تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تقابل بی وای دی با سامورایی ها در توکیو ؛ رونمایی از دو محصول جدید برای بازار ژاپن

منتشر شده در 10 آبان 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
تقابل بی وای دی با سامورایی ها در توکیو ؛ رونمایی از دو محصول جدید برای بازار ژاپن

شرکت چینی بی وای دی که در سال‌های اخیر به یکی از قدرتمندترین برندهای برقی جهان تبدیل شده، با معرفی چند مدل جدید در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن قصد دارد وارد بازار خودروهای موسوم به کی کار (Kei Car) شود. یکی از این مدل‌ها بی وای دی راکو (Racco) نام داشته و اولین خودروی کمپانی است که به طور ویژه برای یک بازار خارجی طراحی شده؛ مدل بعدی کامیونتی سبک به نام T35 است که مثل راکو از پیشرانه برقی سود می‌برد.

نخستین خودروی کوچک و شهری بی وای دی برای بازار ژاپن

خودروهای کی مدل‌هایی را شامل می‌شود که ابعاد بسیار کوچکی دارند و برای تردد در شهر طراحی شده‌اند. با توجه به وجود محدودیت، اکثر مدل‌های حاضر در این کلاس دارای طراحی و تناسبات مشابهی هستند. این موضوع باعث شده بی وای دی راکو خیلی مشابه رقبای ژاپنی خود باشد. در طراحی بدنه این خودرو، شیشه‌های جانبی و ستون‌های مثلثی عقب شباهت‌هایی به نسل پیشین میتسوبیشی eK Space دارند، در حالی که چراغ‌ها و حالت ایستاده خودرو یادآور دایهاتسو تانتو هستند. این اتومبیل چینی به چراغ‌های C ‌شکل در جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی و ترمز دیسکی در هر چهار چرخ مجهز است. ابعاد این خودرو به ‌طور دقیق شامل ۳۳۹۵ میلی‌متر طول، ۱۴۷۵ میلی‌متر عرض و ۱۸۰۰ میلی‌متر ارتفاع است. چنین ابعادی کاملاً با محدودیت‌های تعریف‌شده برای خودروهای کی مطابقت دارد.

تقابل بی وای دی با سامورایی ها در توکیو ؛ رونمایی از دو محصول جدید برای بازار ژاپن

کابین مدرن با امکاناتی فراتر از انتظار

داخل کابین چهار نفره بی وای دی راکو شاهد طراحی مدرنی هستیم. داشبورد این خودرو از یک نمایشگر دیجیتالی کوچک در مقابل راننده و یک صفحه‌ نمایش بزرگ لمسی شناور در مرکز میزبانی می‌کند، چیزی که در این کلاس از خودروها کمتر دیده می‌شود. انتظار می‌رود این مدل به سیستم‌های پیشرفته کمک ‌راننده (ADAS) و پمپ حرارتی برای تهویه مطبوع مجهز باشد.

مشخصات فنی بی وای دی راکو

هنوز مشخصات دقیق قوای محرکه برقی بی وای دی راکو منتشر نشده است. اما می‌دانیم نیروی پیشرانه در آن به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود و باتری لیتیوم آهن فسفات Blade که انحصاری کمپانی است، انرژی لازم را تأمین می‌کند. از نظر ظرفیت باتری، این خودرو در دو نسخه به فروش خواهد رسید. بر اساس برخی گزارش‌ها، ظرفیت یکی از باتری‌ها، ۲۰ کیلووات ساعتی است. این باتری طبق چرخه WLTC تا ۱۸۰ کیلومتر مسافت شارژدهی دارد. گفته می‌شود این باتری از شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند. محل قرارگیری باتری کف خودرو اعلام شده که موجب کاهش مرکز ثقل و بهبود پایداری حرکتی نسبت به رقبای بنزینی سنتی می‌شود.

زمان عرضه و قیمت؛ رقابت مستقیم با نیسان ساکورا و میتسوبیشی eK X EV

به گفته بی وای دی پیش‌فروش راکو در تابستان ۲۰۲۶ آغاز و عرضه رسمی آن کمی بعد از آن شروع خواهد شد. قیمت پایه این خودروی برقی کوچک حدود ۲.۵ میلیون ین (معادل ۱۶۵۰۰ دلار) قبل از دریافت یارانه‌های دولتی تخمین زده می‌شود. با این قیمت، راکو مستقیماً وارد رقابت با نیسان ساکورا و میتسوبیشی eK X EV خواهد شد.

زمان عرضه و قیمت؛ رقابت مستقیم با نیسان ساکورا و میتسوبیشی eK X EV

معرفی ون تجاری جدید بی وای دی T35 برای بازار ژاپن

در کنار مدل شهری راکو، بی وای دی از یک کامیونت سبک جدید در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن رونمایی کرده است. این کامیونت T35 نام دارد و با مقررات داخلی ژاپن برای خودروهای قابل ‌رانندگی با گواهینامه معمولی سازگار است.

معرفی ون تجاری جدید بی وای دی T35 برای بازار ژاپن

کامیونت بی وای دی T35 در دو نسخه ون و کفی صاف قابل سفارش خواهد بود. پیشرانه این کامیونت کاملاً برقی بوده و توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. باتری این کامیونت نیز مثل راکو از سری Blade انتخاب شده است. بر اساس استاندارد WLTC باتری این کامیونت سبک برای پیمایش ۲۵۰ کیلومتر یا ۱۵۵ مایل مسافت کفایت می‌کند.

نسخه دارای کفی صاف از کامیونت برقی بی وای دی T35 در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن با تجهیزاتی چون سونا قابل‌ حمل و سیستم سرمایش آب برای حمام سرد به نمایش درآمده است. انرژی مورد نیاز این تجهیزات از باتری خودرو تأمین می‌شود. بی وای دی قصد دارد این کامیونت جدید را نیز در سال ۲۰۲۶ وارد بازار ژاپن کند و بدین ‌ترتیب حضور خود در بخش خودروهای برقی سبک و شهری را گسترش دهد.

معرفی ون تجاری جدید بی وای دی T35 برای بازار ژاپن

با معرفی راکو و T35، بی وای دی رسماً وارد یکی از رقابتی‌ترین بازارهای جهان یعنی ژاپن شده است. این حرکت نه ‌تنها نشان از اعتماد به فناوری و کیفیت تولید دارد، بلکه می‌تواند آغازی برای تغییر بزرگ در بازار خودروهای کوچک شهری و تجاری ژاپن باشد؛ بازاری که تاکنون در انحصار برندهای داخلی چون نیسان، سوزوکی و میتسوبیشی بوده است.

شایان ذکر است طبق آمار، بی وای دی در سال گذشته توانسته ۲۲۲۳ دستگاه خودروی برقی در ژاپن به فروش برساند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۳ به میزان ۵۴ درصد افزایش یافته است. در سال جاری هم این شرکت چینی طی هفت ماه اول موفق شده در مجموع بیش از پنج هزار دستگاه از محصولات سواری خود را به مشتریان ژاپنی تحویل دهد.

تقابل بی وای دی با سامورایی ها در توکیو ؛ رونمایی از دو محصول جدید برای بازار ژاپن

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “تقابل بی وای دی با سامورایی ها در توکیو ؛ رونمایی از دو محصول جدید برای بازار ژاپن”

  1. هادی گفت:

    بعد …… ای مثل رامین صفایی میاد میگه ارابه های چینی که هیچ جا فروش ندارند.

    ۱
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X