ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

مزدا 6e معرفی شد ؛ نسخه ای متفاوت از سدان برقی EZ-6 برای بازار اروپا

منتشر شده در 24 دی 1403 ساعت 13:30
نویسنده سعید علیپور
مزدا 6e

شرکت مزدا قصد دارد سدان برقی و پر سر و صدای EZ-6 را علاوه‌ بر چین، در اروپا نیز عرضه کند. این خودرو که نخستین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد، در قاره سبز با نام 6e به فروش خواهد رسید. برای تطابق و سازگاری بیشتر و بهتر با سلیقه مشتریان اروپایی، مزدا تغییراتی در 6e اعمال کرده، به همین خاطر رفتار و عملکرد آن در سطح جاده متفاوت از نسخه مخصوص بازار چین خواهد بود.

مهندسی چینی، طراحی ژاپنی

مزدا 6e در نمایشگاه خودروی بروکسل در معرض دید عموم قرار گرفته است. اگر چه این خودرو در زیر پوسته محصولی مشترک با چانگان به شمار رفته و اشتراکات زیادی با مدل دیپال SL03 دارد، اما در نمای بیرونی بر اساس فلسفه موسوم به Kodo Soul of Motion طراحی شده و از هویت مستقلی برخوردار است. این سدان دو رگه همانند سایر مدل‌های مزدا ظاهری شیک و جذاب دارد. به دلیل برقی بودن پیشرانه، در نمای روبرو خبری از جلو پنجره مشبک نیست و یک پنل بسته جای آن را گرفته؛ چراغ‌های اصلی هم باریک و کشیده طراحی شده‌اند. فرم خاص چراغ روشنایی در روز که با عبور از کناره‌ها و حاشیه پایینی جلو پنجره دو چراغ اصلی را به هم متصل می‌کند، از شاخص‌ترین ویژگی‌های نمای ظاهری مزدا 6e محسوب می‌شود.

نمای جانبی مزدا 6e

مشخصات فنی مزدا 6e

مزدا هنگام رونمایی از 6e در نمایشگاه خودروی بروکسل اعلام کرد این سدان برقی با دو پک باتری وارد بازار خواهد شد. در مدل پایه یک باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی انرژی لازم را تأمین می‌کند. بر اساس استاندارد WLTP با این باتری می‌توان تا ۴۸۳ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. اما در مدل پرچمدار مزدا 6e از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی استفاده شده؛ این باتری هم طبق استاندارد WLTP برای پیمایش ۵۵۵ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند.

طراحی جلو مزدا 6e

در بخش پیشرانه مزدا 6e با موتورهای برقی ۲۴۱ و ۲۵۵ اسب بخاری به دست مشتریان اروپایی خواهد رسید. هر دو موتور ۳۲۰ نیوت ‌متر گشتاور دارند و نیروی آنها به چرخ‌های محور عقب منتقل می‌شود. در سریع‌ترین نسخه این خودرو شتابی برابر با ۷.۶ ثانیه دارد.

فضای داخلی پیشرفته

6e یکی از جادارترین خودروهای کلاس خود بوده و در آن توجه ویژه‌ای به فضای کافی سر در جلو و عقب شده است. این سدان الکتریکی از دو نمایشگر بزرگ سود می‌برد. نمایشگر مرکزی اندازه‌ای برابر با ۱۴.۶ اینچ دارد، نمایشگر پشت فرمان هم ۱۰.۲ اینچی است. یک سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته نیز اطلاعات و داده‌های ضروری را در مقابل مسیر دید راننده منعکس می‌کند. به لطف استفاده از این نمایشگرها، دکمه‌های فیزیکی از روی داشبورد و کنسول میانی حذف شده، اما خوشبختانه روی غربیلک فرمان کماکان چند دکمه به چشم می‌خورد.

نمای پشت مزدا 6e

کالیبراسیون ویژه مزدا 6e برای بازار اروپا

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مزدا 6e تغییرات قابل توجهی در سیستم تعلیق، فرمان و ترمزها داشته است. این تغییرات با هدف تطبیق بهتر خودرو با جاده‌ها و نیازهای رانندگان اروپایی اعمال شده‌اند.

لاستیک مزدا 6e

تاریخ عرضه و قیمت احتمالی

مزدا 6e از اواخر سال ۲۰۲۵ وارد بازار اروپا خواهد شد؛ نسخه فرمان راست این خودرو از سال ۲۰۲۶ در انگلستان به فروش خواهد رسید. با تصمیم کمپانی ژاپنی، این سدان برقی در ایالات متحده عرضه نمی‌شود. در رابطه با قیمت مزدا 6e در اروپا حرفی به میان نیامده، اما نسخه چینی آن یعنی EZ-6 با بودجه‌ای کمتر از ۲۰,۰۰۰ دلار قابل خرید است. پس از ورود به بازار، مزدا 6e باید به مصاف تسلا مدل ۳ برود.

عرضه مزدا 6e

در جدول زیر می‌توانید مشخصات مزدا 6e را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

ظرفیت باتری۶۸.۸ و ۸۰ کیلو وات‌ ساعت
برد برقی۴۸۳ و ۵۵۵ کیلومتر
قدرت موتور۲۴۱ و ۲۵۵ اسب بخار
گشتاور۳۲۰ نیوتن متر
اندازه نمایشگرهاپشت فرمان ۱۰.۲ اینچ، مرکزی ۱۴.۶ اینچ
تاریخ عرضه در اروپااواخر سال ۲۰۲۵
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X