%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰

قیمت مزدا EZ-60 (CX-6e) اعلام شد ؛ گزینه ای جذاب برای ایران با برچسبی اقتصادی

منتشر شده در 07 مهر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
قیمت مزدا EZ-60 (CX-6e) اعلام شد ؛ گزینه ای جذاب برای ایران با برچسبی اقتصادی

عرضه کراس اوور مزدا EZ-60 در چین آغاز شد. این خودرو که در بازارهای بین‌المللی با نام CX-6e به فروش می‌رسد، بخشی از استراتژی برقی‌ سازی مزدا به شمار می‌رود و از سال ۲۰۲۶ راهی سایر کشورها خواهد شد. با تصمیم کمپانی ژاپنی، این خودرو در بازار چین در شش تیپ مختلف عرضه می‌شود. قیمت این تیپ‌ها بین ۱۱۹,۹۰۰ یوان (معادل ۱۶,۸۰۰ دلار) تا ۱۶۰,۹۰۰ یوان (معادل ۲۲,۶۰۰ دلار) متغیر است.

طراحی و پلتفرم مزدا EZ-60

مزدا EZ-60 بر پایه پلتفرم EPA چانگان توسعه یافته و در دو نسخه تمام‌ برقی و دارای افزایش‌دهنده برد حرکتی عرضه می‌شود. طراحی خارجی خودرو بر اساس فلسفه جدید مزدا شکل گرفته، اما با الزامات خودروهای برقی هماهنگ شده است. جلو پنجره بسته با لوگوی نورانی مزدا، چراغ‌های جلوی دو تکه و چراغ روشنایی در روز باریک، نمایی مدرن به این کراس اوور دو رگه ژاپنی-چینی بخشیده‌اند.

ابعاد

این کراس اوور جدید ۴۸۵۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۲۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن به ۲۹۰۲ میلی‌متر می‌رسد. تمامی تیپ‌ها به صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شوند و در نسخه‌های بالاتر رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز قابل سفارش هستند. مشتریان می‌توانند از بین هفت رنگ متنوع، گزینه دلخواه را برای بدنه انتخاب کنند.

طراحی و پلتفرم مزدا EZ-60

کابین و امکانات رفاهی

کابین مزدا EZ-60 با طراحی یکپارچه و فناوری‌ محور عرضه می‌شود. یک نمایشگر شناور ۲۶.۴۵ اینچی با کیفیت 5K به عنوان رابط اصلی سیستم سرگرمی ایفای نقش می‌کند. این سیستم توسط یک پردازنده ۴ نانومتری اجرا می‌شود. نمایشگر هداپ دیسپلی ۵۰ اینچی مبتنی بر واقعیت افزوده به صورت استاندارد موجود بوده و امکان ارتقا به نسخه ۱۰۰ اینچی سه بعدی نیز وجود دارد.

امکانات دیگر مزدا EZ-60 عبارتند از فرمان دو شاخه تخت، شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو پشتیبانی از دالبی اتموس و صندلی‌های جلوی موسوم به «ضد جاذبه» با قابلیت تهویه، گرمایش، ماساژ و تنظیمات برقی متنوع. صندلی‌های ردیف دوم نیز با قابلیت تا شدن ۴۰/۶۰ طراحی شده‌اند.

فناوری‌ها و سامانه‌های ایمنی

مزدا EZ-60 به رادارها و دوربین‌های متعدد مجهز شده که امکان رانندگی نیمه خودران سطح ۲ را فراهم می‌کنند. این قابلیت شامل کروز کنترل هوشمند، حفظ خط، رانندگی مبتنی بر سیستم ناوبری در شهر و بزرگراه و پارک خودکار می‌شود. از نظر ارتباطی نیز این کراس اوور خدمات داده پایه را به صورت مادام‌العمر، اینترنت رایگان تا دو سال و دستیار صوتی هوشمند را ارائه می‌دهد.

امکانات مزدا EZ-60

مشخصات فنی مزدا EZ-60

نسخه تمام برقی این کراس اوور از یک موتور ۱۹۰ کیلوواتی (۲۵۵ اسب بخار) در محور عقب و باتری ۷۷.۹۴ کیلووات ساعتی LFP بهره می‌برد. برد حرکتی این نسخه بر اساس استاندارد چینی CLTC به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد. نسخه EREV نیز از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری به عنوان مولد برق و باتری ۳۱.۷۳ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این نسخه در حالت تمام الکتریکی تا ۲۰۰ کیلومتر برد دارد. نیروی اصلی این نسخه توسط همان موتور ۱۹۰ کیلوواتی نسخه تمام برقی تأمین می‌شود.

عرضه جهانی

شرکت چانگان مزدا اعلام کرده است که EZ-60 تنها آغاز راه است و مدل‌های برقی بیشتری در چین عرضه خواهند شد. این مدل‌ها سپس به بازارهای جهانی راه پیدا خواهند کرد. همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، صادرات این خودروها از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت تیپ‌های مختلف را مشاهده نمایید.

تیپقوای محرکهقیمت (یوان)قیمت (دلار)
Baseدارای افزایش دهنده برد حرکتی۱۱۹,۹۰۰۱۶,۸۰۰
Proدارای افزایش دهنده برد حرکتی۱۲۹,۹۰۰۱۸,۲۰۰
Maxدارای افزایش دهنده برد حرکتی۱۳۸,۹۰۰۱۹,۵۰۰
Baseتمام برقی۱۳۹,۹۰۰۱۹,۶۰۰
Proتمام برقی۱۴۹,۹۰۰۲۱,۰۰۰
Maxتمام برقی۱۶۰,۹۰۰۲۲,۶۰۰

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “قیمت مزدا EZ-60 (CX-6e) اعلام شد ؛ گزینه ای جذاب برای ایران با برچسبی اقتصادی”

  1. احمد گفت:

    بدم میاد از این سبک طراحی ؛ تلویزیون جاش توی حال پذیراییه نه وسط داشبورد

    ۲
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X