ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

نگاهی به دوران مد به سبک مایکل شوماخر

منتشر شده در 24 آبان 1404 ساعت 19:00
نویسنده علیرضا تمدنی
نگاهی به دوران مد به سبک مایکل شوماخر

لباس‌های ورزشی ماجراجویانه، کابوی جذاب و عینک آفتابی چشمگیر، ۳۱ سال پس از کسب اولین عنوان قهرمانی جهان، در این مطلب چگونگی تغییر مد مایکل شوماخر (Michael Schumacher) در طول دوران درخشان حرفه‌ای F1 او را مشاهده می‌کنید.

به گزارش آخرین خودرو، رانندگان F1 زیادی مثل مایکل شوماخر وجود ندارند. بی‌رحمی، توجه دقیق به جزئیات و سرعت محض؛ نه تنها برای موفقیت بلکه برای تسلط کامل! این راننده آلمانی هفت قهرمانی رانندگان از جمله پنج قهرمانی متوالی با تیم فراری را به دست آورد و ۳۱ سال پیش در چنین هفته‌ای، اولین عنوان قهرمانی خود را تصاحب کرد. شوماخر در ۳۰۸ گرندپری به آمار باورنکردنی ۹۱ برد، ۱۵۵ سکو و ۶۸ pole position دست یافت اما میراث او فراتر از اعداد است.

شوماخر زمانی گفت: “فقط یک راننده معمولی بودن هرگز آرزوی من نبوده است. این سبک من نیست.” مایکل این ویژگی را در سبک خود – که مطمئناً معمولی نبود – نیز به کار گرفت. چه روزهای اولیه‌اش در تیم بنتون (Benetton)، چه روزهای باشکوهش در تیم فراری (Ferrari) یا بازگشت غافلگیرکننده‌اش با تیم مرسدس (Mercedes).

سال‌های ۱۹۹۱ الی ۱۹۹۵؛ تازه‌ کاری جسور: دوران جردن و بنتون

شوماخر در گرندپری بلژیک ۱۹۹۱ با جردن (Jordan) به صحنه مسابقه آمد و بلافاصله با کسب مقام هفتم نترس در اولین جلسه تعیین خط خود در پیست دلهره‌آور Spa-Francorchamps، همه را تحت تأثیر خودش قرار داد. همین جلسه به تنهایی برای تضمین یک صندلی با بنتون برای بقیه فصل کافی بود!

نگاهی به دوران مد به سبک مایکل شوماخر

لباس‌های ورزشی در دهه ۱۹۹۰ غالب بودند و شوماخر به این روند روی آورد. شلوار ورزشی با جوراب‌های سفید، شلوارک دوچرخه‌سواری شکیل، لباس مورد علاقه شوماخر در خارج از پیست بود. حس مد او کاربردی و بی‌تکلف بود، دقیقاً مانند سبک رانندگی‌اش.

سال‌های ۱۹۹۶ الی ۲۰۰۶؛ کابوی آلمانی: دوران فراری

پیوستن به فراری برای شوماخر یک ریسک بود. این تیم از زمان پیروزی جودی شکتر (Jody Scheckter) در سال ۱۹۷۹، قهرمان رانندگان نشده بود. آیا او می‌توانست به تغییر تیم کمک کند؟ سبک رانندگی او باید اصلاح می‌شد زیرا ماشین به او اجازه نمی‌داد با سبک خاص خودش رانندگی کند. بنابراین، سال‌های اولیه فراری تماماً در مورد آزمایش بود. او صدها ساعت را در پیست فیورانو (Fiorano) صرف اصلاح ماشین کرد، جایی که بر کنترل بیش‌فرمانی (oversteer) خود تسلط یافت و به او اجازه داد ماشین را دقیقاً در جایی که می‌خواست قرار دهد. در حالی که او ماشین خود را تنظیم می‌کرد، شوماخر سبک خود را به حداقل رساند و اغلب شلوار جین، پیراهن و کلاه فراری را انتخاب می‌کرد. با وجود اینکه در روزهای اولیه محتاطانه عمل می‌کرد، این راننده آلمانی همچنان در مد برای خود نامی دست و پا می‌کرد!

در سال ۱۹۹۶، شوماخر با نایکی (Nike) که به خاطر همکاری با مایکل جردن (Michael Jordan)، مشهور بود، همکاری کرد تا یک کفش مسابقه‌ای خاص بسازد. کفش قرمز فراری اکنون یک کالای کمیاب برای کلکسیونرها است و ثابت می‌کند که حتی با وجود تمرکز مایکل بر روی بی‌نقص کردن مسابقاتش، او همچنان در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان یک نماد سبک است.

