%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی رکورد بوگاتی را شکست ؛ یانگ وانگ U9 اکستریم با سرعت ۴۹۶ کیلومتر بر ساعت معرفی شد

منتشر شده در 31 شهریور 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

ابرخودروی جدید بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم معرفی شد. این خودروی پیست محور توانسته در پیست ATP آلمان به سرعت نهایی ۴۹۶.۲۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. علاوه بر این، یانگ وانگ تأیید کرده که U9 Xtreme رکورد تازه‌ای در پیست افسانه‌ای نوربرگرینگ ثبت کرده و تنها در ۶ دقیقه و ۵۹.۱۵۷ ثانیه یک دور کامل آن را پشت سر گذاشته است. تولید این خودرو به ۳۰ دستگاه محدود بوده و در بازارهای منتخب جهانی عرضه می‌شود.

ارتقای ایرودینامیک

بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم بر پایه نسخه استاندارد U9 ساخته شده، اما از اجزای آیرودینامیکی گسترده‌تری بهره می‌برد. سپر جلوی فیبرکربنی بزرگ‌تر، طراحی دو کاناله روی کاپوت، و باله عظیم عقب از جمله تغییرات اصلی هستند. ابعاد این خودرو شامل طول ۴۹۹۱ میلی‌متر، عرض ۲۰۲۹ میلی‌متر و ارتفاع ۱۳۵۱ میلی‌متر است و فاصله محوری آن به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

این نسخه از یانگ وانگ U9 روی رینگ‌های ۲۰ اینچی پنج‌پره دوقلو سوار شده و تایرهای آن از نوع نیمه اسلیک GitiSport e·Gtr2 Pro هستند. این تایرها با همکاری شرکت Giti توسعه یافته و توانایی تحمل فشار تا سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارند. شاید بدانید این شرکت اصالتی اندونزیایی داشته و مقر آن در سنگاپور واقع شده است. سیستم ترمز نیز شامل کالیپرهای تیتانیومی و دیسک‌های کربن‌سرامیکی پیشرفته می‌شود.

بی وای دی رکورد بوگاتی را شکست ؛ یانگ وانگ U9 اکستریم با سرعت ۴۹۶ کیلومتر بر ساعت معرفی شد

کابین مسابقه‌ای

فضای کابین کاملاً برای رانندگی در پیست طراحی شده است. صفحه نمایش دیجیتال در پشت فرمان، کنسول مرکزی T شکل با نمایشگر لمسی عمودی، قطعاتی از جنس فیبرکربن و آلکانترا، صندلی‌های سطلی و فرمان چندمنظوره از ویژگی‌های اصلی این بخش هستند.

مشخصات فنی بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم

نیروی مورد نیاز بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم توسط چهار موتور برقی تأمین می‌شود. این موتورها به سامانه بی وای دی Yi Sifang که بر اساس یک پلتفرم سیلیکون کاربیدی کار می‌کند، مجهز هستند. هر موتور ۵۵۵ کیلووات قدرت تولید می‌کند تا مجموع توان خروجی به ۲۲۲۰ کیلووات (حدود ۳۰۰۰ اسب بخار) باشد. به لطف این پیشرانه قدرتمند، نسبت قدرت به وزن خودرو با ۱۲۱۷ اسب بخار به ازای هر تن وزن برابر است.

به گفته بی وای دی، این ابرخودروی برقی به سیستم توزیع گشتاور پیشرفته تجهیز شده؛ این سیستم بیش از ۱۰۰ بار در ثانیه وضعیت موجود را کنترل کرده و گشتاور را به بهینه‌ترین شکل توزیع می‌کند. نتیجه اینکه U9 اکستریم هنگام رانندگی حداکثر چسبندگی و پایداری را فراهم می‌سازد. سیستم تعلیق فعال DiSus-X نیز با بهره‌گیری از کمک‌ فنرهای دو کاناله، حرکت عمودی چرخ‌ها را در لحظه تنظیم می‌کند تا در شتاب‌ گیری، ترمز گیری و پیچ‌ها بهترین پایداری حاصل شود.

مشخصات فنی بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X