ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰

نسل جدید مزدا CX-5 معرفی شد؛ بزرگ‌تر و جسورتر، اما با دکمه های کمتر!

منتشر شده در 21 تیر 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
نسل جدید مزدا CX-5 معرفی شد؛ بزرگ‌تر و جسورتر، اما با دکمه های کمتر!

مزدا CX-5 نان‌آور اصلی خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود! سال گذشته، فروش رکوردشکن این کراس ‌اوور به مزدا کمک کرد تا بهترین سال تاریخ خود را تجربه کند. اکنون برای مدل ۲۰۲۶، مزدا قصد دارد با ارائه نسل سوم این مدل پرفروش، روند موفقیت آن را ادامه دهد.

اگرچه در نگاه اول ممکن است نسل سوم مزدا CX-5  آشنا به نظر برسد، اما این نسل یک خودروی کاملاً متفاوت است که از صفر طراحی شده؛ فاصله محوری در این مدل ۷.۶ سانتیمتر  افزایش یافته است. این موضوع باعث شده طول کلی بدنه ۱۱.۴ سانتیمتر بیشتر شود. با طولی در حدود ۴۶۹ سانتی‌متر مزدا CX-5 جدید از نظر جثه به رقبای سرسختی مانند هوندا CR-V (با طول ۴۶۹.۴ سانتیمتر) و نیسان روگ یا همان اکستریل (با طول ۴۶۴.۸ سانتیمتر) نزدیک‌تر شده است.

نسل جدید مزدا CX-5 معرفی شد؛ بزرگ‌تر و جسورتر، اما با دکمه های کمتر!

بزرگ‌تر، جادارتر و کاربردی‌تر؛ رشد ابعاد برای رقابت با بزرگان

افزایش طول بدنه مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۶ به بزرگ‌تر شدن دهانه درها منجر شده، امری که ورود و خروج سرنشینان را تسهیل کرده است. شاید بدانید یکی از شکایات اصلی مالکان در نسل قبلی همین موضوع بود. مزدا می‌گوید CX-5 جدید یکی از جادارترین ردیف‌های دوم صندلی را در کلاس خود دارد.

فضای صندوق عقب نیز به لطف این ابعاد جدید بهبود یافته است. درب صندوق عقب اکنون کمی عریض‌تر و ۱.۲ سانتیمتر پایین‌تر باز می‌شود تا قرار دادن وسایل سفر راحت‌تر باشد. علاوه بر این، خریداران از ۵ سانتیمتر طول بیشتر در فضای بار و ۲.۵ سانتیمتر ارتفاع بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

چهره‌ای جدید و جسور به لطف تکامل زبان طراحی کودو

نسل جدید مزدا CX-5 بر مبنای نسخه‌ای بروز شده از زبان طراحی کمپانی که به کودو  (Kodo)معروف است، توسعه یافته؛ این کراس اوور حالا در نمای روبرو چهره شاخص‌تری داشته و از فواصل دور خود را متمایز می‌کند. یکی از دلایل این امر را باید سبک خاص طراحی چراغ‌های اصلی دانست که گویی دو طبقه هستند. مزدا وعده داده این زبان طراحی جدید به سایر محصولات کمپانی گسترش خواهد یافت. در این نسل از CX-5 جلو پنجره پهن‌تر و تیزتر شده و جزئیات اضافی روی سپر جلو، بر ابهت و عرض بیشتر خودرو تأکید می‌کنند.

در نمای عقب، نام شرکت مزدا به صورت نوشته و با حروفی درشت روی صندوق عقب درج شده است. چراغ‌های این بخش نیز کشیده‌تر و باریک‌تر شده و تا حدودی چراغ‌های برادر بزرگ‌تر، یعنی CX-70 را تداعی می‌کنند. در تریم‌ های بالاتر خریداران می‌توانند رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی را سفارش دهند.

نسل جدید مزدا CX-5 معرفی شد؛ بزرگ‌تر و جسورتر، اما با دکمه های کمتر!

