%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

مورگان میدسامر ؛ یک رودستر پر زرق و برق که توسط پینین فارینا طراحی شده است

منتشر شده در 04 خرداد 1403 ساعت 10:00
نویسنده سجاد کجوری
Midsummer

تعداد میدسامر ها به ۵۰ خودرو محدود شده است و همه آن ها از قبل فروخته شده اند.

مورگان پلاس سیکس (Plus Six) از سال ۲۰۱۹ با همان استایل قدیمی عرضه شده است. برای اصلاح شدن همه چیز، مورگان (Morgan) ، این برند بریتانیایی با پینین فارینا (Pininfarina) تماس گرفت تا یک نسخه ویژه با تولید محدود ایجاد کند. میدسامر (Midsummer) دارای بدنه آلومینیومی دست ساز و زیبایی است که تکمیل آن بیش از ۲۵۰ ساعت طول کشیده است. این خودروی اسپرت دو نفره تنها به ۵۰ عدد محدود شده است که همگی از قبل فروخته شده اند.

بدنه مورگان میدسامر

تقریبا از هر زاویه ای خیره کننده است. پینین فارینا از طرح های دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ با دم های عقب بلندتر الهام گرفته است. میدسامر یک شیشه جلوی معمولی ندارد زیرا با یک جفت صفحه آیرودینامیک براق جایگزین شده است. این چراغ های گرد بزرگ تر از پلاس سیکس هستند و اکنون چراغ های راهنما و چراغ های روشنایی روز را در خود جای داده اند.

رینگ های دیسک مانند یکی دیگر از لمس های قدیمی هستند که با ایجاد جریان هوای نرم تر در کناره های خودرو به بهبود آیرودینامیک کمک می کنند. رینگ های آلیاژی با تایر های میشلن پایلوت اسپورت ۵ پوشیده شده اند. این رینگ ۱۹ اینچی همچنین باعث صرفه جویی در وزن می شود زیرا مورگان آن را حدود ۳ کیلوگرم در مقایسه با رینگ استاندارد استفاده شده توسط پلاس سیکس سبک تر کرده است. این رینگ جدید به سبک قدیمی، تنها ۱۰ کیلوگرم وزن دارد. وزن کل ماشین قبل از اینکه شروع به اضافه کردن مایعات کنید، فقط ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

طراحی مورگان میدسامر

شکل دادن به بدنه تنها فرآیند وقت گیر نیست زیرا استفاده از تمام آن ساج ها بیش از ۳۰ ساعت طول می کشد. داشبورد با حدود ۱۲۶ لایه چوب ساج تزئین شده است در حالی که هر کارت درب ۱۲۰ لایه است. مورگان اشاره می کند که استفاده از صد ها لایه چوب ساج لمینیت شده و با دست فرم داده شده ، باعث دوام بیشتر فضای داخلی در مقایسه با استفاده از قطعات بزرگتر چوب می شود.

مشخصات فنی فاش نشده است اما پلاس سیکس استاندارد از موتور بی ام و “B58” استفاده می کند. این یک موتور توربو شارژ 3.۰ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. خروجی از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به جاده منتقل می شود. از تصاویر رسمی مشخص است که منشاء اهرم دنده BMW است. مدل معمولی ۴.۲ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، اما میدسامر می تواند سریع تر باشد زیرا تقریبا ۱۱۳ کیلوگرم سبک تر است.

قیمت به طور رسمی فاش نشده است، اما طبق گزارشات، مالکان بین ۱۵۲۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰ دلار بسته به نحوه پیکر بندی خودرو ها پرداخت کرده اند. تولید مورگان میدسامر امسال شروع می شود و در سال ۲۰۲۵ به پایان می رسد. اولین نمایش عمومی میدسامر در جولای در جشنواره سرعت گودوود برگزار خواهد شد.

مورگان میدسامر پینین فارینا

اگرچه این اثر زیبای طراحی شده توسط پینین فارینا دیگر در دسترس نیست، مورگان می گوید که در حال پذیرش پیشنهادات مشتریان برای پروژه های خاص دیگر است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمود گفت:

    استودیو پنین فارینا یه زمانی تو اوج بود زمانیکه خود فارینای بزرگ طراحی می‌کرد و بر طراحی بقیه طراحان نظارت داشت، بعد هم استودیو تا اواخر دوهزار و ده میلادی طراحی های قابل قبول زیادی داشت ،بعدش دیگه اینقدر کمپانی های درجه یک زیاد شد که استودیو فارینا عملا توان رقابت رو از دست داد.
    خدایی الان همین، چیه این آخه؟ نه شکوه خودروهای رِترو و وینتیج ها رو داره نه زیبایی اونها رو، یه خنگ هَپَلیه بی ریخته.
    بدتر از این هم میشد سنت و مدرنیته رو قاطی کرد؟!

    ۱
    ۴
    • هومن گفت:

      بدم نمیگی، البته اینو خوب دراورده بجز یکی دو مورد ریز مثل دسته دنده که واقعا ضایست، این دنده مدرن اصلا با داخل ماشین جور نیست!

      ۳
      ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X