آینده نامعلوم

هرچند این خودرو هنوز یک مدل مفهومی و تولیدنشده باقی مانده، اما احیای آن پس از بیش از دو دهه، نویدبخش بازگشت نیسان به دوران درخشان خودروهای اسپرت شهری است، البته به شرطی که بتواند از بحران‌های فعلی عبور کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X