مشخصات فنی CX-5؛ پیشرانه بنزینی آشنا

نیروبخش مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۶ همان موتور چهار سیلندر قبلی است. این موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است. سیستم چهار چرخ محرک در این کراس اوور ژاپنی به صورت استاندارد موجود بوده و نیروی پیشرانه به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌شود.

مزدا اعلام کرده در سال ۲۰۲۷، نسل جدیدCX-5  با یک پیشرانه هیبریدی جدید به فروش خواهد رسید. برخلاف CX-50 که از سیستم هیبریدی تویوتا در کنار یک موتور ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند، CX-5 اولین محصول مزدا خواهد بود که به موتور جدید Skyactiv-Z این برند، همراه با سیستم هیبریدی اختصاصی مجهز می‌شود.

مزدا پیشرانه جدید Skyactiv-Z را «موتور احتراق داخلی ایده‌آل» نامیده و قول «بازده حرارتی حتی بالاتر و محدوده عملکرد بسیار وسیع‌تر» نسبت به موتور Skyactiv-G فعلی را داده است.

خداحافظی با دکمه‌های فیزیکی، سلام بر نمایشگر غول‌پیکر

شاید بتوان گفت مهم‌ترین تغییرات مزدا CX-5 نسل سوم در داخل کابین رخ داده است. این شاسی بلند خوش استیل ژاپنی به یک نمایشگر لمسی مرکزی ۱۵.۶ اینچی تجهیز شده که بزرگ‌ترین نمایشگر در میان تمام محصولات مزدا تا به امروز به حساب می‌آید. این نمایشگر از رابط کاربری جدیدی با فناوری گوگل Built-In بهره می‌برد که شامل امکاناتی نظیر دستیار گوگل، نقشه گوگل و موارد دیگر می‌شود.

نکته نه چندان مثبت اینکه هیچ دکمه فیزیکی روی داشبورد یا نزدیک اهرم دنده وجود ندارد. متاسفانه مزدا در مدل ۲۰۲۶ کنترلر چرخان و دکمه تنظیم صدای قبلی را که نزدیک اهرم دنده قرار داشتند، حذف کرده و کنترل‌ها را منحصراً به نمایشگر لمسی و فرمان منتقل کرده است. البته خبر خوب اینکه دکمه‌های روی فرمان از نوع فیزیکی هستند و از کنترل های لمسی در این قسمت خبری نیست. مزدا مانور ویژه‌ای روی قابلیت‌های سیستم کمک راننده پیشرفته نسل جدید CX-5 می‌دهد. در رابطه با جزئیات این سیستم فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده است.

قیمت و زمان عرضه مزدا CX-5

در زمان فعلی جزئیاتی درباره قیمت مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۶ در دست نیست. اما از آنجایی که قیمت مدل ۲۰۲۵ از ۳۰,۲۶۵ دلار (با احتساب هزینه حمل ۱,۴۹۵ دلاری) شروع می‌شود، می‌توان انتظار برچسبی در حدود ۳۲ هزار دلار را داشت. این نسل از مزدا CX-5 به احتمال زیاد تا پیش از پایان سال جاری میلادی وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این کراس اوور را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

جدول مشخصات کلیدی مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۶
پیشرانه (پایه)۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر
قدرت۱۸۷ اسب بخار
گشتاور۲۵۱ نیوتن‌ متر
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک
سیستم انتقال قدرتچهار چرخ محرک استاندارد
اندازه نمایشگر مرکزی۱۵.۶ اینچ لمسی
پیشرانه آینده (از ۲۰۲۷)هیبریدی جدید با موتور Skyactiv-Z
زمان عرضه احتمالیاواخر سال ۲۰۲۵ میلادی
قیمت تقریبی۳۲ هزار دلار
نسل جدید مزدا CX-5 معرفی شد؛ بزرگ‌تر و جسورتر، اما با دکمه های کمتر!
ویدیو های پیشنهادی

One Response to “نسل جدید مزدا CX-5 معرفی شد؛ بزرگ‌تر و جسورتر، اما با دکمه های کمتر!”

  1. karam گفت:

    رتبه چهار بهترین suv های جمع و جور با موتور تنفس طبیعی عالی

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X