%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰

خداحافظی آئودی با خودروهای اسپرت ؛ تمرکز ارباب حلقه ها روی مدل های شاسی بلند

منتشر شده در 22 آبان 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
آئودی اسپرت

با مراجعه به وب‌سایت آئودی، می‌توانید دوازده مدل شاسی‌بلند، از Q2 کوچک گرفته تا Q8 بزرگ را پیدا کنید. این برند لوکس طیف وسیعی از انواع خودروها با پیشرانه‌ های بنزینی، دیزلی، هیبریدی شارژی و الکتریکی را به فروش می‌رساند. اما مدل‌های اسپرت و جذابی مثلTT و R8 دیگر در دسترس نیستند و ارباب حلقه‌ها فعلاً برنامه‌ای برای جایگزین آنها ندارد.

کاهش تقاضا برای خودروهای اسپرت

پیتر استرو دویکه مدیر برنامه‌ریزی محصولات آئودی در استرالیا، در مصاحبه با یکی از نشریات خودرویی اعلام کرده که این شرکت بر روندهای جهانی تمرکز دارد و شاسی‌ بلندها اکنون محبوب‌ترین خودروها هستند. وی گفته برخی از مدل‌های اسپرت‌ بک آئودی، DNA اسپرتی را با خود دارند، اما این تغییرات بیشتر به ظاهر مربوط می‌شود و نمی‌توانند جایگزینی برای مدل‌های TT و R8 باشند.

مدل های اسپرت آئودی

تمرکز بر روی شاسی‌بلندها

در حال حاضر، آئودی مشغول آماده‌سازی نسل جدید Q5 اسپرت‌ بک است که تا پایان ماه معرفی خواهد شد. این شاسی‌بلند جدید رقیبی برای ب ام و X3 به شمار می‌رود. اما برخی از شاسی‌ بلندهای آئودی احتمالاً دوران کوتاهی در بازار خواهند داشت. برای مثال، مدل Q2 پس از تنها یک نسل از خط تولید حذف خواهد شد. همچنین، آئودی قصد دارد کارخانه‌ی بروکسل در بلژیک را به فروش رسانده و مدل Q8 E-Tron و نسخه اسپرت‌ بک آن را به دلیل فروش کم از بازار خارج کند.

شاسی بلند آئودی

تمرکز مالی و اقتصادی در شرایط ناپایدار

جف مانرینگ مدیر منطقه‌ای آئودی در استرالیا، معتقد است به دلیل شرایط اقتصادی سال ۲۰۲۴ و مسائل جاری در خاورمیانه و اوکراین، باید با دقت در هزینه‌های توسعه‌ محصولات جدید تصمیم‌گیری شود. از دید وی کاهش تقاضا برای خودروهای لوکس اسپرت در شرایط اقتصادی دشوار، آئودی را به سمت شاسی‌ بلندها سوق داده است.

قیمت خودرو اسپرت آئودی

کاهش فروش آئودی در بازار جهانی

آئودی در تا ماه سپتامبر سال جاری با کاهش ۱۰.۹ درصدی فروش مواجه شده و سود این شرکت در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۹۱ درصد افت کرده است. اوضاع نه چندان خوب ارباب حلقه‌ها با شرایط نامساعد کمپانی مادر آن یعنی گروه فولکس واگن همزمان شده؛ این گروه بزرگ چند ملیتی با اجرای استراتژی جدیدی به دنبال کاهش هزینه‌هاست. با توجه به این استراژی می‌توان حدس زد که حداقل در آینده نزدیک خبری از جایگزین مدل‌های اسپرتی مثل TT و R8 در سبد محصولات آئودی نخواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X