تسلا سایبر تراک مشتری ندارد ؛ تخفیف ۶۰۰۰ دلاری هم چارهساز نیست!

تسلا سایبرتراک، پیکاپ برقی آیندهنگر که زمانی به عنوان یک انقلاب در صنعت خودرو محسوب میشد، اکنون با مشکلاتی جدی در زمینه فروش مواجه شده است. به دلیل نبود خریدار، موجودی این پیکاپ در انبارها روز به روز افزایش مییابد، از این رو تسلا برای ترغیب مشتریان به خرید تسلا سایبر تراک تخفیف قابل توجهی ارائه میدهد. با چنین وضعیتی سوال اصلی این است که آیا سایبر تراک در بلندمدت دوام خواهد آورد؟
تاکتیکهای ناموفق تسلا
به گزارش آخرین خودرو، از ابتدای سال جاری، گزارشهای متعددی از تلاشهای غیرمعمول تسلا برای فروش سایبر تراک منتشر شده است. یکی از این تلاشها، حذف نشان Founders Series از برخی مدلها و فروش آنها به عنوان نسخه استاندارد با قیمتی ارزانتر بود! همچنین، تسلا برای افزایش فروش سعی کرد نسخه آمریکایی سایبر تراک را در کانادا نیز عرضه کند. با وجود این تلاشها، پیکاپ پر سر و صدای تسلا روی دستش باقی مانده و تعداد زیادی از مدلهای تولیدی در حال هواخوری در محوطه پارکینگها و انباریها هستند!
تخفیفهای سنگین برای مدل ۲۰۲۴ سایبرتراک
مشکل اصلی تسلا در بازار آمریکا، تفاوت میان مدلهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ سایبر تراک است. مدل ۲۰۲۵ مشمول اعتبار مالیاتی فدرال ۷۵۰۰ دلاری برای خودروهای برقی میشود، اما مدلهای باقیمانده از سال ۲۰۲۴ این امتیاز را ندارند. این شرایط باعث شده تسلا با چالش بزرگی برای تخلیه موجودی مدلهای ۲۰۲۴ مواجه شود.

برای ترغیب مشتریان، تسلا اخیراً تخفیفهای خود را دو برابر کرده است. در حال حاضر نسخههای استاندارد سایبر تراک ۲۰۲۴ با ۴۰۰۰ دلار تخفیف به فروش میرسند. نسخه Founders Series هم تا ۶۰۰۰ دلار ارزانتر شده است. این میزان تخفیف نشان میدهد تسلا برای فروش پیکاپ جنجالی خود تحت فشار شدیدی قرار دارد.
آیا تولید ۲۵۰ هزار دستگاه سایبرتراک در سال ممکن است؟
افزایش موجودی و تخفیفهای شدید، نشانههای روشنی از کاهش تقاضا برای سایبر تراک هستند. تسلا در ابتدا تولید سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه از این مدل را هدف قرار داده بود. با شرایط فعلی تحقق چنین هدفی کاملاً دور از انتظار به نظر میرسد. برخی تحلیلگران معتقدند تسلا برای تقویت بازار سایبر تراک باید هرچه زودتر نسخه تک موتوره آن را عرضه کند.

چالشهای تسلا سایبرتراک؛ از طراحی عجیب و غریب تا قیمت بالا
سایبر تراک در زمان معرفی با طراحی خاص و پیشرانه الکتریکی خود، توجه زیادی را جلب کرد. اما همین ویژگیها اکنون به مانعی برای فروش آن تبدیل شدهاند. طراحی رادیکالی و بیش از حد آیندهنگر این خودرو سبب شده بسیاری از مشتریان سنتی به خرید آن تمایل نداشته باشند. از سوی دیگر قیمت بالا دسترسی به این پیکاپ را برای خیلی از خریداران دشوار کرده است. محدودیتهای اولیه در عرضه هم انصراف شماری از مشتریان را در پی داشت.
تسلا برای تقویت جایگاه سایبر تراک در بازار باید در استراتژیهای تولید و فروش خود بازنگریهای بنیادینی انجام دهد. در غیر این صورت، توقف تولید در انتظار این پیکاپ برقی خواهد بود. چالشهای پیش روی این خودرو حاکی از آن است که حتی برند های پیشگامی مانند تسلا هم برای موفقیت در بازار، باید انتظارات و نیازهای مشتریان را در نظر بگیرند.
قابل توجه ماسک!
همیشه در روی یک پاشنه نمیچرخه!
با عرض درود بی پایان
می بایست آمریکا مثل ایران لگن تولید کند و صنعت خودرو سازی را همانند ایران اختصاصی داشته باشد مشکل حل می شود تسلا سایبر بیست ۸۰۰کلیومتر برد دارد البته با پک باتری اضافه و تقریبا همون قدر قدرت الان کامیون برقی جک ۲۲۰اسب و ۲۵۰کلیومتر برد اما این کامیون و اون یکی وانت
از روی سطل زباله بیمارستان مفرح کپی کردن ، فقط کوییکدو رنگ
آقای ایلان ماسک،
تو کشور ما یک ۴چرخ بانام پراید وانت تولید میشه ومردم برای خریدش تو صف می ایستن
بازاریابی رو باید از ایرانیها یاد بگیری!!!
این لگن آشغال چیه دیگه ؟
با این طراحی زشتش .
عشق فقط ری را برقی. 😂
آقا ولی جدی صحبت کنیم این ماشین واقعا طراحیش زشته .
همچنین تو ماه های اخیر ایرادات و باگ های زیادی به عنوان یه ماشین آمریکایی پیدا کرده و همچنان یه عده ماشین برقی دوست ندارن.
این که بخوایم همه ماشین برقی سوار شن واقعا شاید خیلی زود باشه.
درسته سوخت های فسیلی ور حال اتمامن و باید بریم سراغ هیبرید و برقی.
ولی بنظرم سگ فورد موستانگ و ماسل کار های آمریکایی و صدای موتوراشون و قدرت موتور ۸ سیلندر و اون شتاب و لذت رانندگی خودروهای بنزینی ژاپنی و کره ای می ارزه به ماشین های برقی.
حتی اگه ماشین های برقی خفن هم باشن.
ولی خب باید به فکر آینده هم باشیم و نمی تونیم تا ابد از بنزینی ها لذت ببریم ….
سایبرتراک برای اینکه به تصیور ایدهعال ماسک نزدیکش کنن، حسابی غیرکابردی از آب دراومده، متأسفانه!
وقتی تو آفرود چرخش در میاد دیگه چه انتظاری هست؟
از لحاظ ظرافت طراحی، در حد نیسان وانت خودمونه
قیافش یجوریه انگار یه روانیو با چندتا ورق آلومینیوم و یه قیچی و یه انبر دست تنها گذاشتی
بدید به ایران خودرو و سایپا براتون چندهزار برابر قیمت به مردم مظلوم ایران میفروشه.