مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

طراحی آینده‌ نگرانه به جای طراحی نوستالژی ؛ پژو از گذشته فاصله می‌گیرد

منتشر شده در 06 آبان 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
طراحی پژو

پژو اعلام کرده که برخلاف رقبایش، قصد ندارد مدل‌های تاریخی خود را در عصر خودروهای الکتریکی احیا کند. به‌ جای آن، این شرکت با الهام از گذشته، به طراحی خودروهای آینده‌نگرانه می‌پردازد. ماتیاس هوسان مدیر طراحی پژو، در مصاحبه اخیر خود با نشریه اتو کار انگلستان تأکید کرده که این کمپانی مسیری متفاوت از رنو در پیش گرفته و از طراحی نوستالژیک استفاده نخواهد کرد.

آقای هوسان تأیید کرده که شانسی برای تولید خودروی مفهومی پژو E-Legend که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، وجود ندارد و نباید منتظر دیدن آن در خیابان‌ها ماند. این خودروی مفهومی که برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد مدل نمادین پژو ۵۰۴ طراحی شده بود، تأثیر زیادی بر زبان طراحی کنونی پژو داشته، اما هرگز به مرحله تولید نرسیده است.

نگاه پژو به آینده با الهام از گذشته

مدیر طراحی پژو در ادامه صحبت‌های خود افزوده نسبت به کانسپت E-Legend بسیار احساس افتخار می‌کند و آن را نمونه‌ای از توازن کامل میان بازآفرینی گذشته و طراحی آینده‌نگر می‌داند؛ اما با وجود این، پژو نیازی به بازگشت کامل به گذشته ندارد. آقای هوسان در این رابطه گفته: «گاهی اوقات طراحی نوستالژیک برای بازآفرینی برند مفید است، اما در حال حاضر این رویکرد برای پژو مناسب نیست.»

طراحی آینده‌ نگرانه پژو

با این حساب باید گفت در حالی که برند هایی مانند رنو، فیات و مینی از مدل‌های تاریخی خود برای طراحی خودروهای الکتریکی جدیدشان الهام گرفته‌اند، پژو برنامه‌ای برای بازآفرینی مدل‌های قدیمی‌اش ندارد. در عوض، خودروهای آینده پژو با الهام از کانسپتی مثل Inception طراحی‌های جسورانه و آینده‌نگرانه خواهند داشت. نسل بعدی ۵۰۸ احتمالاً اولین مدلی خواهد بود که با طراحی مشابه به این کانسپت متولد می‌شود.

پژو و چالش طراحی خودروهای آینده

هوسان با اشاره به چالش‌هایی که پژو با آن‌ها مواجه است، گفته استفاده از طراحی‌های صرفاً نوستالژیک ممکن است برای یک برند خطرناک باشد. از این رو پژو باید نشان دهد که می‌تواند دائماً خود را بازآفرینی کند. وی اضافه کرده: «چالش اصلی ما این است که چگونه می‌توانیم تاریخ فوق‌العاده خود را با آینده ترکیب کنیم و طراحی‌هایی ارائه دهیم که هم‌زمان ریشه در گذشته داشته و به سمت آینده حرکت کنند.»

این رویکرد، برای حفظ هویت پژو در مواجهه با برند های جدید که فاقد سابقه تاریخی هستند، حیاتی است. آقای هوسان به تلاش پژو برای خلق مدل‌هایی اشاره کرده که از فاصله ۲۰۰ متری قابل تشخیص باشند. او تاکید کرده که زبان طراحی کنونی پژو با فلسفه «نگرش گربه‌ای» از رقبا کاملاً متمایز است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X