نگاهی به دوران مد به سبک مایکل شوماخر

با افزایش اعتماد به نفس او، سبک او در زمین مسابقه نیز تغییر کرد و نیمه دوم دوران فراری او تماماً در مورد لباس پوشیدن برای تأثیرگذاری بود. شوماخر در مسابقات برنده می‌شد و تیترهای خبری را به خود اختصاص می‌داد. او به خاطر ست کردن چکمه‌های کابویی با پیراهن‌های گلدار برای ایجاد یک جلوه خاص شناخته شد – ظاهری غیرمنتظره برای راننده تیمی قدیمی مانند فراری. در سال ۲۰۰۸، شوماخر به همراه همسرش کورینا (Corrina)، در مراسم افتتاحیه یک فیلم شرکت کرد که شلوار و کت چرمی با حاشیه خز به تن داشت؛ ظاهری فوق‌العاده جسورانه که عشق او به ریسک‌پذیری در مد را نشان می‌داد.

سال های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۲؛ کودک بازگشته به خانه: دوران مرسدس

وقتی شوماخر پس از بازنشستگی دوباره به پیست مسابقه بازگشت، خیلی چیزها تغییر کرده بود. لاستیک‌های جدید، فناوری‌های جدید و تیم‌های جدید وجود داشت و البته مایکل به جمع تیم کاملاً جدید مرسدس پیوسته بود.

برای شوماخر، که به تمام دستاوردهای ممکن در این ورزش دست یافته بود، این دوران تماماً در مورد پیشرفت این تیم نوپا بود، بنابراین سبک شخصی او در اولویت قرار گرفت. ظاهری آرام‌تر و رسمی‌تر جایگزین سبک جسورانه و پرمعنای قبلی او شد. کت‌های چرمی و پیراهن‌های روشن با لباس‌های تیمی و کفش‌های ورزشی جایگزین شدند که بسیار با مد اوایل دهه ۲۰۱۰ مطابقت داشت.

عینک‌های آفتابی جذاب!

شما نمی‌توانستید شوماخر را از مجموعه چشمگیر عینک‌های آفتابی‌اش جدا کنید. آنها در زمین مسابقه جزء اصلی بودند اما فقط لوازم جانبی و مد نبودند. آنها تجهیزات عملکردی بودند که او اغلب روی سکوها و در ملاء عام می‌پوشید. آنها به عنوان یک راننده آنقدر با او مترادف شدند که او مجموعه خود را با نام مجموعه مایکل شوماخر ایجاد کرد.

عینک‌های او کاملاً منعکس کننده رویکرد شوماخر به مد بود: کاربردی، عملکردگرا اما کاملا شیک. مدل دورپیچی که او اغلب می‌پوشید، هم برای تمام مدتی که در پیست زیر نور شدید آفتاب می‌گذراند، کاربردی بود و هم برای سبک زندگی پرانرژی او، مطابق با برندش.

آماده سازی مسیر توسط شوماخر برای همیلتون

طرفداران این ورزش می‌دانند که بدون امثال شوماخر یا آیرتون سنا (Ayrton Senna) که در این عرصه پیشرو بودند، اکنون هیچ مد وجود نداشت. رانندگانی مانند لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton)، لاندو نوریس (Lando Norris)، یوکی سونودا (Yuki Tsunoda)، دنیل ریکاردو (Daniel Ricciardo) و فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) از مد برای ابراز وجود خود استفاده کرده‌اند و اغلب از رانندگان گذشته الهام گرفته‌اند. همیلتون لباس‌های متعددی را پوشیده است که به عنوان مثال یادآور سنا است و اگر به هر تابلوی خلق و خوی الهام گرفته از دهه ۹۰ نگاه کنید، حداقل یک اشاره به مایکل شوماخر وجود خواهد داشت.

انتخاب‌های مد شوماخر مدت‌ها پس از ترک این ورزش، همچنان الهام‌بخش نسل بعدی است. او در پیست تصمیمات جسورانه‌ای گرفت و با سبک و استایل خود حتی تصمیمات جسورانه‌تری نیز گرفت. شوماخر زمانی گفت: “اگر کارها را تا سرحد توان انجام دهید، فکر می‌کنم اشکالی ندارد هر کاری که می‌خواهید انجام دهید البته تا زمانی که از آن موضوع لذت می‌برید و فقط همین امر مهم است.” مایکل کاری را که می‌خواست انجام می‌داد، محدودیت‌هایش را بررسی می‌کرد و از هر ثانیه لذت می‌برد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X