فروش شورولت بلیزر قدیمی اما صفر کیلومتر ؛ جواهری از دهه ۸۰ میلادی

بیشتر خودروها به مرور زمان ارزش خود را از دست میدهند، مخصوصاً مدلهای معمولی و روزمره. با این حال، استثناهایی هم وجود دارند که این شورولت بلیزر مدل ۱۹۸۹ یکی از آنهاست. این شاسی بلند آمریکایی کلاسیک که شرایط ایدهآلی دارد، پس از چند بار فروش، دوباره طی روزهای آینده به مزایده گذاشته خواهد شد.
کارکرد بسیار کم و مشخصات قابل توجه
برای طرفداران شورولت که از طراحی بلیزرهای مدرن ناامید شدهاند، این بلیزر K5 یک گزینه هیجانانگیز است، زیرا تنها ۲۱ مایل (۳۳.۷ کیلومتر) کارکرد دارد و تقریباً از تمامی آپشن های ممکن در زمان خودش بهرهمند است. در زیر کاپوت این شاسی بلند نمادین آمریکایی یک پیشرانه ۵.۷ لیتری هشت سیلندر قرار دارد. انتقال نیرو هم توسط گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با اوردرایو انجام میشود و هر چهار چرخ محرک هستند.

آپشنهای کامل برای شورولت بلیزر کلاسیک
شورولت بلیزر مورد بحث از لحاظ امکانات رفاهی هیچ کمبودی ندارد. این خودرو دارای یک سقف جداشونده است که تجربه رانندگی با آن را لذت بخش تر میکند. علاوه بر این، کروز کنترل، شیشههای برقی، سیستم تهویه مطبوع، قفل مرکزی، شیشههای دودی و شیشه عقب برقی از دیگر امکانات این شاسی بلند کلاسیک هستند. تمام این آپشن ها همچنان سالم بوده و بدون هیچ ایرادی کار میکنند.

از لحاظ وضعیت ظاهری و کابین هم این خودرو آنقدر سالم است که گویی در تمامی این سالها داخل یک محفظه خلأ نگهداری شده؛ برای درک بهتر کافی است به تصاویر محفظه موتور نگاه کنید. این بخش به قدری تمیز و دستنخورده است که به نظر خودرو همین الان از خط تولید خارج شده؛ نکته جالب این که روکش پلاستیکی صندلیها هنوز سر جایش است و حتی برچسب «نمایندگی باید آن را بردارد» همچنان روی آنها وجود دارد. این یعنی نمایندگی Ron Gunnoe در اوهایو به وضوح از انجام یکی از وظایفش غافل شده است!

فروش چندین باره شورولت بلیزر کلاسیک
این شورولت بلیزر کلاسیک اما تقریباً صفر کیلومتر در ۲۱ مارس ۲۰۲۵ در مزایده Mecum در گلندیل به حراج گذاشته میشود. ارزش خودرو فعلاً مشخص نشده، اما این نخستین بار نیست که به فروش میرسد. در ژانویه ۲۰۲۳ هم این شاسی بلند کلاسیک آمریکایی با کارکرد ۱۸ مایل در قالب یک کشف نادر از انبارهای قدیمی با قیمت ۱۲۵,۰۰۰ دلار به فروش رفت.

پس از آن، شورولت بلیزر یک بار دیگر با قیمت ۱۴۹,۹۹۸ دلار به گاراژی جدید انتقال یافته؛ سال گذشته نیز این شورولت بلیزر خاص با کارکرد ۲۱ مایل از طریق حراجی Barrett-Jackson فروخته شده است. حالا یک بار دیگر این خودرو بدون قیمت رزرو به مزایده گذاشته میشود. با توجه به کمیاب بودن این مدل و شرایط بینظیر، بدون شک علاقهمندان به خودروهای کلاسیک حاضر خواهند بود مبلغ قابل توجهی برای داشتن آن پرداخت کنند.












دوران طلایی صنعت خودرو به اذعان عاشفان خودرو دهه هفتاد میلادی میباشد . بعد از دهه هفتاد میلادی صنعت خودرو به دست تاجر مسلک ها افتاد که فقط دنبال سود جویی هستند . خودروها امروزی شیشه و پلاستیک و بعضی امکانات مسخره که بعد از سه سال میشوند یک سرطان » برای مثال فورد موستانگ و شورولت کامارو دهه هفتاد برای همیشه اسطوره شدند.
چقدر این ماشین ساده و با وقار و پر ابهت بود یادش بخیر دوران نوجوانی و جوانیم با این ماشین گذشت همیشه با استحکام بالا و مانور پذیری عالیش و حتی فرمان پذیری و … غافلگیرت میکرد که در حد سواری های خوب ظاهر میشد واسه یه شاسی بلند واقعی زیادی انعطاف پذیر و خوب و نرم و روان بود
وای خدا، ماشین اصلی پدرم شوورلت رویال بود و ما از بچه گی لذت مسافرت با شوورلت رو داشتیم و بچه های امروز لذت ماشین آمریکایی رو نمیدونن و با اینکه پدرم خدابیامرز معلم بود ماشین آمریکایی روز دنیا رو سوار میشدیم و الان کسی میتونه ماشین آمریکایی بخره،همسایه مون عین همین بلیزر داشت و اولین دفعه که از دوستم که پسر همسایه مون بود قرض گرفتم اینقدر این ماشین با این عظمت نرم بود که فکر نمیکردم فرمون اینقدر نرم باشه و سر پیچ کوچه مون وقتی دور زدم مستقیم رفتم توی دیوار، و جالب این که دیوار خراب شد و ماشین فقط ی خط کوچک افتاد که بعدا کتک خوردم چون با سن کم نشسته بودم پشت این ماشین (حدودا ۸-۹ ساله) خدا رحمت کنه کسی که باعث ورود این ماشین ها به ایران شد اونم با اون قیمت
زنگ زدگی داخل موتور نشان از شستن زیاد موتوره احتمالاً. اگر واقعا اینقدر کم کارکرده همچین زنگ زدگیای عجیبه
داداش اون زنگ زدگی مربوط به ظاهر یک فلزه که در اثر اینهمه سال با رطوبت هوا زنگ زده
اونم سطحیه
میخوای نگاش کنیم، وسلام کنیم، بهش، باید، ۲۰لیتر بنزین برزیم توی، باکش.
این برا اشخاصی که لنگ شصت لیتر بنزین یارانه ای هستند به درو نمیخوره ما ملت اصولا اسراف کردن را بد و ناشایست میدونیم چون نماد شیطان هستش این واسه اون عرب اسراف کننده بی غم خوبه که صد لیتر بنزین که متعلق به خودش و مملکت خودشه بریزه از کوه و بیابون بره بالا صفا کنه. ماها خودمون به رنو ۵ و ژیان رای دادیم پس شما مقصر نیستی
دوستاران آفرود بدونن که مثل بلیزر ماشینی ساخته نشده.این ماشین یک هیولای به تمام معنا است.یک باسازی شده اش را من دارم باصدتا ماشین چینی عوضش نمیکنم.سوختشم گاز هست وهیچ فرقی تو قدرتش نداره.جادار با ابوهت وقوی.تو کل انداختن ماشین به گردش نمیرسه