%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰

دی اس N°۸ معرفی شد ؛ یک کراس اوور برقی فست بک از برند لوکس فرانسوی

منتشر شده در 25 آذر 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
دی اس N°8

برند فرانسوی و لوکس دی اس (DS) از یک کراس اوور فست‌ بک تمام ‌الکتریکی رونمایی کرد. این کراس اوور N°۸ نام دارد و فصل جدیدی را برای دی اس آغاز می‌کند. از آنجایی که این برند جزو زیرمجموعه‌های گروه استلانتیس محسوب می‌شود، N°۸ بر پایه پلتفرم  STLA Mediumتوسعه پیدا کرده است. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ ها پیش برود، این کراس اوور از اواسط سال آینده راهی بازار خواهد شد.

طراحی و ویژگی‌های ظاهری

دی اس N°۸ با الهام از کانسپت Aero Sport Lounge طراحی شده، شاید بدانید این کانسپت در سال ۲۰۲۰ در معرض دید عموم قرار گرفت. در این کراس اوور برقی فست‌بک مهندسان توجه ویژه‌ای به مباحث ایرو دینامیک داشته‌اند، نتیجه اینکه ضریب درگ آن با Cd ۰.۲۴ برابر است. رنگ دوگانه بدنه، جلو پنجره‌ کاملاً بسته، لوگوی نور پردازی‌ شده برند دی اس، چراغ‌های اصلی باریک با تکنولوژی اختصاصی Pixel Vision، چراغ‌های عقب قرینه با چراغ‌های جلو، دستگیره‌های در مخفی‌ شونده، رینگ‌های زیبای ۲۱ اینچی، محافظ‌های پلاستیکی پایین بدنه، اسپویلر انتهایی و شیب زیاد ستون C از جمله ویژگی‌های ظاهری N°۸ هستند.

از لحاظ ابعاد باید گفت که طول، عرض و ارتفاع دی اس N°۸ به ترتیب ۴۸۲۰، ۱۹۰۰ و ۱۵۸۰ میلیمتر بوده و فاصله محوری به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. با این ابعاد جثه محصول جدید برند دی اس را می‌توان با مدلی مثل پژو ۴۰۸ مقایسه کرد.

طراحی دی اس N°8

فضای داخلی و امکانات لوکس

در داخل کابین دی اس N°۸ با فضایی مدرن و با کیفیت روبرو هستیم. شاخص‌ترین ویژگی این بخش را باید نمایشگر لمسی و عریض ۱۶ اینچی دانست که در مرکز داشبورد جا خوش کرده؛ طبق انتظار در پشت فرمان چهار شاخه زیبا هم از یک پنل دیجیتال استفاده شده است. این پنل اندازه‌ای برابر با ۱۰.۲۵ اینچ دارد. سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده عملکرد این نمایشگرها را تکمیل می‌کند.

کنسول میانی دو طبقه و دکمه‌های کریستالی موجود روی آن از کانسپت Aero Sport Lounge به دی اس N°۸ منتقل شده؛ استفاده از این دکمه‌ها در کنار نورپردازی جذاب و قطعات تزئینی از جنس آلومینیوم بر حس لوکس بودن کابین می‌افزاید. این کراس اوور برقی از سیستم صوتی ساخت برند معروف فوکال بهره می‌برد و با ۱۴ بلندگو تجربه شنیداری با کیفیتی را برای سرنشینان رقم می‌زند.

نمای جانبی دی اس N°8

صندلی‌های دی اس N°۸ با تمرکز بر راحتی سرنشینان طراحی شده‌اند. در ردیف جلو صندلی‌ها به ماساژور، گرمکن، سردکن و دمنده هوای گرم به اطراف گردن سرنشینان مجهز هستند. گرمکن و سردکن در صندلی‌های ردیف عقب هم استفاده شده است. امکان انتخاب از بین پوشش آلکانتارا و چرم ناپا، سقف پانورامیک با شیشه مقاوم و حفاظت شده در برابر امواج اینفرارد و صندوق عقب ۶۲۰ لیتری دیگر ویژگی‌های کابین هستند که باید به آنها اشاره کنیم. دی اس تأکید می‌کند به دلیل بهره‌مندی از عایق‌های صوتی، مواد اولیه مرغوب، شیشه‌های آکوستیک و تعلیق پیشرفته، کابین N°۸ از لحاظ آرامش و آسایش در سطح بالایی قرار دارد. ناگفته نماند این کراس اوور الکتریکی به سامانه Drive Assist 2.0 نیز تجهیز شده و چند قابلیت نیمه خودران را ارائه می‌کند.

