جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰

حقایق و آمار قبل از سه ایستگاه آخر فصل ۲۰۲۵ فرمول یک

منتشر شده در 21 آبان 1404 ساعت 15:00
نویسنده علیرضا تمدنی

مسابقه هیجان‌انگیز برزیل، فقط کمی عجیب بود! لاندو نوریس (Lando Norris) از تیم مک‌لارن (McLaren) با هفتمین پیروزی فصل خود، برتری خود را در صدر جدول افزایش داد؛ کیمی آنتونلی (Kimi Antonelli)، نایب قهرمان این مسابقه، بهترین رکورد دوران حرفه‌ای خود را برای تیم مرسدس (Mercedes) به ثبت رساند؛ مکس ورشتپن (Max Verstappen) به روشی عجیب از شروع در pit-lane به جایگاه سوم صعود کرد. البته اگر این آمار کافی نبوده‌اند، در این مطلب چندین مورد دیگر از حقایق گرندپری درخشان سائوپائولوی (Sao Paulo) برزیل را با هم مرور خواهیم کرد.

به گزارش آخرین خودرو، این دومین پیروزی متوالی لاندو نوریس در گرندپری‌ های این فصل از جایگاه pole position بود.

نوریس اکنون با هفت پیروزی با هم‌تیمی خودش در مک‌ لارن یعنی اسکار پیاستری (Oscar Piastri) در این فصل برابری کرده است.

نوریس در آخر هفته‌ای که مصادف با تولد ۵۴ سالگی زک براون (Zak Brown)، مدیرعامل مک‌ لارن بود، در اسپرینت و گرندپری پیروز شد.

 پیروزی نوریس اولین پیروزی تیم مک‌لارن در مسابقه اینترلاگوس (Interlagos) از سال ۲۰۱۲ با جنسن باتن (Jenson button) بود.

این هفتمین گرندپری متوالی بود که در این فصل از جایگاه pole position به دست می‌آمد (یک پیروزی کمتر از رکورد ثبت شده در سال ۱۹۷۶).

مقام دوم کیمی آنتونلی برای مرسدس، بهترین نتیجه گرندپری دوران حرفه‌ای او بود.

مقام سوم مکس ورشتپن برای ردبول تنها هشتمین باری بود که یک راننده از شروع pit lane روی سکو قرار می‌گرفت و اولین بار از زمان مسابقه مجارستان ۲۰۱۴ توسط لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton).

جورج راسل (Lewis Hamilton) در مقام چهارم توسط هم‌تیمی خودش یعنی کیمی آنتونلی، برای دومین گرندپری متوالی شکست خورد.

اسکار پیاستری در مقام پنجم برای پنجمین گرندپری متوالی روی سکو نرفت. او اکنون با ۲۴ امتیاز اختلاف نسبت به نوریس در جدول قهرمانی رانندگان، بیشترین اختلاف فصل را دارد.

در تیم Haas، الیور بیرمن (Oliver Bearman) برای دو بار متوالی در بین شش راننده برتر قرار گرفت. این تیم اکنون تنها دو امتیاز از آستون مارتین (Aston Martin)، تیم هفتم در قهرمانی تیم‌ها، عقب است. همچنین این مقام ششم، بهترین مقام گرندپری تیم Hass در گرندپری برزیل است.

حقایق و آمار قبل از سه ایستگاه آخر فصل 2025 فرمول یک

با کسب مقام هفتم Racing Bulls، راننده‌ این تیم بعنی لیام لاوسون (Liam Lawson) توانسته است تا در شش گرندپری فصل امتیاز کسب کند. لاوسون همچنین ۵۲ دور پایانی را با لاستیک‌های medium ​​به پایان رسانید.

با قرار گرفتن نیکو هالکنبرگ (Nico Hulkenberg) در مقام نهم، تیم کیک سائوبر (Kick Sauber) برای دهمین بار در این فصل در یک گرندپری امتیاز کسب کرد. این نتیجه، بهترین مقام هالکنبرگ در گرندپری اینترلاگوس از سال ۲۰۱۷ بوده است.

پیر گسلی (Pierre Gasly) در مقام دهم، هم در اسپرینت و هم در گرندپری برای آلپاین، که آخرین تیم در مسابقات قهرمانی تیمی است، امتیاز کسب کرد.

DNF شدن لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) از تیم فراری (Ferrari)، اولین retirement او در اینترلاگوس از سال ۲۰۱۲ (آخرین مسابقه در تیم مک‌لارن) بود.

همچنین retirement هم‌تیمی‌اش یعنی چارلز لکلرک (Charles Leclerc)، دومین DNF او در هفت گرندپری اخیر بوده است.

تیم فراری سومین گرندپری بدون امتیاز فصل خودش را تجربه کرد که این فاجعه بیشترین و بدترین رکورد آنها از سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

گابریل بورتولتو (Gabriel Bortoleto)، راننده تیم کیک سائوبر، هم در اسپرینت و هم در گرندپری مسابقات خانگی خود، تصادف کرد! این اولین DNF بورتولتو از زمان سیلورستون (Silverstone) انگلستان بوده است.

حقایق و آمار قبل از سه ایستگاه آخر فصل 2025 فرمول یک
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X