سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

ماشین زمان ؛ کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک با طراحی کلاسیک و فناوری های پیشرفته معرفی شد

منتشر شده در 23 مهر 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور

کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک (Mercedes Vision Iconic) معرفی شد. این مفهومی برداشت اشتوتگارتی‌ ها از یک کوپه لوکس در آینده نه چندان دور را به نمایش می‌گذارد. در طراحی این کانسپت مرسدس المان‌های جدید خود را با المان‌های نمادین گذشته ترکیب کرده تا پلی بین تاریخچه پر افتخار و آینده خود ایجاد کند.

طراحی بیرونی بسیار زیبا و دلربای کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک

پیکره کانسپت مرسدس بنز ویژن آیکونیک سیال طراحی شده و با مشاهده آن بلافاصله مدل کلاسیک 540K Autobahn Kurier که به سال ۱۹۳۸ تعلق دارد، در ذهن مجسم می‌شود. تقریباً تمامی قسمت‌های مختلف بدنه این مفهومی دارای حجم‌های سیال و خطوط نرم هستند. جلوپنجره حجیم یکی از ویژگی‌های شاخص و کلیدی این کانسپت است؛ در نمای روبرو همه چیز به این المان ختم می‌شود. از لحاظ فرم باید گفت این المان یادآور مدل‌های قدیمی کمپانی بوده و می‌توان آن را بازتفسیری مدرن از جلوپنجره‌ مدل‌های کلاسیکی چون مرسدس W108، W111 و ۶۰۰ پولمن دانست. طراحان مرسدس وقت زیادی صرف خلق این المان نموده و آن را با قاب کرومی، شبکه شیشه‌ای دودی و نورپردازی اختصاصی تزئین کرده‌اند. به لطف ابعاد بزرگ و جزئیات زیاد جلوپنجره، ویژن آیکونیک ظاهری جسورانه، با ابهت و در عین حال لوکس دارد.

مثل محصولات جدید مرسدس بنز، چراغ‌های روشنایی در روز تازه‌ترین کانسپت این شرکت گرافیکی مشابه با ستاره سه پر دارند. همانند بدنه، سپر هم سیال طراحی شده و یک اسپویلر در قسمت پایین آن دیده می‌شود.

در نمای جانبی، این مفهومی دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. طول زیاد پیکره، کاپوت جلوی بسیار کشیده و فاصله زیاد چرخ‌ها از همدیگر باعث شده مرسدس بنز ویژن آیکونیک استیلی فوق‌العاده جذاب داشته باشد. برای هماهنگی بیشتر با بدنه، رینگ‌های بزرگ این کوپه زیبا به رنگ مشکی درآمده‌اند. در این مفهومی پیشرفته خبری از آینه‌های جانبی رایج نیست.

در نمای عقب، مرسدس ویژن آیکونیک طراحی خیلی ساده اما در عین حال هماهنگی دارد. کاملاً واضح است که در این نما، طراحان مرسدس مدل افسانه‌ای 300SL را سرلوحه خود قرار داده و از آن الگو گرفته‌اند. در این نما برآمدگی زیاد گلگیرها تأکید می‌کنند که با مدلی قدرتمند طرف هستیم. برخلاف رویه مرسوم این‌ روزهای جهان خودرو، چراغ‌های پشت سرتاسری نیستند و شامل دو خط افقی خیلی باریک می‌شوند.

ماشین زمان ؛ کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک با طراحی کلاسیک و فناوری های پیشرفته معرفی شد

ریشه کابین در صد سال قبل

فضای داخلی کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک از سبک آرت دکو الگوبرداری شده و به معنای واقعی کلمه یک اثر هنری است. داشبورد شیشه‌ای شناور که مرسدس آن را «Zeppelin» نامیده، در کنار فرمان چهار پره‌ مینیمال و دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، ترکیبی از آینده‌ گرایی و ظرافت را رقم زده است. صندلی‌ها با مخمل آبی پوشانده شده‌اند و کف کابین به تزئینات نی آبی مزین است؛ تکنیکی تزئینی از قرن هفدهم که در دهه ۱۹۲۰ دوباره احیا شد و اکنون در این خودرو جلوه‌ای خاص یافته است.

ماشین زمان ؛ کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک با طراحی کلاسیک و فناوری های پیشرفته معرفی شد

فناوری پیشرفته رنگ بدنه و هوش مصنوعی الهام‌ گرفته از مغز انسان

مرسدس هنوز جزئیات دقیق قوای محرکه مفهومی ویژن آیکونیک را اعلام نکرده، اما می‌دانیم که این خودرو کاملاً برقی است و از سیستم فرمان برقی (Steer-by-Wire) بهره می‌برد. بدنه‌ خاص این کانسپت به رنگی با فناوری رنگ خورشیدی (Solar Paint) مجهز بوده و قادر است انرژی نور آفتاب را مهار و ذخیره کند. به لطف این فناوری، ویژن آیکونیک هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید شارژ شده و برد حرکتی خود را افزایش می‌دهد. آنطور که مرسدس بنز گفته، این فناوری در شرایط ایده‌آل می‌تواند سالانه تا ۷,۴۵۰ مایل (حدود ۱۲,۰۰۰ کیلومتر) برد حرکتی به مسافت قابل پیمایش ویژن آیکونیک اضافه نماید.

در کنار این ویژگی منحصربفرد، کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک به فناوری محاسبات نورومورفیک (Neuromorphic Computing) مجهز است. این فناوری محاسباتی مانند مغز انسان عمل می‌کند و باعث می‌شود سیستم هوش مصنوعی خودرو با سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر داده‌ها را پردازش نماید. ضمن اینکه این قابلیت بهبودهایی در تشخیص علائم جاده، شناسایی خودروهای اطراف و رانندگی خودکار به همراه دارد.

ماشین زمان ؛ کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک با طراحی کلاسیک و فناوری های پیشرفته معرفی شد

مرسدس بنز ویژن آیکونیک و بهره‌مندی از سطح ۴ خودران و پارک خودکار

این کانسپت از رانندگی خودران سطح ۴ پشتیبانی کرده و می‌تواند به ‌طور کاملاً خودکار خود را پارک کند. مرسدس تأکید دارد که هدف از افزودن این تکنولوژی، بازگرداندن زمان به راننده‌ها است؛ چرا که دیگر لازم نیست وقتشان را برای پارک یا کنترل خودرو صرف کنند.

ماشین زمان ؛ کانسپت مرسدس ویژن آیکونیک با طراحی کلاسیک و فناوری های پیشرفته معرفی شد

نگاهی به آینده طراحی مرسدس

کوپه بسیار زیبای مرسدس ویژن آیکونیک در حال حاضر تنها یک مدل مفهومی است و بعید به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تولید آن تدوین شده باشد. با این حال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طراحی جلوپنجره و برخی جزئیات ظاهری آن به زودی به شماری از مدل‌های آینده کمپانی، مانند نسخه برقی S کلاس انتقال خواهند یافت.

حتی در صورت عدم ارائه چراغ سبز برای تولید انبوه مرسدس ویژن آیکونیک، باید معرفی آن را به فال نیک گرفت. این کانسپت همانند یک مجسمه چهار چرخ بوده و ثابت می‌کند که مرسدس با وجود تمامی انتقادها هنوز استاد خلق خودروهای الهام‌بخش است و اگر بخواهد می‌تواند مدلی زیبا و جذاب تولید کند، چه برقی، چه با موتور V8!

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X