طراحی جلو دی اس N°8

مشخصات فنی و عملکرد دی اس N°۸

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، محصول جدید برند دی اس بر مبنای پلتفرم STLA Medium گروه استلانتیس توسعه پیدا کرده است. در حال حاضر مدل‌هایی مثل پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، اوپل گرندلند و سیتروئن C5 ایرکراس از این پلتفرم سود می‌برند. برخلاف این مدل‌ها، دی اس N°۸ فقط با پیشرانه تمام الکتریکی تولید خواهد شد.

پیشرانه مدل پایه از دی اس N°۸ تک موتوره بوده و توانایی تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت را دارد. البته در حالت تقویت ۳۰ اسب بخار دیگر به صورت موقت به قدرت پیشرانه اضافه می‌شود. اما در مدل دو موتوره که در آن هر چهار چرخ محرک هستند، قدرت خروجی پیشرانه به ۳۴۵ اسب بخار می‌رسد. با فعال شدن حالت تقویت در این نسخه، خروجی پیشرانه برای لحظاتی به ۳۷۰ اسب بخار افزایش می‌یابد. به گفته دی اس، این نسخه صفر تا صدی برابر با ۵.۴ ثانیه دارد و می‌تواند در مسیر مستقیم به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نمای پشت دی اس N°8

کراس اوور جدید فرانسوی‌ها با دو پک باتری ۷۴ و ۹۷.۲ کیلووات‌ ساعتی عرضه خواهد شد. برد حرکتی این باتری‌ها به ترتیب تا ۵۷۲ و ۷۵۰ کیلومتر اعلام شده است. به لطف معماری ۴۰۰ ولتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی، رسیدن میزان شارژ باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد ۲۷ دقیقه زمان می‌برد.

بد نیست اشاره کنیم که تعلیق دی اس N°۸ از نوع تطبیق‌پذیر بوده و با کمک اسکن مسیر مقابل از طریق یک دوربین اختصاصی، خود را برای جذب هر چه بهتر ضربات آماده می‌کند. برای عملکرد بهتر، این دوربین با سنسورهای سنجش ارتفاع و شتاب‌ سنج ترکیب شده است.

جزئیات دی اس N°8

زمان عرضه

دی اس N°۸ از اواسط سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه خواهد شد. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این خودرو را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

نوع پیشرانهتمام ‌الکتریکی
قدرت موتور۲۵۷ تا ۳۷۰ اسب بخار
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰۵.۴ ثانیه
برد حرکتی۵۷۲ تا ۷۵۰ کیلومتر
شارژ سریع۲۰-۸۰ درصد در ۲۷ دقیقه
ظرفیت باتری۷۴ و ۹۷.۲ کیلووات‌ ساعت
نمای رو به رو دی اس N°8
ویدیو های پیشنهادی
  1. (Saeed(PEUGEOT گفت:

    خداوندا چقدر خوبه این دی اس …..چقدر خاص و منحصر بفرد …‌‌‌..چه بردی داره ۷۵۰ کیلومتر

    انشالله که واردات پابرجا باشه و پاش به ایران باز بشه

    ۱
    ۰
    • ناشناس گفت:

      خب بیاد ایران که چی بشه وقتی قیمتش به میلیارد برسه وقتی بیشتر مردم توانایی خریدشو نداشته باشن تازه اونور خیلی قیمت نداره ولی تو ایران که بیارنش دوبرابر قیمت جهانی میندازن به مردم ایران

      ۱
      ۰
  2. GENERAL CORVETTE گفت:

    سال ۲۰۲۶ مدل پلاگین هایبرید و هایبرید خفیف هم ازش میاد
    برای فروش بیشتر

    ۰
    ۰
  3. Shahyad گفت:

    با دیدن اینا به غم هامون افزوده میشه .اونا سوار این میشن .ما سوار این.نمیدونم خدا و سایر کشور ها با ۸۵میلیون ایرانی چه دشمنی دارند؟

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X