اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

فولکس واگن با همکاری شرکت آمریکایی ریوین نسخه برقی گلف را تولید می کند

منتشر شده در 11 آذر 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
فولکس واگن

فولکس‌واگن e-Golf یا همان نسخه برقی گلف در سال ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این نسخه که بر اساس نسل هفتم گلف توسعه پیدا کرده بود، از لحاظ فروش نتوانست عملکردی مشابه با نسخه درون‌سوز داشته باشد، به همین خاطر پس از یک چرخه عمر نسبتاً کوتاه جای خود را بهID.3  داد. حالا فولکس واگن تصمیم گرفته گلف برقی را دوباره جایگزین ID.3 کند! طبق اظهارات مدیران این شرکت، نسل بعدی گلف با پیشرانه برقی در دست توسعه است. جالب اینکه در ساخت این نسل فولکس واگن با استارتاپ آمریکایی ریوین همکاری می‌کند.

همکاری ۵.۸ میلیارد دلاری فولکس‌ واگن و ریویان

نسل نهم گلف بر پایه پلتفرم پیشرفته موسوم به SSP ساخته می‌شود. این پلتفرم نتیجه همکاری مشترک فولکس ‌واگن و ریوین بوده و با سرمایه‌گذاری ۵.۸ میلیارد دلاری برای توسعه معماری و نرم‌افزار خودروهای برقی شکل گرفته است. توماس شفر مدیرعامل فولکس ‌واگن، تأیید کرده که اولین خودروی ساخته‌شده با این پلتفرم جدید، نسخه برقی گلف خواهد بود. وی در مصاحبه‌ای اظهار داشته که همکاری با ریوین برای ایجاد معماری جدید و پیشرفته الکترونیکی در خودروهای آینده فولکس‌واگن امری ضروری بوده است.

همکاری فولکس واگن و ریویان

نسل جدید گلف برقی که قرار است در سال ۲۰۲۹ رونمایی شود، به عنوان یک محصول پرتیراژ وارد بازار خواهد شد. در واقع کمپانی آلمانی قصد دارد با این مدل، دوباره نام گلف را در دنیای خودروهای الکتریکی زنده کند.

سرنوشت ID.3 و مدل‌های احتراق داخلی گلف

با وجود اینکه گلف برقی جدید تا ۵ سال آینده عرضه نخواهد شد، فولکس‌واگن برنامه دارد تا نسخه بهبودیافته‌ای از ID.3 را در سال ۲۰۲۶ وارد بازار کند. این نسخه جدید با سخت‌افزار بهتر و فضای داخلی باکیفیت‌تر همراه خواهد بود. انتظار می‌رود ID.3 تا چند سال با گلف برقی همزمان در بازار باقی بماند.

کابین گلف برقی جدید

جالب است بدانید که نسخه درون‌سوز گلف همچنان تا سال ۲۰۳۵ در بازار حضور خواهد داشت. نسل هشتم گلف که از سال ۲۰۱۹ در بازار حضور دارد، با انواع پیشرانه‌ های بنزینی، دیزلی و هیبریدی تولید می‌شود. به نظر می‌رسد این خودرو به‌ عنوان یک گزینه جذاب برای مشتریانی که هنوز به دنبال مهاجرت به خودروهای برقی نیستند، در خطوط تولید حفظ خواهد شد.

طراحی گلف برقی فولکس

ورود فناوری‌های ریوین به دیگر محصولات فولکس ‌واگن

نسل نهم فولکس واگن گلف تنها محصولی نیست که از فناوری‌های ریوین بهره‌مند می‌شود. توماس شفر اعلام کرده که برندهای لوکس آئودی و پورشه نیز از نتایج این همکاری سود خواهند برد. به گفته آقای شفر اولین خودروهای دو برند مذکور با فناوری‌های ریوین در سال ۲۰۲۷ از راه خواهند رسید.

مشخصات فولکس واگن برقی گلف
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X