مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

نسخه برقی تویوتا لندکروزر و راو۴ در راه است؟

منتشر شده در 22 شهریور 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
نسخه برقی تویوتا لندکروزر و راو۴ در راه است؟

صنعت خودروسازی کاملاً پویا بوده و هر روز در حال تغییر است. این پویایی باعث شده تویوتا در استراتژی‌های خود تجدید نظر کند. طبق گزارش‌های جدید، این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته تولید نسل جدید لکسوس ES را از ایالات متحده به ژاپن منتقل نماید. در مقابل، دو شاسی بلند برقی جدید که یکی از آنها احتمالاً نسخه برقی لندکروزر خواهد بود، به خط تولید کمپانی در ایالت کنتاکی آمریکا اضافه خواهد شد.

تمرکز تویوتا بر شاسی بلندهای برقی

این تغییر چندان غیرمنتظره نیست. تویوتا در سال‌های اخیر بارها به معرفی یک نسخه برقی از لندکروزر اشاره کرده است. در عین حال، مشتریان بازار آمریکا روز به روز از خودروهای سدان فاصله گرفته و به سمت مدل‌های کراس اوور و شاسی بلند می‌روند. به همین دلیل، تمرکز بر تولید شاسی بلندهای برقی در خاک آمریکا به تویوتا کمک می‌کند علاوه بر پاسخ به نیاز بازار، از تعرفه‌های واردات نیز در امان بماند.

نسخه برقی تویوتا لندکروزر و راو۴ در راه آمریکا

منابع نزدیک به شرکت تویوتا به خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که شاسی بلندهای برقی جدید «بر اساس لندکروزر و راو۴» ساخته خواهند شد. این موضوع می‌تواند به معنای تولید نسخه‌های برقی مستقیم این مدل‌ها باشد یا صرفاً استفاده از نام آنها برای خودروهایی با طراحی متفاوت.

نسخه برقی تویوتا لندکروزر و راو۴ در راه آمریکا

کانسپت لندکروزر Se که نخستین بار در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد، نشانه‌ای روشن از برنامه‌های برقی‌ سازی این شاسی بلند محبوب است. این خودرو با سه ردیف صندلی طراحی شده و قرار است در کنار نسخه‌های دو ردیفه لندکروزر حاضر در بازار آمریکا و مدل ۳۰۰ که در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، به فروش برسد.

از سوی دیگر، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که نسخه برقی لندکروزر ممکن است به جای مدل سه ‌ردیفه، در قالب یک کراس اوور کوچک‌تر شبیه به اف جی کروزر عرضه شود. این مدل که مدت‌هاست شایعاتی پیرامون آن وجود دارد، احتمالاً با پیشرانه‌های برقی و هیبریدی به بازار خواهد آمد.

اهمیت تویوتا راو۴ برقی در استراتژی تویوتا

دومین شاسی بلند برقی جدید، نسخه سه ردیفه‌ ای است که بر پایه راو۴ توسعه خواهد یافت. از آنجایی که راو۴ در سال جاری میلادی سومین خودروی پرفروش بازار آمریکا بوده، نسخه برقی آن می‌تواند برگ برنده تویوتا در رقابت با برندهایی باشد که سهم بیشتری از بازار خودروهای برقی را به دست آورده‌اند. اگر راو۴ برقی بتواند موفقیتی مشابه نسخه بنزینی کسب کند، شکاف ناکامی مدل bZ4X را پر خواهد کرد.

نسخه برقی تویوتا لندکروزر و راو۴ در راه است؟

تغییرات در تولید لکسوس

همانطور که اشاره کردیم تویوتا تصمیم گرفته تولید نسل جدید لکسوس ES را به ژاپن بازگرداند؛ تصمیمی که نخستین بار در سال ۲۰۲۱ مطرح شده بود. با وجود تعرفه‌های فعلی، مشخص نیست این اقدام از نظر اقتصادی منطقی باشد، اما کاهش تقاضا برای سدان‌ها در بازار آمریکا می‌تواند دلیل اصلی آن باشد. در همین حال، تولید لکسوس TX همچنان در ایندیانا ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود ظرفیت تولید گرند هایلندر نیز در همان کارخانه افزایش پیدا کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X