ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

منتشر شده در 05 اردیبهشت 1404 ساعت 13:47
نویسنده سعید علیپور
عکاس علیرضا پاداش
مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

شرکت مزدا سرانجام از کراس اوور جدید EZ-60 در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی کرد. این خودرو که به نوعی نسخه تولیدی کانسپت آراتا به حساب می‌آید، به آخرین فناوری‌های روز مجهز بوده و با دو نوع پیشرانه تمام برقی و برقی دارای افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) به فروش خواهد رسید.

ابعاد و طراحی بیرونی

مزدا EZ-60 با طول ۴۸۵۰ میلیمتر، عرض ۱۹۳۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۲۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲۹۰۲ میلیمتری، ظاهری کشیده و آیرودینامیک دارد. با چنین ابعادی، می‌توان جثه‌ای این خودرو را مابین هیوندای سانتافه موجود در بازار ایران و اکستریم VX دانست.

مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

در نمای بیرونی، مزدا EZ-60 طراحی کاملاً جذاب و پویایی دارد. این کراس اوور تا حد زیادی به کانسپت آراتا وفادار باقی مانده و مسلماً جوانان مشتریان اصلی آن خواهند بود. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این خودرو بر مبنای زبان طراحی مشهور کمپانی موسوم به «کودو» خلق شده، زبانی که شامل خطوط سیال، سطوح دینامیک و عناصر نورپردازی خاص می‌شود. از جمله ویژگی‌های شاخص در طراحی این کراس اوور می‌توان به چراغ‌های جلوی دو‌تکه، نوارهای روشنایی روز، لوگوی نورانی مزدا، دستگیره‌های مخفی درب‌ها، بهره‌گیری از دوربین به جای آینه‌های جانبی و سقفی با شیب ملایم اشاره کرد.

مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

کابینی تماماً دیجیتال

در داخل کابین، مزدا EZ-60 تمرکز ویژه‌ای بر بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال داشته؛ به همین خاطر یک نمایشگر بسیار عریض ۲۶.۴۵ اینچی با وضوح 5K روی داشبورد نصب کرده است! این نمایشگر نقش مرکز کنترل را ایفا نموده و تمامی اطلاعات مربوط به رانندگی، سیستم سرگرمی و کنترل تهویه را به شکل یکپارچه نمایش می‌دهد. با نصب این نمایشگر عظیم تمام دکمه‌های فیزیکی حذف شده‌ و کنترل‌ها از طریق لمس یا فرمان‌های صوتی انجام می‌شوند. برای سرنشینان عقب نیز یک صفحه نمایش جداگانه جهت تنظیم صندلی و پخش موسیقی در نظر گرفته شده است. خبر خوش برای طرفداران موسیقی اینکه EZ-60 با سیستم صوتی ۷.۱.۴ کاناله مجهز به دالبی اَتموس قابل خرید خواهد بود. این سیستم با کمک ۲۳ بلندگو تجربه شنیداری کم‌نظیری را برای راننده و سرنشینان رقم نی‌زند.

حجم صندوق بار

طراحی اسپرت و ارتفاع پایین سقف باعث شده تا صندوق عقب مزدا EZ-60 ظرفیت خیلی بالایی نداشته باشد. این کراس اوور کوپه‌مانند، فضای باری برابر با ۳۵۰ لیتر را در اختیار مالک قرار می‌دهد که رقم خیلی قابل توجهی نیست. برای مقایسه صندوق تیگو ۷ پرو حجمی برابر با ۴۷۵ لیتر دارد. اما در صورت خواباندن صندلی‌های عقب EZ-60 فضای در دسترس به ۲۰۳۶ لیتر افزایش می‌یابد. ضمن اینکه در زیر کاپوت جلو یک محفظه ۱۲۶ لیتری تعبیه شده که می‌توان از آن برای جمل لوازم کوچک‌تر استفاده نمود. مزدا تأکید دارد در داخل کابین هم محفظه‌های متعددی کار گذاشته شده تا خیال خریداران از بابت حفظ و نگهداری اشیاء مختلف راحت باشد.

مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

مشخصات فنی مزدا EZ-60؛ عرضه در دو نسخه تمام برقی و EREV

مزدا EZ-60 روی پلتفرم الکتریکی EPA که ساخت شرکت چینی چانگان است، توسعه پیدا کرده؛ این پلتفرم قبلاً در مدل دیپال S07 مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، این دو کراس اوور چینی و ژاپنی را باید یک روح در دو بدن تصور کرد!

مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

محصول جدید مزدا در دو نسخه‌ برقی دارای افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) و تمام الکتریکی راهی بازار می‌شود. در نسخه EREV یک موتور ۱.۵ لیتری ۷۲ کیلوواتی (معادل ۹۶ اسب بخار) به‌عنوان ژنراتور عمل کرده و باتری را شارژ می‌کند. این باتری وظیفه تأمین انرژی برای موتور الکتریکی ۱۹۰ کیلوواتی (معادل ۲۵۵ اسب بخار) را بر عهده دارد. ناگفته نماند این باتری از نوع لیتیم-آهن-فسفات بوده و ظرفیتی برابر با ۳۱.۷۳ کیلووات ساعت دارد. در حالت تمام الکتریکی می‌توان تا ۱۶۰ کیلومتر مسافت را با این باتری پشت سر گذاشت. با احتساب باک پر، این رقم به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. این را هم اضافه کنیم نسخه کاملاً برقی (BEV) هنوز به ‌صورت کامل معرفی نشده، اما اطلاعات اولیه حاکی از بردی رقابتی در این کلاس دارد.

مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

ایمنی بالا با فناوری‌های پیشرفته

مزدا کراس اوور جدید خود را با انبوهی از امکانات و تجهیزات ایمنی به دست مشتریان خواهد رساند که از جمله آنها باید به مواردی مثل ۹ ایربگ استاندارد، فناوری خودران سطح ۲، پنج دوربین  HD، پنج رادار موج میلیمتری و ۱۲ حسگر اولتراسونیک برای پوشش کامل ۳۶۰ درجه اشاره کنیم. باتری خودرو نیز که از دو شرکت معروف CATL و CALB تأمین می‌شوند، دارای هشت لایه ایمنی بوده و مطابق با استانداردهای سخت‌گیرانه سال ۲۰۲۶ طراحی شده است.

مزدا EZ-60 رسماً در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد؛ کراس اووری با شانس عرضه در ایران

حضور مزدا EZ-60 در بازارهای جهانی با نام مزدا CX-6e

پس از عرضه داخلی در چین، مزدا قصد دارد این خودرو را با نام CX-6e در بازارهای جهانی عرضه کند. گفتنی است با توجه به عرضه سدان مزدا EZ-6 در ایران، احتمالاً این کراس اوور نیز وارد کشور ما خواهد شد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات مزدا EZ-60 را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

طول۴۸۵۰ میلیمتر
عرض۱۹۳۵ میلیمتر
ارتفاع۱۶۲۰ میلیمتر
فاصله محوری۲۹۰۲ میلیمتر
نمایشگر اصلی۲۶.۴۵ اینچ با وضوح 5K
حجم فضای بار۳۵۰ تا ۲۰۳۶ لیتر
صندوق جلو۱۲۶ لیتر
مشخصات نسخه EREVموتور بنزینی ۷۲ کیلووات (۹۶ اسب‌بخار) + موتور الکتریکی ۱۹۰ کیلووات (۲۵۵ اسب‌بخار)
برد برقی (نسخه EREV)۱۶۰ کیلومتر
باتری۳۱.۷۳ کیلووات‌ ساعت
تعداد ایربگ۹ عدد
سیستم خودرانسطح ۲ با ۲۲ سنسور فعال
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X