%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰

تلفیقی از گذشته و آینده ؛ کانسپت پلیموث GTX الکتروماد با پیشرانه برقی

منتشر شده در 12 آبان 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
پلیموث GTX الکتروماد

نمایشگاه خودروی سیما (SEMA) امسال میزبان یک پروژه بسیار جذاب و هیجان‌انگیز از شرکت موپار خواهد بود. این پروژه یک دستگاه پلیموث GTX مدل ۱۹۶۷ است که به جای موتور بنزینی V8 از پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد. موپار این خودروی مفهومی را پلیموث GTX الکتروماد (Electromod) نامگذاری کرده است.

مشخصات فنی کانسپت پلیموث GTX الکتروماد

شاید بدانید موپار پیشتر زیرمجموعه کرایسلر بود، اما اکنون عضوی از گروه استلانتیس به شمار می‌رود. قبل از اعمال تغییرات در پیشرانه، زیر کاپوت پلیموث GTX یک موتور V8 ساخت کرایسلر قرار داشت. این موتور ۷.۲ لیتری می‌توانست ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند. در کانسپت الکتروماد این موتور جای خود را به یک پیشرانه برقی داده است. این پیشرانه که با نام e-Crate شناخته می‌شود، از چارجر برقی به امانت گرفته شده و قدرتی برابر با ۲۵۰ کیلووات یا ۳۳۵ اسب بخار دارد. هر چند این رقم در مقایسه با خروجی موتور بنزینی کمتر است، ولی موپار می‌گوید هیچ اسب بخاری در فرایند انتقال نیرو به چرخ‌ها هدر نمی‌رود. متاسفانه درباره فاکتورهایی مثل شتاب و سرعت جزئیاتی در دست نیست.

مشخصات فنی پلیموث GTX الکتروماد

وظیفه تأمین انرژی در پلیموث GTX الکتروماد به چهار پک باتری سپرده شده؛ از این تعداد، سه پک در صندوق عقب قرار دارد و پک چهارم برای توزیع وزن بهتر در پشت جلو پنجره نصب شده است. ناگفته نماند هر پک وزنی در حدود ۱۰۵ کیلوگرم دارد. ظرفیت کلی این پک‌ها ۷۳ کیلووات ساعت و میزان مسافت قابل پیمایش ۲۵۰ مایل یا ۴۰۲ کیلومتر اعلام شده است.

کانسپت پلیموث GTX الکتروماد با پیشرانه برقی

تغییرات نمای ظاهری و کابین

در کنار پیشرانه، موپار نمای ظاهری کانسپت پلیموث GTX الکتروماد را نیز ارتقا داده است. این مفهومی در مقایسه با نسخه اصلی ارتفاع کمتری از سطح زمین دارد و روی رینگ‌های زیبای ۱۸ اینچی حرکت می‌کند. سیستم ترمز هم حالا از برند ویل‌ وود (Wilwood) بوده و کاپوت استاندارد با یک کاپوت فیبرکربنی جایگزین شده است. باز طراحی سپرها و استفاده از گلگیرهای متورم‌تر در عقب از دیگر تغییرات قابل ذکر در نمای بیرونی هستند.

کابین پلیموث GTX الکتروماد

همانند نمای بیرونی، در داخل کابین هم آبی تیره رنگ غالب بوده و تقریباً تمامی پوشش‌ها دارای این رنگ جذاب هستند. موپار در کانسپت پلیموث GTX الکتروماد از صندلی‌ها و کنسول میانی جدید استفاده نموده، این شرکت نشان‌ دهنده‌ ها و آمپرهای استاندارد را نیز با صفحات دیجیتال گرد تعویض کرده است. برای هماهنگی با ذات کلاسیک خودرو، این صفحات گرافیکی ساده دارند. فرمان استاندارد هم جای خود را به یک فرمان جدید داده است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X