%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات کلیدی در گروه جیلی ؛ زیکر ۵۱ درصد از سهام لینک اند کو را خریداری کرد

منتشر شده در 29 آبان 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
تغییرات گروه جیلی

زیکر که برند بالارده گروه جیلی برای خودروهای الکتریکی است، اعلام کرده ۵۱ درصد از سهام برند لینک ‌اند ‌کو را تصاحب می‌کند. این معامله به ارزش تقریبی ۲.۲۵ میلیارد یورو، نقطه عطفی در استراتژی گروه جیلی برای تمرکز بر بازار مدل‌های برقی بوده و رقابت درون‌ خانوادگی را کاهش می‌دهد. شاید بدانید لینک اند کو نیز جزو زیرمجموعه‌های گروه جیلی به حساب می‌آید.

جزییات معامله 

به گزارش آخرین خودرو، بر اساس توافقات صورت‌ گرفته، زیکر با پرداخت مبلغی معادل ۴۵۱ میلیون یورو، ۲۰ درصد از سهام لینک‌ اند کو را از جیلی خریداری می‌کند. این برند با اختصاص ۶۹۴ میلیون یوروی دیگر ۳۰ درصد از سهم این برند را از ولوو کارز خریداری خواهد کرد. آنطور که اعلام شده، ۴۹ درصد سهام باقیمانده در اختیار جیلی خواهد بود. این معامله با کمک منابع مالی داخلی زیکر و تأمین مالی خارجی انجام خواهد شد و انتظار می‌رود در سه‌ ماهه اول ۲۰۲۵ نهایی شود.

خرید سهام لینک اند کو

تحول در استراتژی جیلی 

این حرکت بخشی از برنامه «بیانیه تایژو» است که در اول سپتامبر ۲۰۲۴ توسط جیلی اعلام شد. هدف اصلی این برنامه، کاهش رقابت میان برندهای داخلی گروه، بهینه‌سازی منابع و حضوری پررنگ‌تر در بازار خودروهای انرژی نو عنوان شده است. در حال حاضر بازار این نوع خودروها در چین با سرعت بالایی رو به رشد بوده و مدام بر مشتریان آنها افزوده می‌شود. با این خرید، تلاش‌های جیلی در حوزه خودروهای برقی تحت برند زیکر متمرکز شده و از تخصص فنی و جایگاه آن در بازار بهره‌برداری خواهد شد.

منابع مالی بیشتر برای ولوو

ولوو کارز با فروش سهم خود در لینک‌ اند‌ کو، به منابع مالی بیشتری دسترسی پیدا کرده و خواهد توانست استراتژی تمرکز بر الکتریکی‌ سازی را قدرتمندتر از قبل دنبال ‌کند. هر چند همکاری این شرکت با لینک اند کو مستقیم نخواهد بود، اما در برخی بازارها همکاری عملیاتی آنها کماکان ادامه خواهد داشت.

لینک اند کو

آینده لینک ‌اند‌ کو 

با تغییر و تحولات موجود باید منتظر ماند و دید که آینده هر دو برند زیکر و لینک اند کو به چه سمتی خواهد رفت. آیا لینک اند کو تحت مالکیت زیکر خواهد توانست هویت خود را حفظ کند؟ آیا مدل‌های جدید این برند با همان طراحی خاص قبل وارد بازار خواهند شد؟

در جدول زیر می‌توانید جزئیات معامله و تغییرات رخ داده در مالکیت لینک اند کو را مشاهده نمایید.

ارزش معامله۲.۲۵ میلیارد یورو
سهام خریداری‌شده از جیلی۲۰٪ به مبلغ ۴۵۱ میلیون یورو
سهام خریداری‌شده از ولوو۳۰٪ به مبلغ ۶۹۴ میلیون یورو
تاریخ نهایی‌شدن معاملهسه‌ماهه اول ۲۰۲۵
مالکیت نهایی جیلی در زیکر۶۲.۸٪
ویدیو های پیشنهادی
  1. حجت اله براهنی گفت:

    از این جیب به اون جیب کردن دیگه!

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X